Ez123 Posted July 3, 2022 Share Posted July 3, 2022 Siema, w apce mam przełożenia fabryczne 13-62, denerwują mnie krótkie biegi, v-max 110km/h. Jakie dać zębatki żeby biegi się wydłużyły i zwiekszyła się prędkość maksymalna, ważne by nie zdychał przy starcie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiler Posted July 4, 2022 Share Posted July 4, 2022 A ty myślisz że przełożeniami da się zwiększyć v-max nie tracąc mocy "na dole" ?? Takie rzeczy tylko w Erze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ez123 Posted July 4, 2022 Author Share Posted July 4, 2022 Jestem świadomy tego że zwiększjąc v-max trace na przyśpieszeniu dlatego napisałem "ważne by nie zdychał przy starcie" szukam tzw, złotego środka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiler Posted July 4, 2022 Share Posted July 4, 2022 3 godziny temu, Ez123 napisał: " szukam tzw, złotego środka. złoty środek to przełożenie fabryczne . próba zwiększania v-max chociaż nie zawsze nie zawsze musi się udać 🙂zawsze spowoduje zmniejszanie mocy na kole Będzie najłatwiej i najtaniej kiedy spróbujesz dać przednią zębatkę o ząb większą i sprawdź czy cię to satysfakcjonuje (moim zdaniem nie ) Nie bardzo wiem czego oczekujesz od motocykla który ma coś koło 13 czy 15 KM Nie ma cudów żebyś z tego "wycisnął" coś zdecydowanie lepszego/szybszego Chcesz lepsze osiągi - pozostaje tylko zmiana motocykla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qadrat Posted July 4, 2022 Share Posted July 4, 2022 18 godzin temu, Ez123 napisał: Siema, w apce mam przełożenia fabryczne 13-62, denerwują mnie krótkie biegi, v-max 110km/h. Nie chcę nic mówić ale kupiłeś motocykl typu supermoto i chcesz z niego zrobić sporta? Te motocykle są projektowane i strojone do zupełnie innego stylu jazdy i użytkowania niż sprzęty sportowe. Możesz spróbować policzyć na https://sprocketcalculator.com ile stracisz momentu / zyskasz prędkości na kombinacjach z zębatkami ale cudów nie oczekuj. Na szybko sprawdziłem i jak dasz z przodu ząb większą a z tyłu ząb mniejszą to już jesteś w plecy 10% na starcie a przy takiej małej pojemności odczujesz to dość mocno, zwłaszcza sprzęgło. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ez123 Posted July 4, 2022 Author Share Posted July 4, 2022 (edited) Najbardziej zależy mi na zwiększeniu średniej prędkości przelotowej na ten moment wynosi 70/80km/h. Niestety przez wiek i problemy z plecami nie ma opcji na zmiane motocykla. Edited July 4, 2022 by Ez123 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted July 4, 2022 Share Posted July 4, 2022 To jest swietna szybkosc przelotowa na bzyka 125 ccm. Poza tym zabezpiecza przed mandatami. 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.