mateusz40c Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 (edytowane) Witam wszystkich, Ostatnio robiłem sobie mały serwis swojej maszyny, wymiana świec, filtry oleje itp. Jako że podczas ostatniego sezonu odniosłem wrażenie że łańcuszek rozrządu coś głośno chodzi postanowiłem sprawdzić napinacza, zdemontowałem go rozebrałem posprawdzałem - sprawny, więc montaż. Zamontowałem i tak jak serwisówka nakazuje kręciłem wałem by odblokować napinacz, łańcuszek napiją się więc skręciłem dekiel. Odpalam maszynę a tu huk. Zgasiłem od razu. Pierwsza myśl że może któryś cylinder nie zaskoczył po wymianie świec wiec odpaliłem znów i od razu zgasiłem bo było to samo. I w tedy sprawdziłem napinacz, okazało się że się nie odblokował. Zamontowałem i odblokowałem napinacz tym razem poprawnie i odpaliłem. Odpalił normalnie, wydaje się że chodzi tak jak wcześniej, wkręca się w obroty również normalnie nie dławi się, jedynie może trochę słychać zawroty ale nie wiem czy to nie mój złudny efekt po urazowy tych wydarzeń. Skoro motocykl normalnie pali i się wkręca to znaczy że miałem na tyle szczęścia że łańcuszek nie przeskoczył? Jeśli faktycznie nie przeskoczył to czy zawory mogły się spotkać z tłokiem i je lekko zbić/wykrzywić z powodu luźnego łańcuszka i jakie by były tego skutki? Edytowane 4 Marca 2021 przez mateusz40c Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 dziękujemy za poszanowanie podstawowych zasad korzystania z fm jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz40c Opublikowano 4 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 6 minut temu, jeszua napisał: dziękujemy za poszanowanie podstawowych zasad korzystania z fm jsz Wybaczcie forumowicze, moja wina. Już poprawione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 4 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 Nawet jeśli łańcuszek przeskoczy o jeden ząbek, to zawory nie powinny spotkać się z tłokiem, ale podstawa po czymś takim, to sprawdzenie czy faktycznie łańcuszek nie przeskoczył. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz40c Opublikowano 4 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2021 Czyli rozumiem że nawet jeśli łańcuszek przeskoczył przykładowo o jeden ząbek to nie było by różnicy w pracy silnika typu dławienie się z powodu np. otwarcia zaworu w nieodpowiednim momencie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pkali360 Opublikowano 6 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2021 Różnie to o jeden ząbek możę być. Może byc problem z rozruchem lub dziwnym działaniem silnika. Co za problem ściągnąć wszystko i sprawdzić? Wiem, że jest trochę roboty ale z dwojga złego wybrał bym sprawdzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 6 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2021 Łańcuch jest solidnie otoczony ślizgaczami raczej nie przeskoczył. Sprawdź znaki na wale i rozrządzie. Huk był bo luźny łańcuch jest bardzo głośny. Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.