Damianos1 Opublikowano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2020 (edytowane) Witam, aktualnie 5 lat śmigam na KXD 125 na kołach 17/14 i chciałbym się przesiąść na coś czym będzie się można legalnie poruszać po drogach publicznych i przy okazji wjechać na bezdroża, dziury, pola, błota i lasy. Za kilka miesięcy będę miał prawko kat B od 3 lat i zastanawiam się czy kupić 125 4T i śmigać na legalu czy brać się za robienie prawka A2 i śmigać czymś z większym zapasem mocy? (choć z drugiej strony za 3 lata będę mógł robić A więc nie wiem czy jest sens wydawać dwa razy kasę 😕 ) Po głowie chodzi mi nowa Aprilia RX 125 4T 2019 z ABSem ale z drugiej strony też fajnie było by mieć więcej mocy i na oku mam używane Hondy CRF 250L. Wbrew pozorom tym chinolem KXD jeździ mi się nawet fajnie (pewnie z racji niskiej wagi i dlatego że dostaję całkowicie do ziemi obiema stopami) lecz doskwiera brak homologacji drogowej a korci żeby pojechać gdzieś dalej asfaltem. Mam około 175 cm wzrostu, waga 68 kg, co wy byście wybrali na moim miejscu? Proszę o rady, opinie i brak hejtu. (w miarę możliwości 🙂 ) Budżet na wszystko wynosi maksymalnie 16 tysięcy. Mój KXD 125 2015 Aprilia RX 125 ABS 2019 Honda CRF 250L 2014 Edytowane 31 Stycznia 2020 przez Damianos1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubuś50/125 Opublikowano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2020 Myśle, że wszyscy wiemy, że 125 w 4t na długo nie wystarcza bo dosyć szybko odczuwalny jest brak mocy, nie wiem sam się zastanów zawsze zrobienie prawka a2 to dodatkowa nauka w jeździe na moto i proszę bez zbędnych komentarzy, że kursy na moto nic nie uczą bo jednak trochę umiejętności nabywamy, sam się zastanów czy chcesz przez 3 lata jeździć 125 w 4t czy śmigać czymś lepszym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damianos1 Opublikowano 31 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2020 @Kubuś50/125 Tylko pytanie czy taka 6 letnia Honda będzie się sprawować w miarę bezawaryjnie czy zaraz coś zacznie padać, bo wiadomo że nikt nie jeździ dual sportem ciągle po autostradzie a serwis zawieszenia to pewnie nie jest mały koszt. Musiał bym się też przejechać tą Aprilią i porównać ją z moim KXD, chinol waży około 70 kg i ma z 10KM a Aprilia waży 134kg i ma 15km. Ciekawe który sprzęt lepiej się zbiera, bo vmax KXD wynosi 80 km/h więc wiadomo że Włoszka poleci więcej. (podobno 120km/h) Mam poważny dylemat 😕 Całkowity koszt prawka na A2 to pewnie coś koło 2 tysięcy złotych. A tak z ciekawości, gdybym później robił A to muszę zdawać teorię jeszcze raz czy już odpada ta przyjemność? 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubuś50/125 Opublikowano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2020 3 minuty temu, Damianos1 napisał: @Kubuś50/125 Tylko pytanie czy taka 6 letnia Honda będzie się sprawować w miarę bezawaryjnie czy zaraz coś zacznie padać, bo wiadomo że nikt nie jeździ dual sportem ciągle po autostradzie a serwis zawieszenia to pewnie nie jest mały koszt. Musiał bym się też przejechać tą Aprilią i porównać ją z moim KXD, chinol waży około 70 kg i ma z 10KM a Aprilia waży 134kg i ma 15km. Ciekawe który sprzęt lepiej się zbiera, bo vmax KXD wynosi 80 km/h więc wiadomo że Włoszka poleci więcej. (podobno 120km/h) Mam poważny dylemat 😕 Całkowity koszt prawka na A2 to pewnie coś koło 2 tysięcy złotych. A tak z ciekawości, gdybym później robił A to muszę zdawać teorię jeszcze raz czy już odpada ta przyjemność? 🙂 Posiadając prawo jazdy A1, jeśli ubiegamy się o kat. A2 lub A, to nie trzeba zdawać egzaminu teoretycznego. AM natomiast nie daje żadnych ulg w ubieganiu się o kategorie motocyklowe (A1, A2 lub A): trzeba zaliczyć zarówno teorię, jak i praktykę. Poniżej masz wyciąg z rozporządzenia ws. szkolenia i egzaminowania https://www.otomoto.pl/oferta/husqvarna-te-te-450-wr-450-sm-ktm-enduro-prawom-jazdy-a2-poz-kat-80-ID6BACAc.html? Spójrz sobie, fajny sprzęcior do lasu i na szose Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damianos1 Opublikowano 31 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2020 (edytowane) 5 minut temu, Kubuś50/125 napisał: https://www.otomoto.pl/oferta/husqvarna-te-te-450-wr-450-sm-ktm-enduro-prawom-jazdy-a2-poz-kat-80-ID6BACAc.html? Spójrz sobie, fajny sprzęcior do lasu i na szose 2006 rok, to on się chyba do generalnego remontu już nadaje 😕 Mam takie mniemanie że motocykle enduro zużywają się bardzo szybko, szczerze to obawiał bym się kupić 14 letnie enduro. No chyba że źle rozumuję to proszę mnie wyprowadzić z błędu. Edytowane 31 Stycznia 2020 przez Damianos1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubuś50/125 Opublikowano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2020 To zależne jest od ilości mth od remontu, według mnie najlepiej kupić moto w którym trzeba zrobić remont Podałem Ci taki przykład jakie możesz mieć moto na a2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Judas Opublikowano 15 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2020 Mam w garażu dwie CRF250, L i Rally. Genialne sprzęty. Lkę kupiliśmy dla mojej kobietki ale jak podebrałem jej ten sprzęcik parę razy, to opyliłem DRZetę i kupiłem Rally. Od października zrobiłem 3 tysie na niej odkrywając nieznane w niby znanych okolicach. Serwis jest tani i niewymagający w tych motocyklach bo tak naprawdę, to takie osiołki a nie wyczyn liczony w motogodzinach. Parametry szału nie robią ale poza głównymi drogami sama frajda. Osobiście polecam. Cytuj ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-..., Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 15 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2020 Czyli miałem nosa, że to sprzęt warty uwagi bo za 15 000 zł można mieć 4 latka i do zwykłego offroadu spokojnie starczy 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Judas Opublikowano 15 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2020 YT jest pełen filmów z tymi motocyklami. Moja ulubiona seria: Honda CRF 250 Rally - 22 days - 11 countries Do OFFowej turystyki rewelacja, chociaż można też bardziej ambitnie. 🙂 Cytuj ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-..., Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geni Opublikowano 16 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2020 Miałem taką CRF-kę. Rewelacyjny sprzęt dla niezbyt wymagającego jeźdźca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.