Jump to content

Honda CB125F - nowe opony


Recommended Posts

Cześć,

to będzie mój pierwszy motocykl i czytałam, że najlepiej od razu wymienić opony na inne. Zastanawiam się nad:

Przód - Metzeler Roadtec 01   80/100-1847 P

Tył - Metzeler Roadtec 01   110/90-1861 H 

Fabrycznie w tej hondzie tył jest 90/90, czy dając 110 to nie przegięcie? 

Link to comment
Share on other sites

Czy to nowy motocykl, czy uzywany? I dlaczego natychmiast trzeba wymieniac opony? W mojej CB500X tez radza wymieniac fabrycznie montowane opony, a jezdzi mi sie na nich swietnie. Tak 2 rozmiary w gore na szerokosci opony moze byc problemem, 100/90 bedzie bezpieczniejsze.

Czy wiesz w jakim stanie sa obecne opony i jakiej firmy sa?

Link to comment
Share on other sites

Nowy. Czytałam, że te, które są sprzedawane fabryczne ślizgają się podczas mokrej nawierzchni i bezpieczniej od razu wymienić. 

Czy dwa rozmiary większa opona może stanowić problem z montażem czy chodzi raczej o problem z jazdą?

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, że zmiana opony na inną ze względu na jej właściwości jezdne jest zrozumiała ale zmiana szerokości jaki ma sens ? Robisz to dla lansu czy są jakieś przesłanki, że moto podczas jazdy będzie lepiej się zachowywało w co osobiście wątpię.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.06.2024 o 14:08, Jagodaa napisał:

Nowy. Czytałam, że te, które są sprzedawane fabryczne ślizgają się podczas mokrej nawierzchni i bezpieczniej od razu wymienić. 

Czy dwa rozmiary większa opona może stanowić problem z montażem czy chodzi raczej o problem z jazdą?

Gdzie tys to wyczytala😁.Poprawiac Japonskich Fachowcow , to nie wiem czy to jest taki madry pomysl.Kazda nowa opona powinna byc przez pierwsze ca. 200 km. bez przeginania ujezdzana zanim bedziesz zamykala kanty strachu , a zmiana opon na szersze pomoze to tyle co swieczka nieboszczykowi  , jedynie co to zmieni sie geometria calego motorka.Wiadoma rzecz , ze na mokrym opona nigdy nie bedzie tak trzymac jak na suchym.Poprostu trzeba dopasowac styl jazdy do warunkow atmosferycznych.
No ale to jest tylko takie moje glosne myslenie.Twoj cyrk to i twoje malpy.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, jarenty napisał:

Rozumiem, że zmiana opony na inną ze względu na jej właściwości jezdne jest zrozumiała ale zmiana szerokości jaki ma sens ? Robisz to dla lansu czy są jakieś przesłanki, że moto podczas jazdy będzie lepiej się zachowywało w co osobiście wątpię.

To będzie mój pierwszy sezon i to na 125. Więc słowo lans jest mocnym nadużyciem 😄 

Jak do tej pory czytałam, to właśnie sporo osób zmienia opony na szersze. Nie mam pojęcia jakie są ku temu przesłanki, mi się wydaje, że skoro tak robią to ma być bezpieczniej, bo większa powierzchnia styczna? Producent przewiduję tył 90/90, w specyfikacji też nie ma wzmianki o ABS więc zakładam, że to nie będzie stanowiło problemu kiedy opona będzie miała inne wymiary. Stąd moje pytanie czy to w ogóle ma sens.

 

 

Godzinę temu, Taurus 61 napisał:

Gdzie tys to wyczytala😁.Poprawiac Japonskich Fachowcow , to nie wiem czy to jest taki madry pomysl.Kazda nowa opona powinna byc przez pierwsze ca. 200 km. bez przeginania ujezdzana zanim bedziesz zamykala kanty strachu , a zmiana opon na szersze pomoze to tyle co swieczka nieboszczykowi  , jedynie co to zmieni sie geometria calego motorka.Wiadoma rzecz , ze na mokrym opona nigdy nie bedzie tak trzymac jak na suchym.Poprostu trzeba dopasowac styl jazdy do warunkow atmosferycznych.
No ale to jest tylko takie moje glosne myslenie.Twoj cyrk to i twoje malpy.

Na forach😄 No właśnie niby nie poprawiać japońskich fachowców, ale polskie drogi są wykonane z innej mieszanki kruszywa. To co jest dobre na japońskie drogi sprawdzi się tak samo na polskie? Ludzie zmieniają opony. Czemu? Ja nie wiem, pytam osób doświadczonych, ponieważ nie znalazłam jednoznacznej odpowiedzi. Mi się wydaje, że to chodzi o większą powierzchnie styczną, być może o inną twardość opony, i być może gdzieś o lasn (chociaż uważam, że duże opony na słabej mocy to lekka siara) 

Więc rozmiar większa wtedy ma sens? 

Ten i następny sezon będę się uczyć jeździć. Planuj dać gmole i ćwiczyć. A geometrii motocykla teraz i tak nie mam wyuczonej. 

Po to jest forum, by głośno myśleć, ale to wszyscy wiemy nie? 😉 

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, Jagodaa napisał:

To będzie mój pierwszy sezon i to na 125. Więc słowo lans jest mocnym nadużyciem 😄 

Jak do tej pory czytałam, to właśnie sporo osób zmienia opony na szersze....

Motocykl to ogólnie lans 😁

Ludzie montują puste, głośnie tłumiki i w wielu przypadkach tylko szkodzą silnikowi. Na początku swojej zabawy z motocyklem odpuść eksperymenty z zmianą szerokości opon a kasę wydaj na coś ważniejszego np. dobry kask czy strój motocyklowy.

Link to comment
Share on other sites

Popieram w 100%. Poza tym zadne 125 nie jest naprawde japonskie, ale to juz taka dygresja.

Znajdz sobie filmiki na YT czego sie uczyc ( oprocz kursu ) i jak - polecam pana MotoJitsu jesli znasz angielski.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.06.2024 o 02:51, Adam M. napisał:

Popieram w 100%. Poza tym zadne 125 nie jest naprawde japonskie, ale to juz taka dygresja.

Tak to prawda .Jednak dany producent np 125 + jest pod nadzorem fachowcow z krainy kwitnacej wisni + , nie bez powodu, no ale to juz jest inny temat 😊

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...