Skocz do zawartości

Problem z trakcją Fz1 Fazer 2007


DW108
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam dziwna sytuację z Fz1 Fazer.

Przy jeździe prosto (w sensie równo) zjeżdża lekko na prawo dlatego muszę go minimalnie przechylać na lewo żeby jechał prosto. Na oponach ślad lekko na prawej stronie.

Jak na razie dużo kombinowałem z naciągiem łańcucha – te znaczniki, raz na  prawo raz na lewo raz równiutko – nic to nie zmienia poza tym że ślad na oponie nieco w innym miejscu.

Sprawdzane były lagi i półki – są ok. Ciśnienie w oponach – ok.

Przy puszczaniu kierownicy paradoksalnie minimalnie znosi na lewo albo wcale nie znosi.

Te objawy zauważyłem po zmianie tłumika z fabrycznego na przelot ale to chyba  nie ma znaczenia.

Macie jakieś pomysł co jeszcze to może być?

Byłbym bardzo wdzięczny za jakieś wskazówki bo bujam się z tym tematem już kilka lat. Jeżdżę tak bo to znoszenie nie jest bardzo mocne, czasem coś podkręcę i sprawdzam czy się zmieniło i nie mogę za cholere dojść o co chodzi ani tego wyeliminować. Przez pierwszy rok tego nie było więc zakładam, że rama raczej prosta.

Dzięki za ewentualne odpowiedzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele lat miałem Fazera i żeby takie coś zrobić to pasażer musiałby półdupkiem z jednej strony wisieć. Na moje oko to tam geometria się nie zgadza. Musiałbyś znaleźć porządny warsztat co ma sprzęt żeby to zbadać. 

Jeżeli masz taką możliwość/chęć - daj to moto znajomemu, zaufanemu motocykliście, niech zrobi 100km i powie jak on to czuł. Może podświadomie jakoś bokiem siedzisz? Wiem, to śmiesznie brzmi, ale kto wie? No i to co Jonaszko napisał - jeżeli możesz to sprawdź. Choć tłumik w Fazerze nie jest aż tak ciężki, jak np. w BMW. A tutaj potrzeba by sporo wagi żeby kierowca zauważył ściąganie.. Znaczy, nie 1kg, ale z 10.. 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za odpowiedzi!

W sobotę będę miał czas na przełożenie tego tłumika ale waży on ok. 7 kg.

Jak to zrobię powiem co i jak może komuś się to przyda. Jak problem będzie dalej występował to co mogę zrobić - sprawdzić osiowość laserowo? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, DW108 napisał:

W sobotę będę miał czas na przełożenie tego tłumika ale waży on ok. 7 kg.

No tak, tylko że wpływ by miała różnica pomiędzy tłumikami. Inny też coś waży, różnica będzie niewielka. w moim małym wacku oryginalny tłumik to jezt wielka pucha i wielu ludzi to wymienia - tam różnica pomiędzy tłumikami będzie z 5kg. Różnicy w balansie nie czuć, ale to moto 250kg z paliwem...

Zmień, przejedź się. Musisz eliminować możliwe elementy.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zamontowałem fabryczny wydech, różnica między fabrycznym, a przelotem to ok. 4,5-5kg. Nie pisałem wcześniej bo na początku nie miałem pewności czy problem nadal występuje, musiałem trochę kilometrów nakulać ale...

Nadal wydaj mi się, że moto przy jeździe prosto zjeżdża na prawo dlatego kontruje je odruchowo przechylając delikatnie na lewo - jest to moje subiektywne odczucie ale faktem jest, że ślad na oponach jest nadal przesunięty na prawo czyli coś jest na rzeczy bo łańcuch jest naciągnięty równo.

Co jeszcze mogę zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbadać geometrię. Coś bardzo boli ten motocykl jeżeli widzisz to na oponach. A 4kg działająca przy ramieniu 15-20cm to żadna siła na oponie końcowo... 

Stąd moje podejrzenie że to coś z zawieszeniem/geometrią i to poważnego - jeżeli widzisz to na oponach. Może opony źle założone? hugowie, ale (po mojemu) na pewno nie chodzi tu o tłumik. 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. zbadam geometrię - dzięki.

A czy możliwa jest taka sytuacja, że mam jakieś błędne postrzeganie i wydaje mi się tylko, że moto minimalnie przechyla się na lewo, więc kontruje go ciągle na prawo i przez to na oponach jest ślad przesunięty na prawo? Miał tak ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, DW108 napisał:

Zamontowałem fabryczny wydech, różnica między fabrycznym, a przelotem to ok. 4,5-5kg. Nie pisałem wcześniej bo na początku nie miałem pewności czy problem nadal występuje, musiałem trochę kilometrów nakulać ale...

Nadal wydaj mi się, że moto przy jeździe prosto zjeżdża na prawo dlatego kontruje je odruchowo przechylając delikatnie na lewo - jest to moje subiektywne odczucie ale faktem jest, że ślad na oponach jest nadal przesunięty na prawo czyli coś jest na rzeczy bo łańcuch jest naciągnięty równo.

Co jeszcze mogę zrobić?

Ale wydaje Ci się, czy jest? Co znaczy, ślad na oponach przesunięty? Jak przejedziesz prosto przez kałuże to ile śladów zostawiają opony? Przód nie był walnięty, lagi proste, koło nie jest przekoszone na którąś stronę? Postaw na centralce i sprawdż od przodu czy jest liniowość kół i czy przednie koło nie pochyla się w którąś stronę? Co się dzieje, kiedy puścisz kiere przy jezdzie na wprost?

Edytowane przez jonaszko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, DW108 napisał:

A czy możliwa jest taka sytuacja, że mam jakieś błędne postrzeganie i wydaje mi się tylko, że moto minimalnie przechyla się na lewo, więc kontruje go ciągle na prawo i przez to na oponach jest ślad przesunięty na prawo? 

Chłopie, ludziom się wydaje że ziemia jest płaska, także odczucia z jazdy to pikuś 😄 A na poważnie, to jak najbardziej. Ludzie mają czasami tak irracjonalne odczucia że głowa mała - jedna z cech homo sapiens. Stąd była moja sugestia żebyś dał komuś innemu się pyrnąć.. 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak puszczę kiere to jedzie raczej prosto. Przesunięty ślad na oponie jest faktem obiektywnym tylko przyczyna jego powstania może być subiektywna. Faktycznie ktoś inny musi nim polatać choć każdy mi mówi, że jak to jest subtelna rzecz to jej nie wykuma po jednej przejażdżce. Sprawdze jeszcze to pochylanie przedniego koła.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...