Tomek8080 Opublikowano 5 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2022 (edytowane) Witam. Kupiłem skuter SACHS SX1. Ale po przejechaniu kilkunastu km już nie chciał odpalic że startera. Sprawdziłem i widzę że nie ma ładowania, 11.9v podczas jazdy. Wymieniłem regulator napiecia. Teraz światła świecą lepiej ale nadal 11.9v.Co ciekawe. Z prądnicy wychodzi kostka i dwa przewody. A instalacja skutera jest na kostkę i trzy przewody, jeden leży bez podłączenia (zielony z bialym) Czy ktoś założył zły iskrownik? Jak zmierzyć ile powinno być napiecia na tych przewodach? Edytowane 5 Czerwca 2022 przez Tomek8080 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2022 To nie pradnica, ani iskrownik tylko alternator. Trzeba sprawdzic jak wyglada schemat instalacji i co tam powinno byc. Mozliwe ze ktos wlozyl altek z innego rocznika. Ogolnie sprzedawca naciagnal cie na mine, czyli skuter bez ladowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek8080 Opublikowano 5 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2022 Ok, no to zamówiłem alternator. Sprawdziłem przejście na cewkach i na tej zaizolowanej z drobnym uzwojeniem nie było połączenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek8080 Opublikowano 12 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2022 On 6/5/2022 at 11:29 PM, Tomek8080 said: Ok, no to zamówiłem alternator. Sprawdziłem przejście na cewkach i na tej zaizolowanej z drobnym uzwojeniem nie było połączenia. Zamontowałem nowy alternator, sprawdziłem kolory przewodów, wszystkie są takie same jak w starym, łącza się z tymi samymi cewkami. Widzę że w starym brakowało zielonego przewodu, zielonego który miał być połączony z tą cewka która jest owinięta "bandazem" z bardzo drobnym zwojem. Nadal brak ladowania. Kilka połączeń kolektorów jest zardzewiała więc muszę je wymienić na nowe, nie wiem od czego są ale na pewno nie od świateł, cdi, czy reg napiecia. I tak je wymienię. Następny krok to zamówię nowy CDI. Gdzieś czytałem, że reg napiecia bywają różne i czasem trzeba zamienić przewody połączeniowe, czy to jest bezpieczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2022 Daj zdjecie swojego reglera i alternatora. Zdjecia wstawiasz na serwis zdjeciowy i tu dajesz link. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek8080 Opublikowano 13 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2022 https://www.fotosik.pl/zdjecie/c46555fd563fc128 https://www.fotosik.pl/zdjecie/90d240cbc16cdeb5 https://www.fotosik.pl/zdjecie/7b9981cf9004db5d Co to jest, to metalowe obok regulatora? Z czerwonym i zielonym przewodem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 14 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2022 (edytowane) To rezystor 5,9 om 20W. Dziwna ta prądnica, jedno uzwojenie jest nawinięte bardzo niechlujnie. Luty też nie wyglądają najładniej. Czy po wymianie jest już iskra na świecy? Edytowane 14 Czerwca 2022 przez Stefan Kowalski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek8080 Opublikowano 14 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2022 Iskra zawsze była. Problem jest z ładowaniem, czy raczej jego brak.. Można miernikiem zweryfikować czy ten rezystor jest ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2022 Mozna go zmierzyc skala Ohm ( litera Omega na mierniku ). Mozna zmierzyc jakie napiecie daje altek na chodzacym silniku ( 3 tys obr ) mierzac miernikiem oba zolte przewody na skali pradu zmiennego. Jesli 3 zolte przewody wychodza z altka to trzeba je przemierzyc parami 12, 23, 31. powinny dawac ok 70V zmiennego i nie roznic sie medzy parami o wiecej niz 20%. Alternator wyglada nba niechlujnie naprawiany, wiec zmierzenie ile daje V to podstawa. Czewone i zielone przewody beda pradowy i masa, trzeba sprawdzic czy wszystkie polaczenia maja przejscie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano 14 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2022 Ta, biała, owinięta cewka to od iskry. Reszta przy tym wykonaniu, nie ma prawa działać. Czy dobrze widzę, że obie krańcowe cewki są lutowane do masy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek8080 Opublikowano 14 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2022 2 hours ago, Adam M. said: Mozna zmierzyc jakie napiecie daje altek na chodzacym silniku ( 3 tys obr ) mierzac miernikiem oba zolte przewody na skali pradu zmiennego. Jesli 3 zolte przewody wychodza z altka to trzeba je przemierzyc parami 12, 23, 31 U mnie : zolty, biały, ziel/bialy w kostce i luzem nieb/biał, ziel, czarn/czerw. Jak to zmierzyć..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2022 A na zdjęciu widać że z alternatora wychodzą inne przewody: czerwono czarny, biały i żółty. Dodatkowo z cewki wysokiego napięcia wychodzą dwa zielone z których jeden jest zlutowany z przewodem w innym kolorze. Prawdopodobnie do regulatora przychodzą dwa z nich bo regulator napięcia jest chyba 4 pinowy ale nie jestem pewny. I to sprawdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.