Jump to content

Jaki pierwszy motocykl motor 2023


Recommended Posts

Dzień dobry motobandytom,

Chciałbym zacząć swoją karierę z motocyklami lecz bez odpowiedniej wiedzy nie zaspokoję swoich pragnień, tudzież zwracam się do Was, motomaniaków, z prośbą o poradę:

Płeć: M
Waga: 80kg
Wzrost: 170cm
Doświadczenie: Zdane KatA

Mógłbym spytać: "Jaki motocykl jest teraz na topie dla nowych kierowców?" jednak tego nie zrobię gdyż widzę na forum wyraźną opiniotwórczość ze względu na posiadaną "stajnię" motocykli u różnych handlarzy.

Moje pytanie brzmi: "Pierwszy motocykl dla mnie bym się nie zabił, a jednocześnie czerpał przyjemność z jazdy, tj. duże przyspieszenie na asfalcie, jak się rozpędze to chcę zahamować na asfalcie, łatwość kierowania na asfalcie, nie chcę się męczyć przy długich podróżach 3h z plecakiem + jakby potrafił delikatnie w szuter to lepiej".

Marzeniem jest: Yamaha YZF-R1 (5. generacja)
Budżet wynosi: Pudełko zapałek
 

Na oku:
Triumph Sprint '99
Yamaha FZS Fazer + owiewki
Yamaha R6
Suzuki SV650s
Yamahy Thundercat
Yamaha TDM
KAWASAKI 600 NINJA zx6r

Link to comment
Share on other sites

Suzuki bandit 650S, żadne r1 czy nawet sport 600. Pierwszy motocykl ma łagodnie oddawać moc. A jak Ci się bandyta nie podoba to poprostu szukaj turystyka 600 z mocą, 50-80 km. Moja znajoma ma na sprzedaż BMW gs-a z 2007 z przebiegiem uwaga 2'400 km, byłby idealny na pierwsze moto.

Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka

Jest jeszcze na fabrycznych oponach z frendzelkami, nie zarejestowany w Polsce. Ma wszystkie flepy z DE. Cena 15'000 PLNdf406b4911e71eebc96bcedd5b30a478.jpg269f325d2fb2668dc6284f2942e61a34.jpgfb31b11e1daed15f54208ec236815930.jpg

Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Codziennie przejeżdżam trasą Wólka - Witkowo, na zakręcie na Brudzewo palą się 3 znicze, 20m wcześniej jest ślad po palącym się samochodzie. Chłopak z motocykla miał ok. 20 lat. Marzenia lepiej spełniać powoli.

Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka

  • Thanks! 1
Link to comment
Share on other sites

To oczywiście straszne, ale czy motocykliści giną głównie na litrach, czy na mniejszych pojemnościach niekiedy też?

Idąc tym tropem to początkujący powinien kupić 125, albo absolutnie warunkowo 250. A nie tam jakieś 600 ogląda.

Link to comment
Share on other sites

Nie mylisz się, wpaść pod TIRa można rowerem. Ba teraz to nawet pieszy na pasach ma prawo pakować się prosto przed maskę. Po prostu myślę, że taka turystyczna 600 będzie dość rozsądna. Pojeździ rok dwa i proszę bardzo niech spełnia marzenia r1. Ujeżdżam obecnie rn01 i myślę czy by go nie wymienić na dużego bandytę. Mocy jest tyle, że nie mam gdzie tego wykorzystać, pozycja też jest średnio wygodna. Chociaż jest to wspaniały motocykl. Bądź co bądź myślę, że takiemu świeżakowi potrzebny jest motocykl, który Sobie bez większego ryzyka odkręci manetką do końca. Wiesz jak to jest, prędzej czy później będzie miał takie myśli. Na litrze nie widzę chłopaka, takie moje zdanie.

Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka

Rozważ tego gs-a, ma tak niski przebieg, że jak nakręcisz z 15k to i tak go odsprzedaż bez straty. Dołożysz kilka k i kupisz sporta.

Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Chyba jednak trochę zależy od głowy jeżdżącego. Ja na pierwsze moto miałem vtx 1300 (ok to troche inny typ moto), a po roku zmieniłem na fjr 1300. Żyje i nic mi się nie stało bo znam swoje ograniczenia i możliwości. Także jak chłop ma poukładane w głowie to może i litra kupić no ale wśród nas niestety z tym poukładaniem różnie to bywa...

