Skocz do zawartości

zatrzymany dowód rejestracyjny - co dalej?


Rekomendowane odpowiedzi

sprawa wygląda tak - zbita szyba (boczna tylna), uszkodzone koło

policjant wystawił pokwitowanie jak niżej:

obraz.png.9fb70f34bdf64c47c77940c0c931c922.png

 

jak widać w pokwitowaniu nie ma informacji na temat uszkodzeń, nie wynika z tego czy a jeżeli tak to w jakim zakresie zrobić dodatkowe badanie techniczne - w zasadzie jakby zezłomował auto 😄

co dalej?

czy np. randomowy diagnosta lub policjant może sprawdzić w CEPIK-u jaka jest przyczyna zatrzymania dowodu?

 

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie wiedział jak wypełnić dokument..takich przyjmują właśnie. Minimalne wymagania, testy sprawnościowe to żenada. A płacimy wszyscy im pensje. Kiedyś słyszałem tekst "Nie masz ambicji? Idź do policji". Ciekawa sytuacja, ja zawsze miałem wyszczególnione i było wiadomo. Może gdzieś w systemie wpisał, a tam były gotowe literki 😂  Z tego co pamiętam diagnosta grzebał coś tam w komputerze..przebiegi sprawdzają, więc resztę chyba też mogą 🤔 W razie co mogę podjechać dzisiaj i zapytać jeśli chcesz 😝

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, konrad1f napisał:

sprawa wygląda tak - zbita szyba (boczna tylna), uszkodzone koło

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
00:09 / 03:23
LIVE
 
An error occurred. Please try again later
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
00:09 / 03:23
LIVE
 
An error occurred. Please try again later
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tap to unmute
Learn more
 
 
Advertisement
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tap to unmute
Learn more
 
 
Advertisement
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

policjant wystawił pokwitowanie jak niżej:

obraz.png.9fb70f34bdf64c47c77940c0c931c922.png

 

jak widać w pokwitowaniu nie ma informacji na temat uszkodzeń, nie wynika z tego czy a jeżeli tak to w jakim zakresie zrobić dodatkowe badanie techniczne - w zasadzie jakby zezłomował auto 😄

co dalej?

czy np. randomowy diagnosta lub policjant może sprawdzić w CEPIK-u jaka jest przyczyna zatrzymania dowodu?

 

Diagnoscie wykaz uszkodzeń jest do niczego potrzebny. Wykonuje standardowe badanie dodatkowe po kolizji drogowej, inkasuje 95 zł i odblokowuje DR.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Tommo napisał:

Diagnoscie wykaz uszkodzeń jest do niczego potrzebny. Wykonuje standardowe badanie dodatkowe po kolizji drogowej, inkasuje 95 zł i odblokowuje DR.

Ok. Co w przypadku gdy pojazd zasilany jest LPG? 

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tommo napisał:

Dobre pytanie. Butla do sprawdzenia przez inspektora TDT, nowy protokół lub wymiana na nową.

Nie stresuj go.. może niekoniecznie. Przynajmniej w moich 2 przypadkach nie było żadnych badań butli.. Sprawdzenie jedynie szczelności instalacji(jak przy zwykłym przeglądzie) i poszedł. 

Chyba, że jesteś diagnostą i to się zmieniło.. tego nie wiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tommo napisał:

Dobre pytanie. Butla do sprawdzenia przez inspektora TDT, nowy protokół lub wymiana na nową.

czy w takim razie nowa butla musi być wyprodukowania (wydane świadectwo) po dniu kolizji? jeżeli kolizja np. była tydzień temu to czy mogę kupić nową butlę z grudnia 2021?

4 godziny temu, Tommo napisał:

Diagnoscie wykaz uszkodzeń jest do niczego potrzebny. Wykonuje standardowe badanie dodatkowe po kolizji drogowej, inkasuje 95 zł i odblokowuje DR.

czyli mam rozumieć, że niezależnie od wymiaru uszkodzeń, jeżeli milicjant wpisał jako powód zatrzymania dowodu rejestracyjnego "uszkodzenia pokolizyjne" to diagnosta teoretycznie ma sprawdzić wszystkie punkty z pierwszej tabeli zał.2 punkty od 1.1 do 1.4 Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach?

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, konrad1f napisał:

czy w takim razie nowa butla musi być wyprodukowania (wydane świadectwo) po dniu kolizji? 

 

No nie, nie musi. 🙂

 

58 minut temu, konrad1f napisał:

 jeżeli kolizja np. była tydzień temu to czy mogę kupić nową butlę z grudnia 2021?

 

Tak.

 

59 minut temu, konrad1f napisał:

 

czyli mam rozumieć, że niezależnie od wymiaru uszkodzeń, jeżeli milicjant wpisał jako powód zatrzymania dowodu rejestracyjnego "uszkodzenia pokolizyjne" to diagnosta teoretycznie ma sprawdzić wszystkie punkty z pierwszej tabeli zał.2 punkty od 1.1 do 1.4 Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach?

