Jagodaa Posted June 20 Share Posted June 20 Cześć, to będzie mój pierwszy motocykl i czytałam, że najlepiej od razu wymienić opony na inne. Zastanawiam się nad: Przód - Metzeler Roadtec 01 80/100-1847 P Tył - Metzeler Roadtec 01 110/90-1861 H Fabrycznie w tej hondzie tył jest 90/90, czy dając 110 to nie przegięcie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted June 20 Share Posted June 20 Czy to nowy motocykl, czy uzywany? I dlaczego natychmiast trzeba wymieniac opony? W mojej CB500X tez radza wymieniac fabrycznie montowane opony, a jezdzi mi sie na nich swietnie. Tak 2 rozmiary w gore na szerokosci opony moze byc problemem, 100/90 bedzie bezpieczniejsze. Czy wiesz w jakim stanie sa obecne opony i jakiej firmy sa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jagodaa Posted June 21 Author Share Posted June 21 Nowy. Czytałam, że te, które są sprzedawane fabryczne ślizgają się podczas mokrej nawierzchni i bezpieczniej od razu wymienić. Czy dwa rozmiary większa opona może stanowić problem z montażem czy chodzi raczej o problem z jazdą? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarenty Posted June 22 Share Posted June 22 Rozumiem, że zmiana opony na inną ze względu na jej właściwości jezdne jest zrozumiała ale zmiana szerokości jaki ma sens ? Robisz to dla lansu czy są jakieś przesłanki, że moto podczas jazdy będzie lepiej się zachowywało w co osobiście wątpię. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taurus 61 Posted June 22 Share Posted June 22 W dniu 21.06.2024 o 14:08, Jagodaa napisał: Nowy. Czytałam, że te, które są sprzedawane fabryczne ślizgają się podczas mokrej nawierzchni i bezpieczniej od razu wymienić. Czy dwa rozmiary większa opona może stanowić problem z montażem czy chodzi raczej o problem z jazdą? Gdzie tys to wyczytala😁.Poprawiac Japonskich Fachowcow , to nie wiem czy to jest taki madry pomysl.Kazda nowa opona powinna byc przez pierwsze ca. 200 km. bez przeginania ujezdzana zanim bedziesz zamykala kanty strachu , a zmiana opon na szersze pomoze to tyle co swieczka nieboszczykowi , jedynie co to zmieni sie geometria calego motorka.Wiadoma rzecz , ze na mokrym opona nigdy nie bedzie tak trzymac jak na suchym.Poprostu trzeba dopasowac styl jazdy do warunkow atmosferycznych. No ale to jest tylko takie moje glosne myslenie.Twoj cyrk to i twoje malpy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jagodaa Posted June 22 Author Share Posted June 22 8 godzin temu, jarenty napisał: Rozumiem, że zmiana opony na inną ze względu na jej właściwości jezdne jest zrozumiała ale zmiana szerokości jaki ma sens ? Robisz to dla lansu czy są jakieś przesłanki, że moto podczas jazdy będzie lepiej się zachowywało w co osobiście wątpię. To będzie mój pierwszy sezon i to na 125. Więc słowo lans jest mocnym nadużyciem 😄 Jak do tej pory czytałam, to właśnie sporo osób zmienia opony na szersze. Nie mam pojęcia jakie są ku temu przesłanki, mi się wydaje, że skoro tak robią to ma być bezpieczniej, bo większa powierzchnia styczna? Producent przewiduję tył 90/90, w specyfikacji też nie ma wzmianki o ABS więc zakładam, że to nie będzie stanowiło problemu kiedy opona będzie miała inne wymiary. Stąd moje pytanie czy to w ogóle ma sens. Godzinę temu, Taurus 61 napisał: Gdzie tys to wyczytala😁.Poprawiac Japonskich Fachowcow , to nie wiem czy to jest taki madry pomysl.Kazda nowa opona powinna byc przez pierwsze ca. 200 km. bez przeginania ujezdzana zanim bedziesz zamykala kanty strachu , a zmiana opon na szersze pomoze to tyle co swieczka nieboszczykowi , jedynie co to zmieni sie geometria calego motorka.Wiadoma rzecz , ze na mokrym opona nigdy nie bedzie tak trzymac jak na suchym.Poprostu trzeba dopasowac styl jazdy do warunkow atmosferycznych. No ale to jest tylko takie moje glosne myslenie.Twoj cyrk to i twoje malpy. Na forach😄 No właśnie niby nie poprawiać japońskich fachowców, ale polskie drogi są wykonane z innej mieszanki kruszywa. To co jest dobre na japońskie drogi sprawdzi się tak samo na polskie? Ludzie zmieniają opony. Czemu? Ja nie wiem, pytam osób doświadczonych, ponieważ nie znalazłam jednoznacznej odpowiedzi. Mi się wydaje, że to chodzi o większą powierzchnie styczną, być może o inną twardość opony, i być może gdzieś o lasn (chociaż uważam, że duże opony na słabej mocy to lekka siara) Więc rozmiar większa wtedy ma sens? Ten i następny sezon będę się uczyć jeździć. Planuj dać gmole i ćwiczyć. A geometrii motocykla teraz i tak nie mam wyuczonej. Po to jest forum, by głośno myśleć, ale to wszyscy wiemy nie? 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarenty Posted June 22 Share Posted June 22 14 minut temu, Jagodaa napisał: To będzie mój pierwszy sezon i to na 125. Więc słowo lans jest mocnym nadużyciem 😄 Jak do tej pory czytałam, to właśnie sporo osób zmienia opony na szersze.... Motocykl to ogólnie lans 😁 Ludzie montują puste, głośnie tłumiki i w wielu przypadkach tylko szkodzą silnikowi. Na początku swojej zabawy z motocyklem odpuść eksperymenty z zmianą szerokości opon a kasę wydaj na coś ważniejszego np. dobry kask czy strój motocyklowy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted June 23 Share Posted June 23 Popieram w 100%. Poza tym zadne 125 nie jest naprawde japonskie, ale to juz taka dygresja. Znajdz sobie filmiki na YT czego sie uczyc ( oprocz kursu ) i jak - polecam pana MotoJitsu jesli znasz angielski. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taurus 61 Posted June 24 Share Posted June 24 W dniu 23.06.2024 o 02:51, Adam M. napisał: Popieram w 100%. Poza tym zadne 125 nie jest naprawde japonskie, ale to juz taka dygresja. Tak to prawda .Jednak dany producent np 125 + jest pod nadzorem fachowcow z krainy kwitnacej wisni + , nie bez powodu, no ale to juz jest inny temat 😊 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.