konrad1f Opublikowano 30 Czerwca Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca Jest problem. Electra 2002r. Twin Cam 88 na wtrysku Delphi. Brak sygnału na cewkę (stąd brak iskry) oraz brak sygnału na wtryski. Zasilanie (+) zarówno na cewkę jak i na wtryski jest. Moduł ECM jest sprawny (inny motocykl na nim odpala po przełożeniu wraz z modułem TSM). Czujnik położenia wału sprawny. Przejścia na przewodach pomiędzy wtyczką od ECM a cewką i wtryskami jest. Co jeszcze można sprawdzić? Macie jakieś pomysły? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 30 Czerwca Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca (edytowane) a jak mierzona iskra, bo mi się cos wydaje, że jak wykręcisz świece to nie pokaże Ci iskry, sprawdza się na wkręconych świecach... Pompa paliwa działa? Jak wsio jest ok to czujnik położenia wału, albo sam przewód zgniecony, jak ja ostatnio w Husqv 350 mego brata...tam było kabli przy mocowaniu silnika napier...niczonych, a ja już chyba slepak, albo się spieszyłem przy dokręcaniu kabelek podszedł i iskra znikła, dopiero jak się domyśliłem, że coś z czujnikiem, szedłem po kablu a tu zonk, rozizolowałem, polutowałem, koszulki i od razu zagadał... Edytowane 30 Czerwca przez jannikiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 30 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca organoleptycznie 😉 po prostu iskry nie ma 😉 ponieważ nie ma sygnału sterującego na cewkę (jak również na wtryski) powyżej pisałem - pompa pompuje, czujnik położenia wału OK (3 sztuki, które działają w innym motocyklu) Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 30 Czerwca Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca Ehhh, jak ja nie lubię elektryki... hehehe... może gdzieś jest przerwa, między ECU a cewkami, kiedyś jak pamiętam, albo pin w kostce wysunięty i nie łączy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 1 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca przejścia do masy z wtyczki ECU są, przejście z czujnika położenia wału na wtyczkę ECU jest, przejście z wtyczki ECU na cewkę i na wtryski jest, przebicia na masę na tych połączeniach nie ma brakuje mi pomysłów nie pisałem o tym wcześniej ale jednego dnia pokazała się iskra i sygnał na wtryski. najpierw odpaliłem "z plaka", potem w euforii założyłem zbiornik, podpiąłem pompę paliwa i próbowałem odpalić ale nie chciał nawet zakasłać mimo sygnału na wtryski. zdjąłem zbiornik i jeszcze raz odpaliłem "na plaka". kolejne podejście to było wyciąnięcie wtrysków aby je sprawdzić (czy "pryskają"). albo je przetkałem albo po prostu były sprawne więc podpiąłęm je z powrotem ale sygnał na cewkę i wtryski zniknął 😕 Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 1 Lipca Udostępnij Opublikowano 1 Lipca (edytowane) Przełacznik przy manetce gazu ten od gaszenia motocykla Rysiek mówi, ten przełącznik służy do uruchomienia przekaźnika, który jest pod siedzeniem, czyli może też być przekaźnik... jak coś to zadzwoń: 606 814 703 to może coś podpowie... Pozdr Pompa po obróceni rozrusznikiem silnika ponawia swoją pracę, bo powinna ... Po włączeniu zapłonu na kilka sek włącza się pompa, potem po wcisnieciu rozrusznika i ruchu wału korbowego powinna się znowu pompa odezwać... Edytowane 1 Lipca przez jannikiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 1 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca (edytowane) przełącznik działa (gdyby nie działał to nawet nie dałoby się przekręcić rozusznikiem z przycisku), "system relay" działa bo daje prąd na pompę, wtryski i cewkę (w sensie zasilanie +) zarówno przez chwilę po załączeniu zapłonu jak i w trakcie kręcenia rozrusznikiem oczywiście zastanawiam się co robiłem w czasie pomiędzy odpaleniem "na plaka" do momentu gdy zabrakło sygnału na wtryskiwacze i cewkę. jedynie co robiłem to wyjmowałem wtryskiwacze - odpinałem wtyczki wtryskiwaczy, oraz wtyczki czujników (położenia przepustnicy, MAP, i chyba temperatury). nie da się ich podpiąć z powrotem nieprawidłowo. Edytowane 1 Lipca przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 1 Lipca Udostępnij Opublikowano 1 Lipca Ja to aż tak sie nie znam, jak coś to podałęm nr telefonu i dzwoń i podpytaj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 1 Lipca Udostępnij Opublikowano 1 Lipca Może nie być sygnału z czujnika położenia wału. Czujnik może być sprawny, ale albo nie ma kontaktu pomiędzy czujnikiem a ECU, albo jest problem z kołem fonicznym dającym sygnał do czujnika wału. Najłatwiej byłoby sprawdzić go oscyloskopem, ale pomiar woltomierzem w trakcie kręcenia silnikiem też powinien dać wystarczającą informację co się dzieje. Można też za pomocą multimetru zasymulować sprawny czujnik. Należy na wtyczkę czujnika wału od strony ECU podać napięcie z multimetru z testera diody, albo jeśli posiada taką opcje to sygnał prostokątny. Powinno to spowodować zadziałanie wtryskiwaczy i pojawienie się iskry na świecach. Oczywiście świece powinny być wykręcone do takiego