Jump to content

Yamaha r125 problem z elektryka


Domo
 Share

Recommended Posts

Witam, mam problem z motocyklem mianowicie motocykl albo nie odpala albo chodzi na małych obrotach według mechanika przyczyna to złe działanie  kontrolera wtrysku elektryk próbował zmieniać mapy i programować ale nie potrafi nic z tym zrobić. Szukam rozwiązania problemu. 

Link to comment
Share on other sites

Wcześniej było dobrze i tak samo z siebie się stało? Czy coś tam ktoś robił przy motocyklu i dopiero po tym przestał pracować? Nie wiem co tam elektryk programował i kombinował ale najpierw to trzeba było sprawdzić TPS i jego ustawienie.

Link to comment
Share on other sites

ogólnie dziwna sytuacja i nie powiem, że troszeczkę mnie to juz przerasta mam ten motocykl u mechanika juz 8 miesiecy, pierwsza rzecz, która miała byc przyczyna to zatarcie silnika i wymiana glowicy zrobilismy to po czym niby pompa nie sprawna zrobilismy ja tez pozniej nie bylo kompresji zostala zrobiona i teraz według mechanika jest cos nie tak z wtryskami. Silnik wymienilismy na 150cc i nowy kontroler ale zbyt wysokie obroty i zbyt duzo kontroler podawal. Nie wiem co robic. Motocykl dzialal gdy byl oddawany do mechanika on cos zrobil i teraz w taki sposob chodzi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Z tego co piszesz to to może być praktycznie wszystko, nawet źle filtr powietrza zamontowany albo nieszczelnie złożony, przewód paliwowy może być zagięty niewłaściwie i wiele innych rzeczy np przetarta izolacja na jakimś kablu i przebicie gdzieś jest.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Właśnie niby wszystko jest dobrze, tylko kontroler złe podaje była próba wymiany na nowy silnik tez z nowym kontrolerem i dalej tak samo teraz jest na sprawdzaniu u innego mechanika. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.03.2023 o 12:11, Domo napisał:

jest cos nie tak z wtryskami. Silnik wymienilismy na 150cc i nowy kontroler ale zbyt wysokie obroty i zbyt duzo kontroler podawal.

2 godziny temu, Domo napisał:

Właśnie niby wszystko jest dobrze, tylko kontroler złe podaje była próba wymiany na nowy silnik tez z nowym kontrolerem i dalej tak samo

 

To gdzie leży problem dokładnie? Co rozumiesz przez to że kontroler za dużo podaje? Albo żle podaje? Powietrze żle podaje? Czy paliwo żle podaje? Czy może iskrę żle podaje?A może podaje ale coś innego?

Skąd to wiadomo? Jakie są objawy? Tylko za wysokie obroty, czy coś jeszcze?Jeśli obroty są za wysokie, to jakie dokładnie, 1300obr/min czy 4000obr/min?

Wcześniej też pisałeś o zatarciu silnika, następnie wymianie głowicy, a potem że nie było kompresji. Czy po zatarciu silnika była wymieniona tylko głowica? Czy może cylinder, tłok i pierścienie również? W jaki sposób następnie przywróciliście kompresję? I te operacje trwały 8 miecięcy? Kompletnie nie trzyma się kupy ta historia.

 

Edited by Stefan Kowalski
Link to comment
Share on other sites

Te silniki mają problem z większymi cylindrami. Od niedawna pojawiły się właśnie te 150 ccm i motocykle po zmianie nie chcą się wkręcać, słabo działają. Moim zdaniem albo powrót do oryginału albo akcesoryjny sterownik. Masz do tego komputer malossi dedykowany chyba jeden z tańszych. Jak ktoś ogarnia można postawić na ecu masterze, jest tańszy ale potrzeba więcej pracy żeby go poprawnie zainstalować i dostroić. Można iść na skróty, są dostępne mocniejsze regulatory ciśnienia paliwa lub wtryskiwacze, ale moim zdaniemto pół środki.

Link to comment
Share on other sites

Szczerze ta historia się nie trzyma kupi bo mechanik cos kreci, nie zna się. Teraz okazało się, ze tłoki są za duże i ocierają o głowice sam już nic nie rozumiem pozostaje mi czekać bo nic więcej nie wiem co robić. Co do obrotów pojutrze zapytam na ilu chodzil.

Link to comment
Share on other sites

nie mam tego motoru aktualnie jest u niego na garażu jedyne co mam to te informacje co pisze, dla mnie tez to jest mega dziwne. Sam ciągle siedzę u szukam informacji na Internecie pogoda się robi a ja czekam i czekam. Jutro się więcej dowiem i dam znać. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 6.04.2023 o 21:31, zielorz napisał:

Te silniki mają problem z większymi cylindrami. Od niedawna pojawiły się właśnie te 150 ccm i motocykle po zmianie nie chcą się wkręcać, słabo działają. Moim zdaniem albo powrót do oryginału albo akcesoryjny sterownik. Masz do tego komputer malossi dedykowany chyba jeden z tańszych. Jak ktoś ogarnia można postawić na ecu masterze, jest tańszy ale potrzeba więcej pracy żeby go poprawnie zainstalować i dostroić. Można iść na skróty, są dostępne mocniejsze regulatory ciśnienia paliwa lub wtryskiwacze, ale moim zdaniemto pół środki.

mam inne doświadczenie. Bez problemu na seryjnym sterowniku po zmianie ustawień CO silnik pracuje prawidłowo...

Mechanika Motocyklowa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...