Skocz do zawartości

Ślizga po wymianie sprzęgła gsr600


Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem GSR 600 z 2006 roku w kilkoma naprawami do zrobienia między innymi sprzęgło które się mocno ślizgało. 

Założyłem nowe tarczki, przekładki i sprężyny, jest trochę lepiej ale nie do końca, ciągnie do jakichś tam obrotów i nagle coś jakby się uślizgneło no i później już cały czas ciągnie, jak się zatrzymam i ruszę ponownie to problem się powtarza. 

Przejechałem się tylko kawałek więc nic więcej nie powiem, w sobotę będę rozbierał ponownie żeby zobaczyć co jest nie tak. 

Złożyłem tarczki i przekładki w kolejności i położeniu jak wymontowałem i do głowy mi wpadło ze poprzedni właściciel może coś kombinował i złe zmontował. 

Pytanie o przekładki bo mają one jedną krawędź ostrą a drugą zaokrągloną, jak powinne być założone prawidłowo? Czy nie ma znaczenia? 

Jedna tarczka jest inna, powinna iść jako pierwsza czy ostatnia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.bike-parts-suz.com/suzuki-motorcycle/600-MOTO/GSR/2006/GSR600K6-E19-/ENGINE-TRANSMISSION/CLUTCH/2103000000/2103028652/M/1223

Wg schematu wychodzi, że tam w komplecie są 3 typy tarcz: od strony silnika inna, od strony pokrywy inna i 7 sztuk tych "środkowych". Czy dałeś je wg schematu? I kolejna sprawa: czy przed montażem wymoczyłeś tarcze sprzęgłowe w oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jeszcze widzę, że jest sprzęgło hydrauliczne a nie na linkę. Pozostaje kwestia czy wszystko ładnie odpowietrzone, czy wysprzęglik sprawny. Co do przekładek się nie wypowiem bo nie składałem nigdy sprzęgła od GSR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Kao napisał:

Tam jest sprzęgło na linkę, jakiś inny model przeglądasz. To 2006 rok

Faktycznie, przepraszam, spojrzałem na tabelkę obok i zamiast na GSR 600 to na GSR 750.

Skoro jest sprzęgło na linkę to filozofii nie ma, schemat w dłoń i sprawdzaj czy wszystko jest poskładane tak jak powinno być. Najczęstszy błąd przy składaniu "na pamięć" to podkładki przy łożyskach w złej kolejności, sam się na to kiedyś złapałem. Nie ja pierwszy i nie ostatni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sobotę będę miał chwilę to zrobić to po dam znać. 

 

Robiłem też lagi i zauważyłem że jest luz na łożysku główki ramy.

Myślisz ze wymiana łozyska załatwi sprawę? Tak wiem trzeba sprawdzić stan.... 

A możesz mi podać numer tych łożysk? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Kao napisał:

Robiłem też lagi i zauważyłem że jest luz na łożysku główki ramy.

Myślisz ze wymiana łozyska załatwi sprawę? Tak wiem trzeba sprawdzić stan.... 

A możesz mi podać numer tych łożysk? 

Możesz spróbować dokręcić ale to takie trochę "podcieranie dupy szkłem". Możliwe, że wtedy zniknie luz ale w zamian kierownica będzie ciężej chodzić no i dość szybko wykończysz i tak już wyrobione łożysko.

Masz przecież na schemacie rozpiskę jakie tam są łożyska i uszczelnienia: https://www.bike-parts-suz.com/suzuki-motorcycle/600-MOTO/GSR/2006/GSR600K6-E19-/SUSPENSION-BRAKES-WHEELS/STEERING-COLUMNGSR600GSR600U-K6K7-/2103000000/2103028706/P/1223

Łożysk nie musisz kupować oryginału w Suzuki tylko idź do sklepu z łożyskami i poproś o Koyo SAC-3055-1, kosztują jakieś 70 - 80 zł (oryginał 200 zł a znając życie to będą tam właśnie dokładnie takie Koyo jak wcześniej napisałem). Uszczelnienia jak tam chcesz, albo nowe oryginały albo stare jak nie będą zniszczone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem jeszcze raz te sprzęgło i kurde nie mam pomysłu, złożone jest prawidłowo, widzę tam 2 rodzaje tarcz a nie 3 tak samo w zestawie starym jak i nowym ale widzę na kilku A17 a na innych A18 chodz są takie same.... z anomalii zauważyłem tyle że w koszu gdzie się styka tarczka już widać takie zużycie w postaci rys no ale to raczej nie powodowało by uślizgów tak mocnych.... złożyłem na nowo i trochę się zmieniło, teraz już nie ma tego pojedyńczego uślizgu a jest wieloktorne nawet nie sekundowe uślizgi z szarpnięciem na biegach 1-2-3 a takie typowe dla zużytego sprzęgła uślizgi pojawiają się tylko przy wysokich obrotach. Zauważyłem jeszcze że ta wajha co linka w niej jest zaczepiona nie odbija do końca, ale nawet jak podczas jazdy ręcznie ją odciągnę to i tak niczego to nie zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na środku kosza jest śruba na śrubokręt z kontrą na klucz chyba 10. Luzujesz kontrę, trochę wykręcasz śrubę po czym wkręcasz ją do momentu kiedy wyczujesz lekki opór. W tym momencie cofasz śrubę o pół obrotu i dokręcasz kontrę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, spróbuję z tym jeszcze. 

A więc próbowałem regulować tą śruba i niczego to nie zmienia, a czy ta śruba po skręceniu powinna mieć luz wzdłużny i poprzeczny? 

To jeszcze raz bo problem raczej został znaleziony. 

Jeszcze raz rozebralem wszystko, wymoczyłem jeszcze raz tarcze i poregulowałem kosz jak kolega podpowiadał i wiecie co? Wyjechałem 1 do wysokich obrotów, 2 do wysokich obrotów i znowu poszarpywania ale zrobiłem tak kilkadziesiąt km i zauważyłem ze problem jest tylko na 2 więc ujawnił się problem z 2 biegiem, poza tym na każdym innym biegu nie czuje żadnych anomalii, jest ok, poprawiło się. Zostaje problem z tą 2, dużo zachodu żeby to naprawić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...