grizzli Opublikowano 3 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2021 43 minuty temu, Mreyk napisał: Problem z biegami został rozwiązany w dosyć prosty sposób. Po wymianie oleju, wszystko wróciło do normy i biegi wchodzą jak marzenie. W tym tygodniu będę robił kompletny serwis i mam nadzieję, że wszystko będzie okej. Wrócę jeszcze do tematu łożysk w zawieszeniu. W razie gdyby się okazało, że są do wymiany, szukać jakichś konkretnych? I smar wystarczy jakikolwiek bele gęsty, czy też coś polecasz? Rozbierz, opisz, daj zdjęcia, będziemy myśleć na bieżąco. Ścieżki mam wydeptane, to pomogę. Mam tez pacjenta, który dorabia bieżnie do łożysk igiełkowych, bo z tym bywa problem. Albo ich nie ma w zestawie, albo są zle skatalogowane i maja niewłaściwe wymiary. Łożyska do wahacza ściągałem z Niemiec, bo w Polsce z bieżniami były niedostępne, a i tak bieżnie nie pasowały, bo wyszło na to, że są od gsxr-a, mimo, że wg numeru powinny być dobre. Mialy otwór 16 zamiast 20, a ze względu na twardość rozszlifować się nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mreyk Opublikowano 7 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2021 @grizzli jesteś w stanie przybliżyć mi działanie chłodnicy w tym moto? W manualu jest trochę informacji, ale nie wiem czy je dobrze interpretuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 7 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2021 A co jest nie tak z układem chłodzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mreyk Opublikowano 7 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2021 (edytowane) Mam nadzieję, że nic! Chodzi mi o zasadę jego działania. Jeśli dobrze rozumiem, to chłodnica stanowi "duży" obieg oleju. Przy konkretnej temperaturze silnika, olej jest puszczany przez chłodnicę? Edytowane 7 Lipca 2021 przez Mreyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 7 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2021 Na niemieckich forach znalezliśmy info, że jest zawór, który reaguje na gęstość oleju i puszcza olej przez chłodnicę. Ale działa to ponoć tylko w teorii, w praktyce olej idzie przez chłodnicę od startu. Oprócz tego jest zawór obejściowy, rzecz jasna, gdy zapcha się filtr oleju. Z ciekawostek-są dwie pompy oleju w układzie, a silnik pochodzi konstrukcyjnie z 1100 gsxr i posiada wałek wyrównoważający. Jedna z pomp, patrząc po schemacie, ten wałek smaruje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mreyk Opublikowano 24 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2021 Trochę czasu minęło i parę problemów zostało rozwiązane, ale niestety pojawił się kolejny... Gaźniki wyczyszczone, okazało się, że niemiec wkleił ogrniczniki w gaźnikach, żeby za szybko się nie kręcił... Po ich usunięciu wszystko działa elegancko. Łożyska w wahaczu i kiwaczku w bardzo dobrym stanie, wielowypust też w porządku. Wszystko zostało przesmarowane. Wymiany potrzebowało łożysko w główce ramy, jedno całkowicie się rozleciało. Wszystko było w porządku, do czasu... Przejechałem jakieś 100 km i nagle obroty zaczęł skakać, a mocy brak. Coś się stało chyba ze sprzęgłem, bo dzisiaj po ruszeniu spod świateł ledwo się toczyłem, aż zatrzymałem się na poboczu i wróciłem już na lawecie... Po wrzuceniu jedynki, puszczam sprzęgło i w zasadzie czuć tylko lekki ruch, a motocykl stoi w miejscu 😑 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.A.V. Opublikowano 24 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2021 Pocieszę cię że mój trafił na warsztat bo pali tylko na jeden garnek wiec tez uziemiony 😞 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oli98lite Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2021 W dniu 24.07.2021 o 19:50, Mreyk napisał: Trochę czasu minęło i parę problemów zostało rozwiązane, ale niestety pojawił się kolejny... Gaźniki wyczyszczone, okazało się, że niemiec wkleił ogrniczniki w gaźnikach, żeby za szybko się nie kręcił... Po ich usunięciu wszystko działa elegancko. Łożyska w wahaczu i kiwaczku w bardzo dobrym stanie, wielowypust też w porządku. Wszystko zostało przesmarowane. Wymiany potrzebowało łożysko w główce ramy, jedno całkowicie się rozleciało. Wszystko było w porządku, do czasu... Przejechałem jakieś 100 km i nagle obroty zaczęł skakać, a mocy brak. Coś się stało chyba ze sprzęgłem, bo dzisiaj po ruszeniu spod świateł ledwo się toczyłem, aż zatrzymałem się na poboczu i wróciłem już na lawecie... Po wrzuceniu jedynki, puszczam sprzęgło i w zasadzie czuć tylko lekki ruch, a motocykl stoi w miejscu 😑 Brzmi jak zmielony wielowypust w kardanie. Najczęściej mieli go na wejściu wału do przekładni, trzeba wyjąć przekładnię z wałem i wypiąć pierścień segera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.A.V. Opublikowano 3 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2021 Dobra u mnie obecnie jest tak. Zregenerowałem oryginalne gaźniki i dałem do regulacji. Moto wrócił do żywych pali na wszystkie cylindry ale po kilku kilometrach jak wracałem z warsztatu zaczął słabnąć i gasnąć na wolnych obrotach. Wkurzyłem się i kupiłem gaźniki od bandita 1200 (2001 rok). Tak jak przyszły nic z nimi nie robiłem tylko założyłem podmieniłem gumy w airboxsie i dopaliłem. Efekt tragiczny silnik chodził nie równo, nie palił na 3 cylinder, nie wkręcał sie na obroty, po zdjęciu ssania gasł. Zdjąłem gaźniki wyczysciłem wszystkie dysze, sprawdziłem membrany, ustawiłem poziom pływaków na 13 mm tak jak w serwisówce bo były na 11 mm, wyczyściłem śruby od regulacji mieszanki wykręciłem na 3 obroty (były na 2,5). Efekt zero poprawy 😞 Czy ktoś ma jakieś pomysły co robię źle ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Jerry_ Opublikowano 3 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2021 A sprawdzales np Colortune czy ma bogato czy ubogo? Moim skromnym zdaniem po latach fabryczne nastawy to tylko podstawa do dalszych regulacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.A.V. Opublikowano 3 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2021 A co to colortune? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Jerry_ Opublikowano 3 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2021 A co to colortune?Świeca diagnostyczna. Poszukaj na allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.A.V. Opublikowano 3 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2021 Po świecach widać że trochę leje chyba bo czarne się robią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Jerry_ Opublikowano 3 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2021 Tylko pytanie jak długo silnik pracował? Żeby po świecach oceniać to musisz trochę kilometrów przejechać. Colortunem widzisz od razu czy mieszanka dobra. Do tego nastawy na każdym gazniku mogą się różnić więc ustawianie tak samo "na oko" wszystkich gaznikow może nie dać poprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.A.V. Opublikowano 3 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2021 Taka świeca to widzę 300 zł połowa wartości moich gaźników 😂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.