PolskaCebula Posted March 8 Share Posted March 8 Dzień dobry motobandytom, Chciałbym zacząć swoją karierę z motocyklami lecz bez odpowiedniej wiedzy nie zaspokoję swoich pragnień, tudzież zwracam się do Was, motomaniaków, z prośbą o poradę: Płeć: M Waga: 80kg Wzrost: 170cm Doświadczenie: Zdane KatA Mógłbym spytać: "Jaki motocykl jest teraz na topie dla nowych kierowców?" jednak tego nie zrobię gdyż widzę na forum wyraźną opiniotwórczość ze względu na posiadaną "stajnię" motocykli u różnych handlarzy. Moje pytanie brzmi: "Pierwszy motocykl dla mnie bym się nie zabił, a jednocześnie czerpał przyjemność z jazdy, tj. duże przyspieszenie na asfalcie, jak się rozpędze to chcę zahamować na asfalcie, łatwość kierowania na asfalcie, nie chcę się męczyć przy długich podróżach 3h z plecakiem + jakby potrafił delikatnie w szuter to lepiej". Marzeniem jest: Yamaha YZF-R1 (5. generacja) Budżet wynosi: Pudełko zapałek Na oku: Triumph Sprint '99 Yamaha FZS Fazer + owiewki Yamaha R6 Suzuki SV650s Yamahy Thundercat Yamaha TDM KAWASAKI 600 NINJA zx6r Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin.r1 Posted March 8 Share Posted March 8 Suzuki bandit 650S, żadne r1 czy nawet sport 600. Pierwszy motocykl ma łagodnie oddawać moc. A jak Ci się bandyta nie podoba to poprostu szukaj turystyka 600 z mocą, 50-80 km. Moja znajoma ma na sprzedaż BMW gs-a z 2007 z przebiegiem uwaga 2'400 km, byłby idealny na pierwsze moto.Wysłane z mojego S41 przy użyciu TapatalkaJest jeszcze na fabrycznych oponach z frendzelkami, nie zarejestowany w Polsce. Ma wszystkie flepy z DE. Cena 15'000 PLNWysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Kowalski Posted March 8 Share Posted March 8 Czemu nie R1? Trzeba realizować marzenia. Motocykla nie kupuje się z rozsądku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin.r1 Posted March 8 Share Posted March 8 Codziennie przejeżdżam trasą Wólka - Witkowo, na zakręcie na Brudzewo palą się 3 znicze, 20m wcześniej jest ślad po palącym się samochodzie. Chłopak z motocykla miał ok. 20 lat. Marzenia lepiej spełniać powoli. Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Kowalski Posted March 8 Share Posted March 8 To oczywiście straszne, ale czy motocykliści giną głównie na litrach, czy na mniejszych pojemnościach niekiedy też? Idąc tym tropem to początkujący powinien kupić 125, albo absolutnie warunkowo 250. A nie tam jakieś 600 ogląda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin.r1 Posted March 8 Share Posted March 8 Nie mylisz się, wpaść pod TIRa można rowerem. Ba teraz to nawet pieszy na pasach ma prawo pakować się prosto przed maskę. Po prostu myślę, że taka turystyczna 600 będzie dość rozsądna. Pojeździ rok dwa i proszę bardzo niech spełnia marzenia r1. Ujeżdżam obecnie rn01 i myślę czy by go nie wymienić na dużego bandytę. Mocy jest tyle, że nie mam gdzie tego wykorzystać, pozycja też jest średnio wygodna. Chociaż jest to wspaniały motocykl. Bądź co bądź myślę, że takiemu świeżakowi potrzebny jest motocykl, który Sobie bez większego ryzyka odkręci manetką do końca. Wiesz jak to jest, prędzej czy później będzie miał takie myśli. Na litrze nie widzę chłopaka, takie moje zdanie.Wysłane z mojego S41 przy użyciu TapatalkaRozważ tego gs-a, ma tak niski przebieg, że jak nakręcisz z 15k to i tak go odsprzedaż bez straty. Dołożysz kilka k i kupisz sporta. Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Algeroth82 Posted March 9 Share Posted March 9 Chyba jednak trochę zależy od głowy jeżdżącego. Ja na pierwsze moto miałem vtx 1300 (ok to troche inny typ moto), a po roku zmieniłem na fjr 1300. Żyje i nic mi się nie stało bo znam swoje ograniczenia i możliwości. Także jak chłop ma poukładane w głowie to może i litra kupić no ale wśród nas niestety z tym poukładaniem różnie to bywa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolny Wydech Posted March 9 Share Posted March 9 Lepiej zaczynać od mniejszej i słabszej maszyny niż od razu wsiadać na coś mocnego. Dlaczego? Bo jeździć trzeba się nauczyć. Tak jest ze wszystkim. Z rowerem, nartami czy z motocyklem. Poza tym trzeba się nauczyć jeździć w ruchu drogowym a tu mniejszy i zwinniejszy motocykl