rzorzo Opublikowano 29 Listopada 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2004 Jeśli chodzi o problem z rozruchem CX to czytałem na jakimś zegranicznym forum że jest to przypadłość często zdażająca się takze w dobrze wyregulowanej CX. Wydaje mi się że może to być spowodowane szybkim wyparowywaniem benzyny z gażników i długim zasysaniu jej spowrotem przy starcie. Może się mylę ,ale w moim sprzęcie poprzedni właściciel (lub jeszcze poprzedni) zamontował patent który polega na tym ze we wlocie do puszki filtra powietrza zamontował ruchomą przegrodę, którą można zamknąć dopływ powietrza przy kręceniu rozrusznikiem. Myślę że powoduje to mocne zasysanie benzyny, bo maszyna zapala generalnie po 1-2 podejść, oczywiscie czasem buntuje się trochę dłuzej, zobacze jak będzie po zimowym serwisie. :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzorzo Opublikowano 29 Listopada 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2004 Aaa i jeśli ktoś chce to tu jest parę zdjęć z naszego ( AndyTDM,Jego brat i ja) wypadu w Beskid Sądecki i na Słowację. Tdm-a Andy-gie to maszyna ledwie zaspakająca jego porywczy temperament , 360 stopniowy 850 ccm twin ( o ile się nie mylę) to maszyna stworzona dla turystycznych wypadów każdego kalibru. Pozwala również szilfować buty jeżdzća i wszelkie wystające metalowe elementy z czego Andy skwapliwie korzysta :) Jeśli o składową Enduro tej maszyny to Andy najchętniej sprawdza ją w pokonywaniu wszelkich dostępnycjh w okolicy brodów ( trening przed Islandią :banghead: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2004 Wracając do trudnego rozruchu w CX bardzo często spowodowany jest poprzez złą synchronizację gaźników a dokładnie poprzez zaniedbania podczas tej regulacji polegające na uchylonej nadmiernie przepustnicy jednego z gaźników, silnik ma wówczas wolne obroty w miarę równe ale nie odpala gdy jest zimny.Nalaży szczególną uwagę zwrócić na śrubę składu mieszanki a dopiero później ustawiać przepustnice. Po tej operacji jeszcze raz sprawdzić czy spalanie w obu cylindrach jest identyczne. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzorzo Opublikowano 29 Listopada 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2004 No tak,zapomniałem wkleić link :banghead: http://www.tdm.pl/index.php?option=com_zoo...mid=29&catid=38 Panie Piotrze dziekuję za porady !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harnasi Opublikowano 30 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2004 Witam. Jestem posiadaczem cx-a 500 rok 83 wersja z jednym wydechem. Ale do rzeczy:Od początku tego sezonu zrobiłem ok. 5 tys. km. Z biegiem kilometrów coraz bardziej dokuczało mi strzelanie w tłumik przy schodzeniu silnika z obrotów (nie dzieje się tak na ssaniu). Zużycie oleju było w granicach 0,7 l/1000 km. Kilka dni temu po miesięcznej przerwie i wymianie oringów pomiędzy głowicami a gaźnikami (były spękane-myślałem, że to przyczyna strzelania w wydech) postanowiłem przepalić silnik. Zapalił, (stoi w ciepłym garażu) ale strzelanie pozostało. Zacząłem szukać dalej i zauważyłem niepokojącą sprawę: podczas pracy silnika na wolnych obrotach po zdjęciu fajki z prawego cylindra silnik gaśnie a nie dzieje się tak gdy odłączam fajkę z lewego cylindra. Wniosek, że coś dzieje się z lewym cylindrem (na słuch tego nie wyczułem). Teraz moje pytanie:czy to zużyte pierścienie?może coś z gaźnikiem (nigdy nie zaglądałem do membran) może to to?albo coś jeszcze innego? Nie wiem.W sobotę sprawdzę ciśnienie w obu cylindrach.Obawiam się najgorszego.Chcę zasięgnąć waszych opinii i skorzystać z ewentualnych doświadczeń.Pozdrawiam:harnaś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzorzo Opublikowano 1 Grudnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2004 Zmierzyłeś ciśnienie? I jak? Najpewniejszą odpowiedz da pan Piotr, bo ja na tyle się nie znam. Wrzuciłbyś fotę swojego spręta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 1 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2004 Po zmierzeniu ciśnienia wkręcić nowe świece i odpalić.Przy elektronicznym zapłonie nie wolno zdejmować fajek.Jest inny sposób sprawdzenia czy cylinder pracuje na tzw. mokry palec. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harnasi Opublikowano 2 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2004 Witam. W sobotę jak spawdzę ciśnienie to napiszę coś więcej. Świece przekładałem i jest nadal ten sam problem. A może to wypalony zawór? harnaś prubuję załączyć foto ale coś nie idzie.O! udało się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2004 Niekoniecznie, moze byc to zapchana dysza wolnych w tym gazniku, lub gaznik ma ustawione za niskie wolne obroty - jesli chodzi o zawory to nic latwiejszego jak sciagnac pokrywe i sprawdzic luzy, pokrecic silnikiem ( obracajac np tylnym kolem na biegu ) czy wszystko jest tam w porzadku. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzorzo Opublikowano 4 Grudnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2004 Harnaś pisz co tam u Ciebie nowego!Znasz innych z CX ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harnasi Opublikowano 6 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2004 Witam. Zmierzyłem ciśnienie i na obu cylindrach przy zimnym silniku jest podobnie ok. 10 kg/cmkw. Przyczyny więc będę szukał w gaźniku (ale narazie daję sobie spokój).Byłem w tym roku na zlocie w Przasnyszu. Zjechało ok. 30 motocykli w tym kilka CX-ów.Fotki w załączeniu.Pozdrawiam: harnaś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzorzo Opublikowano 6 Grudnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2004 Super foty, kurde nawet jedna TURBO :D poznałeś właścicieli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzorzo Opublikowano 6 Grudnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2004 A tu jeszcze wav-ik z RYKIEM CX-Y http://members.optusnet.com.au/~jeffneave/ :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harnasi Opublikowano 7 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2004 Zozmawiałem z właścicielami przez chwilę. Np. wersja turbo pali wg. tego co mówił właściciel ok 10 l/100km. Fajny komiks w załączeniu.Pozdrawiamharnaś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro_N Opublikowano 8 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2004 Zozmawiałem z właścicielami przez chwilę. Np. wersja turbo pali wg. tego co mówił właściciel ok 10 l/100km. Fajny komiks w załączeniu.Pozdrawiamharnaś Witam,Komiks obnaża prawdziwą naturę CXów :) , ale nie obraża właścicieli, bo takiej trwałości silnika pozazdrościć może zdecydowana większość. Fakt, że nie brak też słabszych punktów, np. podobno chłodnice nie bardzo znoszą duże różnice temperatur (tendencje do mikropęknięć, rozszczelniania), czyli przejażdżka w piękne, ale mroźne dzionki nie jest wskazana. O trudnościach z rozruchem nie wspomnę, bo od początku o tym mówimy. Jeśli chodzi o układ chłodzenia, to podobno warto zwracać uwagę na pompę, konkretnie na oznaki nieszczelności. Zresztą, mówię o rzeczach, które na szczęście mnie jeszcze :D nie dotyczyły, chętnie poczytałbym, z jakimi "ciekawostkami" zetknąłeś się w swoich doświadczeniach, Piotrze? A jeśli chodzi o zużycie 10 l/100km, to nie wiem 8O . Moim zdaniem mało prawdopodobne, chyba, że to nie normalna eksploatacja. PozdrawiamMiro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.