Skocz do zawartości

Yamaha xvz 1200 venture 1985 dwa problemy.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie .  Zakupiłem piękna venture z 1985 r wraz z migająca czerwona kontrolka i na pulpicie ikoną akumulatora. (Oczywiście przy uruchomionym silniku.) Sprawdzając napięcie na akumulatorze wynosi 13,8-14,1. Po zdjęciu klemy akumulatora silnik zaczyna nie równo pracować a po chwili gaśnie. Co może być przyczyną tej dolegliwości świecenia kontrolki?

Drugim ,być może powiązanym problemem jest obrotomierz działający z dużym opoznieniem. Bardzo serdecznie dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Marek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy napiecie na aku sprawdzales z zapalonym swiatlem glownym? W tak starym motocyklu jak Jonaszko napisal trzeba sprawdzic wszystkie polaczenia, glownie masowe. Rowniez podejrzana jest kostka laczaca alternator z regulatorem, ktora potrafi sie utlenic do tego stopnia ze nie przewodzi pradu. Mam nadzieje ze masz serwisowke do tego motocykla, bo to podstawa zeby chociaz wiedziec gdzie co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Dziś sprawdziłem lądowanie na akumulatorze .  przy włączonych światłach mijania jest 13,8 na drogowych spada do 13,5. 

A tak chyba na złość zniknęły światła mijania. Żarówka dobra. Czy jest do tych świateł bezpiecznik? Jak pisałem mam Moto od miesiąca  i jeszcze go nie poznałem . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne za wszelkie uwagi. Zastosuje się na pewno żeby usunąć problem jeśli jednak nie dam rady to  myślę że po sezonie zrobię ,,grubszy,, remont.. Teraz będę się delektował jazda i może powychodza w trakcie jeszcze jakieś błędy. Oby nie. 🤭 Pozdrawiam serdecznie i do usłyszenia👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Witam. Czerwona kontrolna z akumulatorem jest od czujnika poziomu elektrolitu w akumulatorze, więc jeśli jest założony nieoryginalny Aku to już tak bedzie. Można to usunąć poprzez puszczenie odwodu czujnika przez rezystor.

Edit. Właśnie udało mi się częściowo rozwiązać problem z obrotomierzem. Obrotomierz jest podłączony szarym przewodem , tym samym co cewka zapłonowa 2 cylindra. Poprzez uszkodzona elektronikę w liczniku sygnał bym tłumiony i moto nie pracował na dwa przednie cylindry przy wolnych obrotach. Po odcięciu przewodu Ventura wróciła do żywych. Pozostaje teraz naprawić obrotomierz.

Edytowane przez venture
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...