Dyskotekowiec Opublikowano 21 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2004 Witam Czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć jak wygląda sam proces regeneracji i kiedy wał się do niego kwalifikuje?? I czy wał motocyklowy można wywarzyć w silniku?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demon predkosci Opublikowano 22 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2004 regeneracja to polega na wymianie lozysk igielkowych jesli mowa o starszych motocyklach przynajmiej tyle wiema jesli chodzi oto kiedy regenerowachm jak slychac chalas z cylindra ale jesli omnie chodzi to wtedy jak sie zatrze ten wal albo sie rozleci w mysl zasady puki jezdzi jest dobrze heh lepsza rada sprzedaj puki mozesz niech inni sie bawia w remonty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2004 A o jaki motocykl chodzi ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 22 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2004 Regeneracja wału to dość łatwy proces z punktu widzenia zwykłego obserwatora, ale w rzeczywistości tak nie jest.Wał (przykładowo niech to będzie WSK 175) po wyjęciu z silnika jest rozkładany za pomocą prasy. Prasa wyciska czop główny - czyli tam gdzie jest łożysko korbowodu.Dzięki użyciu prasy czop wału jest równomiernie wyciskany co minimalizuje ryzyko uszkodzenia gniazd czopu głównego (wszystko musi być robione bardzo starannie).Jeśli korbowód jest w przyzwoitym stanie można go przeszlifować na nadwymiarowe łożysko i wymienić tuleje w główce jeśli jest to niemożliwe należy wymienić korbowód.Wymienia się łożysko główne oraz czop.Jeśli już wszystko jest naszykowane wał jest ponownie składany. Za pomocą prasy zostaje wciskany nowy czop wał musi być odpowiednio ustawiony tak by zachował swoją osiowość.po sprasowaniu wał jest centrowany. Jeśli życzysz sobie wyważanie wału to następuje to w czasie kiedy wał jest poza silnikiem.Po włożeniu wału w silnik następuje ostateczne centrowanie, gdyż zdarza się ze podczas składania silnika wał nieznacznie gubi swoje wcześniejsze "nastawienia" .Tak ja znam proces regeneracji wału ;) p.s wał wymaga regeneracji jeśli luz na korbowodzie (góra dół) przekracza fabryczne wartości dopuszczalne np. 0,5 mm (przykład strzelony i nie musi dotyczyć jakiegokolwiek wału :) ) i luz osiowy również nie może przekraczać pewnych granic. Często kręcąc wałem raz w lewo i szybko w prawo można usłyszeć głośne stukanie co oznacza że wał może się kończyć (stukanie może tez dochodzić z cylindra) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 23 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2004 p.s wał wymaga regeneracji jeśli luz na korbowodzie (góra dół) przekracza fabryczne wartości dopuszczalne np. 0' date='5 mm [/quote'] Przy łożyskach igiełkowych w stopie, najczęściej 0,1 mm i luz osiowy również nie może przekraczać pewnych granic. Najczęściej 0' date='2 - 0,3 mm Często kręcąc wałem raz w lewo i szybko w prawo można usłyszeć głośne stukanie co oznacza że wał może się kończyć (stukanie może tez dochodzić z cylindra) Niekoniecznie, może to różwnież świadczyć o wyrobionym łożysku w główce, lub zbyt dużym luzie zespołu tłok - cylinder. Najlepiej sprawdzac wał przy zdjętych cylindrach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 23 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2004 Niekoniecznie, może to różwnież świadczyć o wyrobionym łożysku w główce, lub zbyt dużym luzie zespołu tłok - cylinder. Najlepiej sprawdzac wał przy zdjętych cylindrachDokładnie tak :) jak się nie rozbierze to się nie ma pewności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 25 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2004 Można do tego podejĹć w ten sposób : zdjšć dekiel od strony elektryki, delikatnie przekręcać kołem magnesowym w lewo o w prawo przy różnych ustawieniach tłoka. Jak nie będzie wyczuwalnego luzu przy tych drobnych ruchach, to wszystko jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.