Jump to content

Electra 2002 brak sygnału na cewkę i wtryski


Recommended Posts

Jest problem. Electra 2002r. Twin Cam 88 na wtrysku Delphi. Brak sygnału na cewkę (stąd brak iskry) oraz brak sygnału na wtryski. Zasilanie (+) zarówno na cewkę jak i na wtryski jest. Moduł ECM jest sprawny (inny motocykl na nim odpala po przełożeniu wraz z modułem TSM). Czujnik położenia wału sprawny. Przejścia na przewodach pomiędzy wtyczką od ECM a cewką i wtryskami jest. Co jeszcze można sprawdzić? Macie jakieś pomysły?

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Link to comment
Share on other sites

a jak mierzona iskra, bo mi się cos wydaje, że jak wykręcisz świece to nie pokaże Ci iskry, sprawdza się na wkręconych świecach...

Pompa paliwa działa? Jak wsio jest ok to czujnik położenia wału, albo sam przewód zgniecony, jak ja ostatnio w Husqv 350 mego brata...tam było kabli przy mocowaniu silnika napier...niczonych, a ja już chyba slepak, albo się spieszyłem przy dokręcaniu kabelek podszedł i iskra znikła, dopiero jak się domyśliłem, że coś z czujnikiem, szedłem po kablu a tu zonk, rozizolowałem, polutowałem, koszulki i od razu zagadał...

 

Edited by jannikiel
Link to comment
Share on other sites

organoleptycznie 😉 po prostu iskry nie ma 😉 ponieważ nie ma sygnału sterującego na cewkę (jak również na wtryski)

powyżej pisałem - pompa pompuje, czujnik położenia wału OK (3 sztuki, które działają w innym motocyklu)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Link to comment
Share on other sites

Ehhh, jak ja nie lubię elektryki... hehehe... może gdzieś jest przerwa, między ECU a cewkami, kiedyś jak pamiętam, albo pin w kostce wysunięty i nie łączy...

 

Link to comment
Share on other sites

przejścia do masy z wtyczki ECU są, przejście z czujnika położenia wału na wtyczkę ECU jest, przejście z wtyczki ECU na cewkę i na wtryski jest, przebicia na masę na tych połączeniach nie ma

brakuje mi pomysłów

nie pisałem o tym wcześniej ale jednego dnia pokazała się iskra i sygnał na wtryski. najpierw odpaliłem "z plaka", potem w euforii założyłem zbiornik, podpiąłem pompę paliwa i próbowałem odpalić ale nie chciał nawet zakasłać mimo sygnału na wtryski. zdjąłem zbiornik i jeszcze raz odpaliłem "na plaka". kolejne podejście to było wyciąnięcie wtrysków aby je sprawdzić (czy "pryskają"). albo je przetkałem albo po prostu były sprawne więc podpiąłęm je z powrotem ale sygnał na cewkę i wtryski zniknął 😕

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Przełacznik przy manetce gazu ten od gaszenia motocykla Rysiek mówi, ten przełącznik służy do uruchomienia przekaźnika, który jest pod siedzeniem, czyli może też być przekaźnik...  jak coś to zadzwoń:

606 814 703 

to może coś podpowie...

Pozdr

Pompa po obróceni rozrusznikiem silnika ponawia swoją pracę, bo powinna ...

Po włączeniu zapłonu na kilka sek włącza się pompa, potem po wcisnieciu rozrusznika i ruchu wału korbowego powinna się znowu pompa odezwać...

Edited by jannikiel
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

przełącznik działa (gdyby nie działał to nawet nie dałoby się przekręcić rozusznikiem z przycisku), "system relay" działa bo daje prąd na pompę, wtryski i cewkę (w sensie zasilanie +) zarówno przez chwilę po załączeniu zapłonu jak i w trakcie kręcenia rozrusznikiem

oczywiście zastanawiam się co robiłem w czasie pomiędzy odpaleniem "na plaka" do momentu gdy zabrakło sygnału na wtryskiwacze i cewkę. jedynie co robiłem to wyjmowałem wtryskiwacze - odpinałem wtyczki wtryskiwaczy, oraz wtyczki czujników (położenia przepustnicy, MAP, i chyba temperatury). nie da się ich podpiąć z powrotem nieprawidłowo.

Edited by konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Link to comment
Share on other sites

Może nie być sygnału z czujnika położenia wału. Czujnik może być sprawny, ale albo nie ma kontaktu pomiędzy czujnikiem a ECU, albo jest problem z kołem fonicznym dającym sygnał do czujnika wału. Najłatwiej byłoby sprawdzić go oscyloskopem, ale pomiar woltomierzem w trakcie kręcenia silnikiem też powinien dać wystarczającą informację co się dzieje. Można też za pomocą multimetru zasymulować sprawny czujnik. Należy na wtyczkę czujnika wału od strony ECU podać napięcie z multimetru z testera diody, albo jeśli posiada taką opcje to sygnał prostokątny. Powinno to spowodować zadziałanie wtryskiwaczy i pojawienie się iskry na świecach. Oczywiście świece powinny być wykręcone do takiego testu.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
19 godzin temu, Stefan Kowalski napisał:

Może nie być sygnału z czujnika położenia wału. Czujnik może być sprawny, ale albo nie ma kontaktu pomiędzy czujnikiem a ECU, albo jest problem z kołem fonicznym dającym sygnał do czujnika wału. Najłatwiej byłoby sprawdzić go oscyloskopem, ale pomiar woltomierzem w trakcie kręcenia silnikiem też powinien dać wystarczającą informację co się dzieje. Można też za pomocą multimetru zasymulować sprawny czujnik. Należy na wtyczkę czujnika wału od strony ECU podać napięcie z multimetru z testera diody, albo jeśli posiada taką opcje to sygnał prostokątny. Powinno to spowodować zadziałanie wtryskiwaczy i pojawienie się iskry na świecach. Oczywiście świece powinny być wykręcone do takiego testu.

w pierwszy poście napisałem: "Czujnik położenia wału sprawny"

w drugim swoim poście w tym temacie napisałem: "czujnik położenia wału OK (3 sztuki, które działają w innym motocyklu)"

jeżeli chodzi o czujniki położenia wału sprawdzałem właśnie napięcie zarówno na wtyczce czujnika jak i na wtyczce już do ECM

sygnał jest, także podanie sygnału z zewnątrz na wtyczkę czujnika nic nie zmieni. 

 

co mogę podejrzewać to np. samą 36cio pinową wtyczkę do ECM - może być tak, że z zewnątrz jestem w stanie złapać kontakt z "rureczkami" we wtyczce a niekoniecznie ten kontakt jest dobry z pinami gniazda ECM.

 

 

 

 

Edited by konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Link to comment
Share on other sites

Jeśli podejrzewasz styki wtyczki to potraktuj ją jakimś Elektrosolem. Działa i może zlikwidować przyczynę.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 3.07.2024 o 14:21, petek napisał:

Jeśli podejrzewasz styki wtyczki to potraktuj ją jakimś Elektrosolem. Działa i może zlikwidować przyczynę.

no ... nie pomogło 😉

będę chyba szukał wiązki

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...