Jump to content
michoa

Układ paliwowy cbr 600 F1 kilka pytań

Recommended Posts

Witam

Odrazu zaznaczam że silnik nie siedzi w motocyklu tylko w niedokończonym buggy , jest sieczka z elektryką i ogólnie wszystkim więc pytania mogą wydać się debilne 🙂

1. Jak i kiedy powinna działać pompa paliwa ? Po włączeniu zapłonu powinna chwilkę chodzić czy nie ? coś czytałem na amerykańskim forum że ją steruje ten fuel pump cut relay i pompa paliwa załącza się w rytm impulsów układu zapłonowego , czyli po włączeniu nie powinna chodzić dopiero jak rozrusznik zacznie kręcić ? U mnie nie załączała się w ogóle i myślę czy ten fuel pump cut relay leży czy nie

2. Czy taki układ pracowałby na zwykłym zasilaniu opadowym prawidłowo ?  To jest buggy nie motocykl  bak paliwa będzie gdzieś z 30cm nad gaźnikami więc spłynełoby paliwo samo  , ale podobno gaźniki do współpracy z pompką paliwa mają takie zaworki iglicowe że musi być na zasilaniu niewielkie ciśnienie , opadowo będą za szybko się zamykać i nie będzie działać prawidłowo -prawda czy fałsz ?

3. Tam nie ma powrotu nie ma czujnika ciśnienia w układzie jak to prawidłowo powinno działać żeby nie zalewać gaźników ?  ori pompka była spalona , dałem od 1000 ( tej pierwszej chyba sc21 , wygląda identyk i w środku i na zewnątrz , nawet kolory kabli takie same tylko wtyczka się różniła ) nie załączała się w ogóle , zmostkowałem przewody od fuel cut relay a jego wywaliłem , teraz mam wrażenie że  niby staje nieregularnie co jakiś czas ale generalnie pcha tak na siłę paliwo że z gaźników leci przelewem aż wężyk bez opaski wystrzelił z wejścia na gaźniki 😄  tam nie powinno być jakieś bardzo niskie ciśnienie ? nie wiem czy zaworki iglicowe winne czy ona daje za wysokie czy ten fuel cut relay ją w jakiś sposób wyłączał żeby nie przelewało ?

 

z góry dzięki za porady


"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Zgadza się - pompa działa dopiero po zakręceniu rozrusznikiem.

2. Powinno działać na opadowym. F1 i F3 miały pompy, ale F2 miała system opadowy.

3. Nie wiem, ale generalnie nie bez powodu są tam opaski, a pompa chodzi dopiero na obracającym się silniku.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jeszcze o tym przekazniku pompy.
Brat ma coś takiego w Magnie. Odpalenie tego moto po zimie to było wyzwanie. Zamontowalismy przelacznik który uruchamia pompę "na krótko". Teraz w 10 sekund braciak zalewa gazniki i odpala po 3-4 obrotach wału.
Coś gdzieś czytałem, że pompy do gaźnikow dają niskie ciśnienie i sprawne zaworki w gaznikach powinny to wytrzymać.
Jak pamiętam u mnie w FJ też jest pompa i jeden przewód paliwowy ze zbiornika. Pompa zalewa gazniki i po prostu staje dopompowujac w miarę ubywania paliwa z gaźnikow.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...