Skocz do zawartości

Jak to jest z tym regenerowaniem wału??


Dyskotekowiec
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

regeneracja to polega na wymianie lozysk igielkowych jesli mowa o starszych motocyklach przynajmiej tyle wiem

a jesli chodzi oto kiedy regenerowac

hm jak slychac chalas z cylindra

ale jesli omnie chodzi to wtedy jak sie zatrze ten wal albo sie rozleci w mysl zasady puki jezdzi jest dobrze

heh lepsza rada sprzedaj puki mozesz niech inni sie bawia w remonty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja wału to dość łatwy proces z punktu widzenia zwykłego obserwatora, ale w rzeczywistości tak nie jest.

Wał (przykładowo niech to będzie WSK 175) po wyjęciu z silnika jest rozkładany za pomocą prasy. Prasa wyciska czop główny - czyli tam gdzie jest łożysko korbowodu.

Dzięki użyciu prasy czop wału jest równomiernie wyciskany co minimalizuje ryzyko uszkodzenia gniazd czopu głównego (wszystko musi być robione bardzo starannie).

Jeśli korbowód jest w przyzwoitym stanie można go przeszlifować na nadwymiarowe łożysko i wymienić tuleje w główce jeśli jest to niemożliwe należy wymienić korbowód.

Wymienia się łożysko główne oraz czop.

Jeśli już wszystko jest naszykowane wał jest ponownie składany. Za pomocą prasy zostaje wciskany nowy czop wał musi być odpowiednio ustawiony tak by zachował swoją osiowość.

po sprasowaniu wał jest centrowany. Jeśli życzysz sobie wyważanie wału to następuje to w czasie kiedy wał jest poza silnikiem.

Po włożeniu wału w silnik następuje ostateczne centrowanie, gdyż zdarza się ze podczas składania silnika wał nieznacznie gubi swoje wcześniejsze "nastawienia" .

Tak ja znam proces regeneracji wału ;)

 

p.s wał wymaga regeneracji jeśli luz na korbowodzie (góra dół) przekracza fabryczne wartości dopuszczalne np. 0,5 mm (przykład strzelony i nie musi dotyczyć jakiegokolwiek wału :) ) i luz osiowy również nie może przekraczać pewnych granic.

 

Często kręcąc wałem raz w lewo i szybko w prawo można usłyszeć głośne stukanie co oznacza że wał może się kończyć (stukanie może tez dochodzić z cylindra)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s wał wymaga regeneracji jeśli luz na korbowodzie (góra dół) przekracza fabryczne wartości dopuszczalne np. 0' date='5 mm [/quote']

 

Przy łożyskach igiełkowych w stopie, najczęściej 0,1 mm

 

i luz osiowy również nie może przekraczać pewnych granic.

 

Najczęściej 0' date='2 - 0,3 mm

 

Często kręcąc wałem raz w lewo i szybko w prawo można usłyszeć głośne stukanie co oznacza że wał może się kończyć (stukanie może tez dochodzić z cylindra)

 

Niekoniecznie, może to różwnież świadczyć o wyrobionym łożysku w główce, lub zbyt dużym luzie zespołu tłok - cylinder. Najlepiej sprawdzac wał przy zdjętych cylindrach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie, może to różwnież świadczyć o wyrobionym łożysku w główce, lub zbyt dużym luzie zespołu tłok - cylinder. Najlepiej sprawdzac wał przy zdjętych cylindrach

Dokładnie tak :)

jak się nie rozbierze to się nie ma pewności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można do tego podejĹć w ten sposób : zdjšć dekiel od strony elektryki, delikatnie przekręcać kołem magnesowym w lewo o w prawo przy różnych ustawieniach tłoka. Jak nie będzie wyczuwalnego luzu przy tych drobnych ruchach, to wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...