Tak.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Tommo napisał:

No nie, nie musi. 🙂

 

piszesz, że nie musi ale pasuje to jak ulał do zapisu "Brak dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia, wydanego po terminie wydania skierowania na badanie.", co diagnosta odczytuje z tabeli jako: "Usterki skutkujące uznaniem stanu technicznego za niezadowalający"

i jeszcze jedno pytanie

czy gdzieś sam (bez pomocy milicji czy diagnosty) mogę sprawdzić czy dowód rejestracyjny jest zatrzymany?

niestety w historii pojazdu na dzisiaj wiszą informację jak niżej:

image.thumb.png.ffd79abc30a784ad8f0aa1f0ca4d6677.png

nigdzie w całym raporcie nie widzę informacji o zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego

 

 

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, konrad1f napisał:

piszesz, że nie musi ale pasuje to jak ulał do zapisu "Brak dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia, wydanego po terminie wydania skierowania na badanie.", co diagnosta odczytuje z tabeli jako: "Usterki skutkujące uznaniem stanu technicznego za niezadowalający"

 

 

Tak jest napisanie ale ten przepis odbieram tak, że ustawodawcy zależało nie na tym, żeby po wypadku każdy pojazd miał odnowiony protokół butli z datą po wypadku, tylko żeby butla była sprawna technicznie. Czy potwierdzona zakupem i zamontowana  nowa butla z terminem badania przed zdarzeniem drogowym traci swoją ważność dopuszczenia? No nie, bądźmy poważni.

1 godzinę temu, konrad1f napisał:

 

czy gdzieś sam (bez pomocy milicji czy diagnosty) mogę sprawdzić czy dowód rejestracyjny jest zatrzymany?

niestety w historii pojazdu na dzisiaj wiszą informację jak niżej:

image.thumb.png.ffd79abc30a784ad8f0aa1f0ca4d6677.png

nigdzie w całym raporcie nie widzę informacji o zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego

 

 

Telefon do SKP, policji, WK

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Tommo napisał:

Tak jest napisanie ale ten przepis odbieram tak, że ustawodawcy zależało nie na tym, żeby po wypadku każdy pojazd miał odnowiony protokół butli z datą po wypadku, tylko żeby butla była sprawna technicznie. Czy potwierdzona zakupem i zamontowana  nowa butla z terminem badania przed zdarzeniem drogowym traci swoją ważność dopuszczenia? No nie, bądźmy poważni.

 

heheh - gdyby tak było to ustawodawca nie wrzucałby obligatoryjnego sprawdzania wszystkiego, w tym również butli przez TDT. przecież przy delikatnej obcierce gdzie uszkodzony zostanie kierunkowskaz w zupełności wystarczającym byłaby ocena diagnosty  prawdopodobieństwa uszkodzenia butli. a jednak jako diagnosta upierasz się, ze butla musi być sprawdzona lub nowa niezależnie od wymiaru szkód w pojeździe. skoro nie podchodzisz literalnie do zapisu rozporządzenia w przypadku nowej butli to dlaczego nie możesz, jak proponuje Literat, zerknąć na butlę (ocenić organoleptycznie, że nic jej nie dolega) i ewentualnie sprawdzić szczelność układu?

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, konrad1f napisał:

heheh - gdyby tak było to ustawodawca nie wrzucałby obligatoryjnego sprawdzania wszystkiego, w tym również butli przez TDT. przecież przy delikatnej obcierce gdzie uszkodzony zostanie kierunkowskaz w zupełności wystarczającym byłaby ocena diagnosty  prawdopodobieństwa uszkodzenia butli. a jednak jako diagnosta upierasz się, ze butla musi być sprawdzona lub nowa niezależnie od wymiaru szkód w pojeździe. skoro nie podchodzisz literalnie do zapisu rozporządzenia w przypadku nowej butli to dlaczego nie możesz, jak proponuje Literat, zerknąć na butlę (ocenić organoleptycznie, że nic jej nie dolega) i ewentualnie sprawdzić szczelność układu?

A jak określisz granicę uszkodzeń auta gdzie konieczność sprawdzenia specjalistycznego butli jest już konieczna a kiedy nie? Każdy ma ją wg. własnego widzimisie określać? Tak nie może działać prawo. Prawo ma być jasno określone i zrozumiałe. Decyzję o skierowaniu na badanie techniczne po kolizji wyznacza policja. Ja mam sprawdzić i potwierdzić że samochód jest sprawny technicznie. Uważasz że nowa butla gazowa, zamontowana w aucie nie jest bezpieczna?

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i jest "bezpieczna" ale jeśli ma papier starszy niż data gonga to nie jest to zgodne z zapisem rozporządzenia 😉 i w tym przypadku naginasz "prawo", tłumacząc sobie co miał na myśli ustawodawca

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trudno sobie wyobrazić sytuację kiedy ktoś miał zdarzenie drogowe, nawet niegroźne, skierowanie na badanie, szybka naprawa ale butla nie przeszła dopuszczenia nawet nie z powodu stłuczki ale np. korozji. Zdobycie nowej butli z "ciepłym" jeszcze poświadczeniem TDT może być niewykonalnego. I co ma taki delikwent zrobić? Kupić nową butlę bez poświadczenia i robić je indywidualnie? 

Na szczęście rozmawiamy o ekstremalnie wyjątkowym przypadku. Ja jeszcze takiego w swojej karierze nie miałem.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...