pozwoli na szybszą naukę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buber Posted March 9 Share Posted March 9 i do tego starszej. trzeba wykonać pierwszego szlifa, paciaka, parkingówę. Lepiej robić to moto starszym, mniejszym tańszym w naprawie. Pojeździsz sezon-dwa-trzy i wtedy będziesz o wiele lepiej wiedział co dalej chcesz. a jednocześnie czerpał przyjemność z jazdy, tj. duże przyspieszenie na asfalcie, A z tym to bardzo uważaj. Przy takim nastawieniu bardzo łatwo sobie krzywdę zrobić. Najpierw pojeździj, naucz się kontrolować przyczepność, przyspieszenie, potem sobie moc zwiększaj. Quote Efekt Dunninga-Krugera – błąd poznawczy[ polegający na tym, że osoby niewykwalifikowane w jakiejś dziedzinie życia mają tendencję do przeceniania swoich umiejętności w tej dziedzinie, podczas gdy osoby wysoko wykwalifikowane mają tendencję do zaniżania oceny swoich umiejętności. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PolskaCebula Posted March 9 Author Share Posted March 9 @Buber @Wolny Wydech @Algeroth82 @Stefan Kowalski Dzięki za odpowiedzi ale prócz "nie kupuj litra na pierwszy motor" to niczego więcej się nie dowiedziałem Może ktoś zaproponować coś z mojej listy bądź coś innego w rozsądnych pieniądzach? @marcin.r1Dzięki za polecenie BMW ale na pierwszy moto wolałbym coś do 10k. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KLAUDIUSZ Posted March 9 Share Posted March 9 Poszukaj czegos w granicach 500-600 ccSuzuki, Honda, YamahaWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Quote MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buber Posted March 9 Share Posted March 9 1 godzinę temu, PolskaCebula napisał: @Buber @Wolny Wydech @Algeroth82 @Stefan Kowalski Dzięki za odpowiedzi ale prócz "nie kupuj litra na pierwszy motor" to niczego więcej się nie dowiedziałem Bo i nic więcej zasadniczo się nie dowiesz. Może się okazać że kupisz ściga, pojeździsz, a potem kolega da się pyrnąć nakedem i już ścig nie będzie dobry. Ciągle tak jest. Zwłaszcza że nie masz doświadczenia. I to nie jest przytyk, nikt się na moto nie urodził, każdy dochodził jakoś do tego co ma po latach. I między innymi dlatego na pierwsze moto nie ma co inwestować nie wiadomo czego. Bo na pewno go zamienisz, tak to po prostu jest. Człowiek się rozwija. Masz poradę - kup moto w takim stylu jak chcesz (ścig rozumiem) ale mniejsze, 600, pojeździj dwa sezony, spróbuj innych, i się dowiesz. A sportowe 600 nie różnią się aż tak, żeby komuś kto pierwszy raz wsiada na moto robiło to różnicę. Podobne osiągi, podobna pozycja, a stan techniczny to sprawa indywidualna. A konkretne moto to bardziej budżet Ci określi niż forum. Poszukaj na necie, wrzuć co znalazłeś, i doświadczeni ludzie napiszą Ci co tam będzie cacy a co be. Quote Efekt Dunninga-Krugera – błąd poznawczy[ polegający na tym, że osoby niewykwalifikowane w jakiejś dziedzinie życia mają tendencję do przeceniania swoich umiejętności w tej dziedzinie, podczas gdy osoby wysoko wykwalifikowane mają tendencję do zaniżania oceny swoich umiejętności. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cwic Posted March 18 Share Posted March 18 Witam, Przygotowuję się do kursu na kat A i szukam jednocześnie pierwszego jednośladu. Na razie wymagań nie mam praktycznie żadnych, nie chce na razie super wielkiej maszyny, chce żeby oddawał moc dosyć spokojnie, ale typ jaki mnie interesuje to sportowy lub sportowo-turystyczny. W tym momencie jestem w stanie wyłuskać 30 tys. na sam motocykl. Bardzo mi sie podoba Yamaha XSR700 o klasycznym wyglądzie. Płeć: MWaga: około 80kgWzrost: 178cmDoświadczenie: w trakcie kat A Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jannikiel Posted March 18 Share Posted March 18 Jeden z koleżków z mojej byłej roboty, bardzo sobie chwalił, zmienił po 2 latach na też Yamahę, ale Tenerę 1200, bo on wysoki jest... silnik ładnie pracuje...:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cwic Posted Sunday at 12:48 PM Share Posted Sunday at 12:48 PM A co sądzicie o benelli leoncino 500? Miał być włosko-chiński szmelc a zbiera dosyć pozytywne recenzje po kilku latach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.