Domo Posted March 11, 2023 Share Posted March 11, 2023 Witam, mam problem z motocyklem mianowicie motocykl albo nie odpala albo chodzi na małych obrotach według mechanika przyczyna to złe działanie kontrolera wtrysku elektryk próbował zmieniać mapy i programować ale nie potrafi nic z tym zrobić. Szukam rozwiązania problemu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qadrat Posted March 11, 2023 Share Posted March 11, 2023 Wcześniej było dobrze i tak samo z siebie się stało? Czy coś tam ktoś robił przy motocyklu i dopiero po tym przestał pracować? Nie wiem co tam elektryk programował i kombinował ale najpierw to trzeba było sprawdzić TPS i jego ustawienie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domo Posted March 11, 2023 Author Share Posted March 11, 2023 ogólnie dziwna sytuacja i nie powiem, że troszeczkę mnie to juz przerasta mam ten motocykl u mechanika juz 8 miesiecy, pierwsza rzecz, która miała byc przyczyna to zatarcie silnika i wymiana glowicy zrobilismy to po czym niby pompa nie sprawna zrobilismy ja tez pozniej nie bylo kompresji zostala zrobiona i teraz według mechanika jest cos nie tak z wtryskami. Silnik wymienilismy na 150cc i nowy kontroler ale zbyt wysokie obroty i zbyt duzo kontroler podawal. Nie wiem co robic. Motocykl dzialal gdy byl oddawany do mechanika on cos zrobil i teraz w taki sposob chodzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamilBar Posted March 22, 2023 Share Posted March 22, 2023 Z tego co piszesz to to może być praktycznie wszystko, nawet źle filtr powietrza zamontowany albo nieszczelnie złożony, przewód paliwowy może być zagięty niewłaściwie i wiele innych rzeczy np przetarta izolacja na jakimś kablu i przebicie gdzieś jest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domo Posted April 4, 2023 Author Share Posted April 4, 2023 Właśnie niby wszystko jest dobrze, tylko kontroler złe podaje była próba wymiany na nowy silnik tez z nowym kontrolerem i dalej tak samo teraz jest na sprawdzaniu u innego mechanika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Kowalski Posted April 4, 2023 Share Posted April 4, 2023 (edited) W dniu 11.03.2023 o 12:11, Domo napisał: jest cos nie tak z wtryskami. Silnik wymienilismy na 150cc i nowy kontroler ale zbyt wysokie obroty i zbyt duzo kontroler podawal. 2 godziny temu, Domo napisał: Właśnie niby wszystko jest dobrze, tylko kontroler złe podaje była próba wymiany na nowy silnik tez z nowym kontrolerem i dalej tak samo To gdzie leży problem dokładnie? Co rozumiesz przez to że kontroler za dużo podaje? Albo żle podaje? Powietrze żle podaje? Czy paliwo żle podaje? Czy może iskrę żle podaje?A może podaje ale coś innego? Skąd to wiadomo? Jakie są objawy? Tylko za wysokie obroty, czy coś jeszcze?Jeśli obroty są za wysokie, to jakie dokładnie, 1300obr/min czy 4000obr/min? Wcześniej też pisałeś o zatarciu silnika, następnie wymianie głowicy, a potem że nie było kompresji. Czy po zatarciu silnika była wymieniona tylko głowica? Czy może cylinder, tłok i pierścienie również? W jaki sposób następnie przywróciliście kompresję? I te operacje trwały 8 miecięcy? Kompletnie nie trzyma się kupy ta historia. Edited April 4, 2023 by Stefan Kowalski Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zielorz Posted April 6, 2023 Share Posted April 6, 2023 Te silniki mają problem z większymi cylindrami. Od niedawna pojawiły się właśnie te 150 ccm i motocykle po zmianie nie chcą się wkręcać, słabo działają. Moim zdaniem albo powrót do oryginału albo akcesoryjny sterownik. Masz do tego komputer malossi dedykowany chyba jeden z tańszych. Jak ktoś ogarnia można postawić na ecu masterze, jest tańszy ale potrzeba więcej pracy żeby go poprawnie zainstalować i dostroić. Można iść na skróty, są dostępne mocniejsze regulatory ciśnienia paliwa lub wtryskiwacze, ale moim zdaniemto pół środki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domo Posted April 11, 2023 Author Share Posted April 11, 2023 Szczerze ta historia się nie trzyma kupi bo mechanik cos kreci, nie zna się. Teraz okazało się, ze tłoki są za duże i ocierają o głowice sam już nic nie rozumiem pozostaje mi czekać bo nic więcej nie wiem co robić. Co do obrotów pojutrze zapytam na ilu chodzil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Kowalski Posted April 12, 2023 Share Posted April 12, 2023 Widziałeś kiedyś silnik ze zdjętą głowicą? Tłok zazwyczaj nie wystaje ponad cylinder. Jakim cudem miałby obcierać o głowicę? Czy mógłbyś wrzucić zdjęcia pokazujące że taki problem występuje? Bo brzmi to dość absurdalnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domo Posted April 12, 2023 Author Share Posted April 12, 2023 nie mam tego motoru aktualnie jest u niego na garażu jedyne co mam to te informacje co pisze, dla mnie tez to jest mega dziwne. Sam ciągle siedzę u szukam informacji na Internecie pogoda się robi a ja czekam i czekam. Jutro się więcej dowiem i dam znać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanuszK30 Posted April 26, 2023 Share Posted April 26, 2023 W dniu 6.04.2023 o 21:31, zielorz napisał: Te silniki mają problem z większymi cylindrami. Od niedawna pojawiły się właśnie te 150 ccm i motocykle po zmianie nie chcą się wkręcać, słabo działają. Moim zdaniem albo powrót do oryginału albo akcesoryjny sterownik. Masz do tego komputer malossi dedykowany chyba jeden z tańszych. Jak ktoś ogarnia można postawić na ecu masterze, jest tańszy ale potrzeba więcej pracy żeby go poprawnie zainstalować i dostroić. Można iść na skróty, są dostępne mocniejsze regulatory ciśnienia paliwa lub wtryskiwacze, ale moim zdaniemto pół środki. mam inne doświadczenie. Bez problemu na seryjnym sterowniku po zmianie ustawień CO silnik pracuje prawidłowo... Quote Mechanika Motocyklowa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.