Skocz do zawartości

Właściciele Hondy CX MELDUJCIE SIĘ!


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o problem z rozruchem CX to czytałem na jakimś zegranicznym forum że jest to przypadłość często zdażająca się takze w dobrze wyregulowanej CX. Wydaje mi się że może to być spowodowane szybkim wyparowywaniem benzyny z gażników i długim zasysaniu jej spowrotem przy starcie. Może się mylę ,ale w moim sprzęcie poprzedni właściciel (lub jeszcze poprzedni) zamontował patent który polega na tym ze we wlocie do puszki filtra powietrza zamontował ruchomą przegrodę, którą można zamknąć dopływ powietrza przy kręceniu rozrusznikiem. Myślę że powoduje to mocne zasysanie benzyny, bo maszyna zapala generalnie po 1-2 podejść, oczywiscie czasem buntuje się trochę dłuzej, zobacze jak będzie po zimowym serwisie.

 

:banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa i jeśli ktoś chce to tu jest parę zdjęć z naszego ( AndyTDM,Jego brat i ja) wypadu w Beskid Sądecki i na Słowację. Tdm-a Andy-gie to maszyna ledwie zaspakająca jego porywczy temperament , 360 stopniowy 850 ccm twin ( o ile się nie mylę) to maszyna stworzona dla turystycznych wypadów każdego kalibru. Pozwala również szilfować buty jeżdzća i wszelkie wystające metalowe elementy z czego Andy skwapliwie korzysta :) Jeśli o składową Enduro tej maszyny to Andy najchętniej sprawdza ją w pokonywaniu wszelkich dostępnycjh w okolicy brodów ( trening przed Islandią :banghead: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do trudnego rozruchu w CX bardzo często spowodowany jest poprzez złą synchronizację gaźników a dokładnie poprzez zaniedbania podczas tej regulacji polegające na uchylonej nadmiernie przepustnicy jednego z gaźników, silnik ma wówczas wolne obroty w miarę równe ale nie odpala gdy jest zimny.

Nalaży szczególną uwagę zwrócić na śrubę składu mieszanki a dopiero później ustawiać przepustnice. Po tej operacji jeszcze raz sprawdzić czy spalanie w obu cylindrach jest identyczne.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem posiadaczem cx-a 500 rok 83 wersja z jednym wydechem. Ale do rzeczy:

Od początku tego sezonu zrobiłem ok. 5 tys. km. Z biegiem kilometrów coraz bardziej dokuczało mi strzelanie w tłumik przy schodzeniu silnika z obrotów (nie dzieje się tak na ssaniu). Zużycie oleju było w granicach 0,7 l/1000 km. Kilka dni temu po miesięcznej przerwie i wymianie oringów pomiędzy głowicami a gaźnikami (były spękane-myślałem, że to przyczyna strzelania w wydech) postanowiłem przepalić silnik. Zapalił, (stoi w ciepłym garażu) ale strzelanie pozostało. Zacząłem szukać dalej i zauważyłem niepokojącą sprawę: podczas pracy silnika na wolnych obrotach po zdjęciu fajki z prawego cylindra silnik gaśnie a nie dzieje się tak gdy odłączam fajkę z lewego cylindra. Wniosek, że coś dzieje się z lewym cylindrem (na słuch tego nie wyczułem). Teraz moje pytanie:

czy to zużyte pierścienie?

może coś z gaźnikiem (nigdy nie zaglądałem do membran) może to to?

albo coś jeszcze innego? Nie wiem.

W sobotę sprawdzę ciśnienie w obu cylindrach.

Obawiam się najgorszego.

Chcę zasięgnąć waszych opinii i skorzystać z ewentualnych doświadczeń.

Pozdrawiam:

harnaś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmierzeniu ciśnienia wkręcić nowe świece i odpalić.

Przy elektronicznym zapłonie nie wolno zdejmować fajek.

Jest inny sposób sprawdzenia czy cylinder pracuje na tzw. mokry palec.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie, moze byc to zapchana dysza wolnych w tym gazniku, lub gaznik ma ustawione za niskie wolne obroty - jesli chodzi o zawory to nic latwiejszego jak sciagnac pokrywe i sprawdzic luzy, pokrecic silnikiem ( obracajac np tylnym kolem na biegu ) czy wszystko jest tam w porzadku.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zmierzyłem ciśnienie i na obu cylindrach przy zimnym silniku jest podobnie ok. 10 kg/cmkw. Przyczyny więc będę szukał w gaźniku (ale narazie daję sobie spokój).

Byłem w tym roku na zlocie w Przasnyszu. Zjechało ok. 30 motocykli w tym kilka CX-ów.

Fotki w załączeniu.

Pozdrawiam: harnaś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zozmawiałem z właścicielami przez chwilę. Np. wersja turbo pali wg. tego co mówił właściciel ok 10 l/100km.  

 

 

Fajny komiks w załączeniu.

Pozdrawiam

harnaś

 

Witam,

Komiks obnaża prawdziwą naturę CXów :) , ale nie obraża właścicieli, bo takiej trwałości silnika pozazdrościć może zdecydowana większość. Fakt, że nie brak też słabszych punktów, np. podobno chłodnice nie bardzo znoszą duże różnice temperatur (tendencje do mikropęknięć, rozszczelniania), czyli przejażdżka w piękne, ale mroźne dzionki nie jest wskazana. O trudnościach z rozruchem nie wspomnę, bo od początku o tym mówimy. Jeśli chodzi o układ chłodzenia, to podobno warto zwracać uwagę na pompę, konkretnie na oznaki nieszczelności. Zresztą, mówię o rzeczach, które na szczęście mnie jeszcze :D nie dotyczyły, chętnie poczytałbym, z jakimi "ciekawostkami" zetknąłeś się w swoich doświadczeniach, Piotrze?

 

A jeśli chodzi o zużycie 10 l/100km, to nie wiem 8O . Moim zdaniem mało prawdopodobne, chyba, że to nie normalna eksploatacja.

 

Pozdrawiam

Miro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...