Link to comment
Share on other sites

Lepiej zaczynać od mniejszej i słabszej maszyny niż od razu wsiadać na coś mocnego. Dlaczego? Bo jeździć trzeba się nauczyć. Tak jest ze wszystkim. Z rowerem, nartami czy z motocyklem. Poza tym trzeba się nauczyć jeździć w ruchu drogowym a tu mniejszy i zwinniejszy motocykl pozwoli na szybszą naukę.

Link to comment
Share on other sites

i do tego starszej. trzeba wykonać pierwszego szlifa, paciaka, parkingówę. Lepiej robić to moto starszym, mniejszym tańszym w naprawie. Pojeździsz sezon-dwa-trzy i wtedy będziesz o wiele lepiej wiedział co dalej chcesz. 

a jednocześnie czerpał przyjemność z jazdy, tj. duże przyspieszenie na asfalcie,

A z tym to bardzo uważaj. Przy takim nastawieniu bardzo łatwo sobie krzywdę zrobić. Najpierw pojeździj, naucz się kontrolować przyczepność, przyspieszenie, potem sobie moc zwiększaj. 

Efekt Dunninga-Krugera – błąd poznawczy[ polegający na tym, że osoby niewykwalifikowane w jakiejś dziedzinie życia mają tendencję do przeceniania swoich umiejętności w tej dziedzinie, podczas gdy osoby wysoko wykwalifikowane mają tendencję do zaniżania oceny swoich umiejętności.

 

Link to comment
Share on other sites

@Buber @Wolny Wydech @Algeroth82 @Stefan Kowalski Dzięki za odpowiedzi ale prócz "nie kupuj litra na pierwszy motor" to niczego więcej się nie dowiedziałem

Może ktoś zaproponować coś z mojej listy bądź coś innego w rozsądnych pieniądzach?

@marcin.r1Dzięki za polecenie BMW ale na pierwszy moto wolałbym coś do 10k.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, PolskaCebula napisał:

@Buber @Wolny Wydech @Algeroth82 @Stefan Kowalski Dzięki za odpowiedzi ale prócz "nie kupuj litra na pierwszy motor" to niczego więcej się nie dowiedziałem

Bo i nic więcej zasadniczo się nie dowiesz. Może się okazać że kupisz ściga, pojeździsz, a potem kolega da się pyrnąć nakedem i już ścig nie będzie dobry. Ciągle tak jest. Zwłaszcza że nie masz doświadczenia. I to nie jest przytyk, nikt się na moto nie urodził, każdy dochodził jakoś do tego co ma po latach. I między innymi dlatego na pierwsze moto nie ma co inwestować nie wiadomo czego. Bo na pewno go zamienisz, tak to po prostu jest. Człowiek się rozwija. 

Masz poradę - kup moto w takim stylu jak chcesz (ścig rozumiem) ale mniejsze, 600, pojeździj dwa sezony, spróbuj innych, i się dowiesz. A sportowe 600 nie różnią się aż tak, żeby komuś kto pierwszy raz wsiada na moto robiło to różnicę. Podobne osiągi, podobna pozycja, a stan techniczny to sprawa indywidualna. A konkretne moto to bardziej budżet Ci określi niż forum. Poszukaj na necie, wrzuć co znalazłeś, i doświadczeni ludzie napiszą Ci co tam będzie cacy a co be. 

 

Efekt Dunninga-Krugera – błąd poznawczy[ polegający na tym, że osoby niewykwalifikowane w jakiejś dziedzinie życia mają tendencję do przeceniania swoich umiejętności w tej dziedzinie, podczas gdy osoby wysoko wykwalifikowane mają tendencję do zaniżania oceny swoich umiejętności.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam,

Przygotowuję się do kursu na kat A i szukam jednocześnie pierwszego jednośladu.

Na razie wymagań nie mam praktycznie żadnych, nie chce na razie super wielkiej maszyny, chce żeby oddawał moc dosyć spokojnie, ale typ jaki mnie interesuje to sportowy lub sportowo-turystyczny. W tym momencie jestem w stanie wyłuskać 30 tys. na sam motocykl.

Bardzo mi sie podoba Yamaha XSR700 o klasycznym wyglądzie.

Płeć: M
Waga: około 80kg
Wzrost: 178cm
Doświadczenie: w trakcie kat A

Link to comment
Share on other sites

Jeden z koleżków z mojej byłej roboty, bardzo sobie chwalił, zmienił po 2 latach na też Yamahę, ale Tenerę 1200, bo on wysoki jest... silnik ładnie pracuje...:-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...