Skocz do zawartości

Electra 2002 brak sygnału na cewkę i wtryski


Rekomendowane odpowiedzi

Jest problem. Electra 2002r. Twin Cam 88 na wtrysku Delphi. Brak sygnału na cewkę (stąd brak iskry) oraz brak sygnału na wtryski. Zasilanie (+) zarówno na cewkę jak i na wtryski jest. Moduł ECM jest sprawny (inny motocykl na nim odpala po przełożeniu wraz z modułem TSM). Czujnik położenia wału sprawny. Przejścia na przewodach pomiędzy wtyczką od ECM a cewką i wtryskami jest. Co jeszcze można sprawdzić? Macie jakieś pomysły?

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak mierzona iskra, bo mi się cos wydaje, że jak wykręcisz świece to nie pokaże Ci iskry, sprawdza się na wkręconych świecach...

Pompa paliwa działa? Jak wsio jest ok to czujnik położenia wału, albo sam przewód zgniecony, jak ja ostatnio w Husqv 350 mego brata...tam było kabli przy mocowaniu silnika napier...niczonych, a ja już chyba slepak, albo się spieszyłem przy dokręcaniu kabelek podszedł i iskra znikła, dopiero jak się domyśliłem, że coś z czujnikiem, szedłem po kablu a tu zonk, rozizolowałem, polutowałem, koszulki i od razu zagadał...

 

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

organoleptycznie 😉 po prostu iskry nie ma 😉 ponieważ nie ma sygnału sterującego na cewkę (jak również na wtryski)

powyżej pisałem - pompa pompuje, czujnik położenia wału OK (3 sztuki, które działają w innym motocyklu)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejścia do masy z wtyczki ECU są, przejście z czujnika położenia wału na wtyczkę ECU jest, przejście z wtyczki ECU na cewkę i na wtryski jest, przebicia na masę na tych połączeniach nie ma

brakuje mi pomysłów

nie pisałem o tym wcześniej ale jednego dnia pokazała się iskra i sygnał na wtryski. najpierw odpaliłem "z plaka", potem w euforii założyłem zbiornik, podpiąłem pompę paliwa i próbowałem odpalić ale nie chciał nawet zakasłać mimo sygnału na wtryski. zdjąłem zbiornik i jeszcze raz odpaliłem "na plaka". kolejne podejście to było wyciąnięcie wtrysków aby je sprawdzić (czy "pryskają"). albo je przetkałem albo po prostu były sprawne więc podpiąłęm je z powrotem ale sygnał na cewkę i wtryski zniknął 😕

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełacznik przy manetce gazu ten od gaszenia motocykla Rysiek mówi, ten przełącznik służy do uruchomienia przekaźnika, który jest pod siedzeniem, czyli może też być przekaźnik...  jak coś to zadzwoń:

606 814 703 

to może coś podpowie...

Pozdr

Pompa po obróceni rozrusznikiem silnika ponawia swoją pracę, bo powinna ...

Po włączeniu zapłonu na kilka sek włącza się pompa, potem po wcisnieciu rozrusznika i ruchu wału korbowego powinna się znowu pompa odezwać...

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przełącznik działa (gdyby nie działał to nawet nie dałoby się przekręcić rozusznikiem z przycisku), "system relay" działa bo daje prąd na pompę, wtryski i cewkę (w sensie zasilanie +) zarówno przez chwilę po załączeniu zapłonu jak i w trakcie kręcenia rozrusznikiem

oczywiście zastanawiam się co robiłem w czasie pomiędzy odpaleniem "na plaka" do momentu gdy zabrakło sygnału na wtryskiwacze i cewkę. jedynie co robiłem to wyjmowałem wtryskiwacze - odpinałem wtyczki wtryskiwaczy, oraz wtyczki czujników (położenia przepustnicy, MAP, i chyba temperatury). nie da się ich podpiąć z powrotem nieprawidłowo.

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie być sygnału z czujnika położenia wału. Czujnik może być sprawny, ale albo nie ma kontaktu pomiędzy czujnikiem a ECU, albo jest problem z kołem fonicznym dającym sygnał do czujnika wału. Najłatwiej byłoby sprawdzić go oscyloskopem, ale pomiar woltomierzem w trakcie kręcenia silnikiem też powinien dać wystarczającą informację co się dzieje. Można też za pomocą multimetru zasymulować sprawny czujnik. Należy na wtyczkę czujnika wału od strony ECU podać napięcie z multimetru z testera diody, albo jeśli posiada taką opcje to sygnał prostokątny. Powinno to spowodować zadziałanie wtryskiwaczy i pojawienie się iskry na świecach. Oczywiście świece powinny być wykręcone do takiego testu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...