Skocz do zawartości

Honda CB125F - nowe opony


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

to będzie mój pierwszy motocykl i czytałam, że najlepiej od razu wymienić opony na inne. Zastanawiam się nad:

Przód - Metzeler Roadtec 01   80/100-1847 P

Tył - Metzeler Roadtec 01   110/90-1861 H 

Fabrycznie w tej hondzie tył jest 90/90, czy dając 110 to nie przegięcie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to nowy motocykl, czy uzywany? I dlaczego natychmiast trzeba wymieniac opony? W mojej CB500X tez radza wymieniac fabrycznie montowane opony, a jezdzi mi sie na nich swietnie. Tak 2 rozmiary w gore na szerokosci opony moze byc problemem, 100/90 bedzie bezpieczniejsze.

Czy wiesz w jakim stanie sa obecne opony i jakiej firmy sa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy. Czytałam, że te, które są sprzedawane fabryczne ślizgają się podczas mokrej nawierzchni i bezpieczniej od razu wymienić. 

Czy dwa rozmiary większa opona może stanowić problem z montażem czy chodzi raczej o problem z jazdą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że zmiana opony na inną ze względu na jej właściwości jezdne jest zrozumiała ale zmiana szerokości jaki ma sens ? Robisz to dla lansu czy są jakieś przesłanki, że moto podczas jazdy będzie lepiej się zachowywało w co osobiście wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.06.2024 o 14:08, Jagodaa napisał:

Nowy. Czytałam, że te, które są sprzedawane fabryczne ślizgają się podczas mokrej nawierzchni i bezpieczniej od razu wymienić. 

Czy dwa rozmiary większa opona może stanowić problem z montażem czy chodzi raczej o problem z jazdą?

Gdzie tys to wyczytala😁.Poprawiac Japonskich Fachowcow , to nie wiem czy to jest taki madry pomysl.Kazda nowa opona powinna byc przez pierwsze ca. 200 km. bez przeginania ujezdzana zanim bedziesz zamykala kanty strachu , a zmiana opon na szersze pomoze to tyle co swieczka nieboszczykowi  , jedynie co to zmieni sie geometria calego motorka.Wiadoma rzecz , ze na mokrym opona nigdy nie bedzie tak trzymac jak na suchym.Poprostu trzeba dopasowac styl jazdy do warunkow atmosferycznych.
No ale to jest tylko takie moje glosne myslenie.Twoj cyrk to i twoje malpy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jarenty napisał:

Rozumiem, że zmiana opony na inną ze względu na jej właściwości jezdne jest zrozumiała ale zmiana szerokości jaki ma sens ? Robisz to dla lansu czy są jakieś przesłanki, że moto podczas jazdy będzie lepiej się zachowywało w co osobiście wątpię.

To będzie mój pierwszy sezon i to na 125. Więc słowo lans jest mocnym nadużyciem 😄 

Jak do tej pory czytałam, to właśnie sporo osób zmienia opony na szersze. Nie mam pojęcia jakie są ku temu przesłanki, mi się wydaje, że skoro tak robią to ma być bezpieczniej, bo większa powierzchnia styczna? Producent przewiduję tył 90/90, w specyfikacji też nie ma wzmianki o ABS więc zakładam, że to nie będzie stanowiło problemu kiedy opona będzie miała inne wymiary. Stąd moje pytanie czy to w ogóle ma sens.

 

 

Godzinę temu, Taurus 61 napisał:

Gdzie tys to wyczytala😁.Poprawiac Japonskich Fachowcow , to nie wiem czy to jest taki madry pomysl.Kazda nowa opona powinna byc przez pierwsze ca. 200 km. bez przeginania ujezdzana zanim bedziesz zamykala kanty strachu , a zmiana opon na szersze pomoze to tyle co swieczka nieboszczykowi  , jedynie co to zmieni sie geometria calego motorka.Wiadoma rzecz , ze na mokrym opona nigdy nie bedzie tak trzymac jak na suchym.Poprostu trzeba dopasowac styl jazdy do warunkow atmosferycznych.
No ale to jest tylko takie moje glosne myslenie.Twoj cyrk to i twoje malpy.

Na forach😄 No właśnie niby nie poprawiać japońskich fachowców, ale polskie drogi są wykonane z innej mieszanki kruszywa. To co jest dobre na japońskie drogi sprawdzi się tak samo na polskie? Ludzie zmieniają opony. Czemu? Ja nie wiem, pytam osób doświadczonych, ponieważ nie znalazłam jednoznacznej odpowiedzi. Mi się wydaje, że to chodzi o większą powierzchnie styczną, być może o inną twardość opony, i być może gdzieś o lasn (chociaż uważam, że duże opony na słabej mocy to lekka siara) 

Więc rozmiar większa wtedy ma sens? 

Ten i następny sezon będę się uczyć jeździć. Planuj dać gmole i ćwiczyć. A geometrii motocykla teraz i tak nie mam wyuczonej. 

Po to jest forum, by głośno myśleć, ale to wszyscy wiemy nie? 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Jagodaa napisał:

To będzie mój pierwszy sezon i to na 125. Więc słowo lans jest mocnym nadużyciem 😄 

Jak do tej pory czytałam, to właśnie sporo osób zmienia opony na szersze....

Motocykl to ogólnie lans 😁

Ludzie montują puste, głośnie tłumiki i w wielu przypadkach tylko szkodzą silnikowi. Na początku swojej zabawy z motocyklem odpuść eksperymenty z zmianą szerokości opon a kasę wydaj na coś ważniejszego np. dobry kask czy strój motocyklowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.06.2024 o 02:51, Adam M. napisał:

Popieram w 100%. Poza tym zadne 125 nie jest naprawde japonskie, ale to juz taka dygresja.

Tak to prawda .Jednak dany producent np 125 + jest pod nadzorem fachowcow z krainy kwitnacej wisni + , nie bez powodu, no ale to juz jest inny temat 😊

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...