Skocz do zawartości

Brak jednej iskry. Gdzie leży przyczyna?


nolan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Posiadam Suzuki GSX 250 - 81 rok, (dwucylindrowy). Ostatnio pomykam sobie i nagle przepalił się główny bezpiecznik. Po wymianie bezpiecznika okazało się, że nie ma iskry na jednej świecy. Dodam, że sama świeca jest w porządku, cewki też. Co mogło nawalić? Proszę o odpowiedzi. Dziękuje. Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz posprawdzać też inne elementy, przewody, wtyczki moduł (w niektórych motocyklach są dwa, spotkałem się niedawno właśnie z przepalonym jednym z modułów w silniku dwucylindrowym) . Miernik w rękę i powodzenia :-)

 

Pozdrawiam, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

nie wiem czy to będzie adekwatne, ale kiedyś w mojej Kawie straciłem iskrę na dwóch garkach /na 4 możliwe :lol: /...

Sprawdziłem wszystko - i wszystko osobno działało, ale razem nie :buttrock:

Okazało się, że kwas z aku trochę przytopił kostkę i się przewody rozłączyły...czyli problem banał - ale dojść do tego to masakra...

Dołączam się do rad Pawla - sprawdź całą trasę iskry...Powodzenia - na pewno dasz radę :P

Jak wcześniej hulało, to też musi /tak sobie tłumaczę awarie, przy których wymiękam :mrgreen: .../

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to modul to kupuj za granica uzywane bo u nas maja ceny z kosmosu - do mojej hondy nowy kosztuje okolo 1800 - 2000 a uzywany 300-600 zl a na e-bayu dwa kupilem i jeszcze modul stopu i skrzynke polaczeniowa i z przesylka i oplatami za transfer miedzynarodowy wyszlo mnie z 260-280 zl.

U mnie bylo latwo wyeliminowac przyczyne bo byly dwa moduly i jak zamienilo sie miejscami to drugi gar przestal pracowac. Gorzej jest jak jest jeden modul na dwa gary a nie ma sie innego na sprawdzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł raczej nie, bo jest iskra na jednym z garków.

Japońskie motocykle są upraszczane tam gdzie się da i często stosuje uproszczenie polegające na tym że stosuje sie podwójny układ zapłonowy dla pary tłoków pracujących razem.

Czyli iskra podawana jest jednoczenie na dwa cylindry , na jednym jest koniec suwu sprężania , a na drugim koniec suwu wydechu. Taki układ jest o wiele prostszy , a poza tym bardziej niezawodny. Wada jest mniejsza trwałość świec zapłonowych ponieważ częstotliwość występowania iskry jest jak w silniku dwusuwowym.

Ja bym szukał przyczyny w cewce zapłonowej lub w impulsatorze w silniku ( nie wiem jak to nazwać, taka ceweczka plus tarcza z magnesami która daje sygnały o położeniu wału korbowego do modułu zapłonowego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł raczej nie' date=' bo jest iskra na jednym z garków.

Japońskie motocykle są upraszczane tam gdzie się da i często stosuje uproszczenie polegające na tym że stosuje sie podwójny układ zapłonowy dla pary tłoków pracujących razem.

Czyli iskra podawana jest jednoczenie na dwa cylindry , na jednym jest koniec suwu sprężania , a na drugim koniec suwu wydechu. Taki układ jest o wiele prostszy , a poza tym bardziej niezawodny. Wada jest mniejsza trwałość świec zapłonowych ponieważ częstotliwość występowania iskry jest jak w silniku dwusuwowym.

Ja bym szukał przyczyny w cewce zapłonowej lub w impulsatorze w silniku ( nie wiem jak to nazwać, taka ceweczka plus tarcza z magnesami która daje sygnały o położeniu wału korbowego do modułu zapłonowego)[/quote']

 

Niby tak ale u mnie np sa dwa cylindry i dwa moduly kazdy na swoj cylinder. Druga sprawa nawet jeden uklad moze robic cuda na jeden przewod dawac napiecie na drugi nie wystarczy ze jedna dioda poleci.

 

Ja na poczatku tez podejrzewalem czujniki Halla w silniku ze np jest szczelina za duza (wiem ze to nie mechaniczne styki ale tez jest tam pewna tolerancja odleglosci.) i bysmy rozbierali silnik ale dobrze ze przyszedl elektryk i dokonujac pomiarow doszlismy ze to modul .

 

Musi pomierzyc opornosc cewek i czy na nie napiecie dochodzi - czujniki hala raczej sie nie psuja. No chyba ze tam jakis kabelek sie przerwal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...