testu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 2 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca (edytowane) 19 godzin temu, Stefan Kowalski napisał: Może nie być sygnału z czujnika położenia wału. Czujnik może być sprawny, ale albo nie ma kontaktu pomiędzy czujnikiem a ECU, albo jest problem z kołem fonicznym dającym sygnał do czujnika wału. Najłatwiej byłoby sprawdzić go oscyloskopem, ale pomiar woltomierzem w trakcie kręcenia silnikiem też powinien dać wystarczającą informację co się dzieje. Można też za pomocą multimetru zasymulować sprawny czujnik. Należy na wtyczkę czujnika wału od strony ECU podać napięcie z multimetru z testera diody, albo jeśli posiada taką opcje to sygnał prostokątny. Powinno to spowodować zadziałanie wtryskiwaczy i pojawienie się iskry na świecach. Oczywiście świece powinny być wykręcone do takiego testu. w pierwszy poście napisałem: "Czujnik położenia wału sprawny" w drugim swoim poście w tym temacie napisałem: "czujnik położenia wału OK (3 sztuki, które działają w innym motocyklu)" jeżeli chodzi o czujniki położenia wału sprawdzałem właśnie napięcie zarówno na wtyczce czujnika jak i na wtyczce już do ECM sygnał jest, także podanie sygnału z zewnątrz na wtyczkę czujnika nic nie zmieni. co mogę podejrzewać to np. samą 36cio pinową wtyczkę do ECM - może być tak, że z zewnątrz jestem w stanie złapać kontakt z "rureczkami" we wtyczce a niekoniecznie ten kontakt jest dobry z pinami gniazda ECM. Edytowane 2 Lipca przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petek Opublikowano 3 Lipca Udostępnij Opublikowano 3 Lipca Jeśli podejrzewasz styki wtyczki to potraktuj ją jakimś Elektrosolem. Działa i może zlikwidować przyczynę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 14 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca W dniu 3.07.2024 o 14:21, petek napisał: Jeśli podejrzewasz styki wtyczki to potraktuj ją jakimś Elektrosolem. Działa i może zlikwidować przyczynę. no ... nie pomogło 😉 będę chyba szukał wiązki Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masselo Opublikowano 1 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia A jak napiecie przy rozruchu? moze za nisko spada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 4 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia nowy akumulator z dużym prądem rozruchowym, kręcone z wykręconymi świecami tak więc obciążenie akumulatora niskie, także to nie ten trop 😉 Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 11 Września Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września (edytowane) W dniu 30.06.2024 o 08:38, jannikiel napisał: a jak mierzona iskra, bo mi się cos wydaje, że jak wykręcisz świece to nie pokaże Ci iskry, sprawdza się na wkręconych świecach... Pompa paliwa działa? Jak wsio jest ok to czujnik położenia wału, albo sam przewód zgniecony, jak ja ostatnio w Husqv 350 mego brata...tam było kabli przy mocowaniu silnika napier...niczonych, a ja już chyba slepak, albo się spieszyłem przy dokręcaniu kabelek podszedł i iskra znikła, dopiero jak się domyśliłem, że coś z czujnikiem, szedłem po kablu a tu zonk, rozizolowałem, polutowałem, koszulki i od razu zagadał... W dniu 1.07.2024 o 20:52, Stefan Kowalski napisał: Może nie być sygnału z czujnika położenia wału. Czujnik może być sprawny, ale albo nie ma kontaktu pomiędzy czujnikiem a ECU, albo jest problem z kołem fonicznym dającym sygnał do czujnika wału. Najłatwiej byłoby sprawdzić go oscyloskopem, ale pomiar woltomierzem w trakcie kręcenia silnikiem też powinien dać wystarczającą informację co się dzieje. Można też za pomocą multimetru zasymulować sprawny czujnik. Należy na wtyczkę czujnika wału od strony ECU podać napięcie z multimetru z testera diody, albo jeśli posiada taką opcje to sygnał prostokątny. Powinno to spowodować zadziałanie wtryskiwaczy i pojawienie się iskry na świecach. Oczywiście świece powinny być wykręcone do takiego testu. @jannikiel - zachowałem się jak dureń 😄 @Stefan Kowalski - okazuje się, że jednak nie 😉 parę dni temu po dłuższej rozłące z problemem wszedłem sobie do garażu i dla beki zakręciłem rozrusznikiem. w kostkę od wtrysku miałem wsadzoną (tak zostawiłem wczesniej) diodę. i przy zakręceniu ... zaczęła murgać. wykręcam tylną święce ... o kurna - jest iskra. wykręcam przednią - ja pier.olę! nic nie ma! w tzw. międzyczasie kupiłem nawet inną wiązkę sterowania osprzętem silnika ale na szczęście (jedna wtyczka) nie pasuje 😄 niestety wcześniej zignorowałem rady odnośnie diagnostyki z wkręconymi świecami ale wydawały mi się niedorzeczne. nie chciałem męczyć akumulatora a świece masowałem naprawdę pewnie - dodatkowo nawet klemami. także biję się pierś i przepraszam, że nie zaufałem 😉 @jannikielszkoda, że nie napisałeś, że miałeś takie doświadczenia i z czego to wynika 😕 no i właśnie - czy wiecie z czego to wynika, że ze świecami wkręconymi wszystko działa a z wykręconymi nie działa? Edytowane 11 Września przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.