Kamilsl Posted May 13, 2022 Share Posted May 13, 2022 (edited) Witam, mam kilka pytań odnośnie zmniejszania mocy w motocyklu. Posiadam Hondę Shadow Sabre 1100 c2 (2007). Jako że nasz rząd zmienił przepisy, to w moim wieku jedyne na co mogę sobie pozwolić to prawo jazdy kategorii A2. Z tego też powodu chciałbym przystosować motocykl do tego. Katalogowo motocykl ma ~49kW i 262kg wagi. Wg prawa na A2 mogę mieć maksymalnie 35kW (o +/- 15kW mniej). I moje pytania brzmią: 1. Czy warto to zmienić + czy motocykl na tym nie ucierpi? 2. Czy moc będzie odpowiednia do masy pojazdu? (przed "zduszeniem" stosunek mocy do masy to 0,18 kW/kg a po 0.13kW/kg) 3. Jeżeli warto to czy ktoś jest w stanie polecić zakład który by się tego podjął (najlepiej na Śląsku) Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam. Edited May 13, 2022 by Kamilsl poprawienie błędu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemek96 Posted May 13, 2022 Share Posted May 13, 2022 Ma się rozumieć, że teraz jeździsz bez prawka, czy jak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilsl Posted May 13, 2022 Author Share Posted May 13, 2022 4 godziny temu, przemek96 napisał: Ma się rozumieć, że teraz jeździsz bez prawka, czy jak? Nie, o tym nawet nie myślałem. Jestem przed wyrobieniem prawa jazdy a motocykl stoi w garażu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
konrad1f Posted May 13, 2022 Share Posted May 13, 2022 (edited) zakład, który założy Ci blokadę to akurat najmniejszy problem. możesz napotkać poważniejsze - te natury "administracyjnej". jeśli masz jakąś ulubioną stację diagnostyczną (OSKP, i ważne - okręgową a nie podstawową) i ogarniętego diagnostę to spytaj najpierw co będzie Ci potrzeba aby wydał Ci zaświadczenie o zmianach w pojeździe. jeśli przeróbka będzie polegała na zablokowaniu maksymalnego otwarcia przepustnicy to motocykl na tym nie ucierpi. po prostu będzie się zużywał tak jak gdybyś eksploatował go niezbyt ekstremalnie. ale powiedzmy sobie uczciwie - większość użytkowników takich grzybiarskich motocykli i tak nie korzysta z górnego zakresu prędkości obrotowych silnika. podczas spokojnej jazdy solo, turystycznej bądź miejskiej nie odczujesz dużej różnicy. natomiast problemy mogą pojawić się ć np. podczas prób wyprzedzania, zwłaszcza gdy będziesz obładowany bagażami i z pasażerem czy warto? to kwestia tego ile będziesz musiał za tym łazić i ile Cię skasują oraz co dla Ciebie jest warta jazda akurat tym motocyklem 😉 Edited May 13, 2022 by konrad1f 1 Quote Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.