Skocz do zawartości

Sportster XL1200C gaśnie po rozgrzaniu


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 29.10.2024 o 21:13, przemek96 napisał:

Hmm, ten motocykl ma Foba? Czyli takie cuś przy kluczyku ala immobilajzer? (w tym roczniku raczej nie było)

Prądy wychodzące z alternatora sprawdzone? 3 kable, instrukcja obsługi podaje jakie prądy powinny być

Oporność statora sprawdzona? 

Napięcie ładowania jest ok? 

Moim zdaniem coś przy montażu modułu zapłonowego nie pykło, może gdzieś się kabel przetarł, może jakaś wtyczka nie łączy, kable zapłonowe, trzeba sprawdzać po kolei

 

Nie foba nie posiada. Prąd i opór sprawdzony i wszystko zgodnie z książką.  Tam wychodzi z alternatora jeden kabel z 2 "pinami" i idzie do regulatora a nastepnie z regulatora do bezpiecznika 30a i aku, nastepnie czujnik przechyłu, stacyjka itd

6 godzin temu, Adam M. napisał:

To modul aftermarket do HD i zastanawiam sie dlaczego ladowanie jest do niego podlaczone. Alternator powinien byc podlaczony do aku przez regler a prad do reszty instalacji powinien byc brany z aku do wlacznika zaplonu i stamtad dalej na modul, cewki, swiatla itd. Czy to znaczy ze masz moze kabel pradowy z aku na wlacznik zaplonu zlaczony z kablem pradowym od alternatora i samo jego zdjecie z aku powoduje lepsza prace silnika?

Wszystko jest podłączone tak jak opisałes czyli alternator- regulator- aku i potem cała reszta. I właśnie co mnie dziwi to ten fakt ze jeśli odepnę ładowanie (czyli kabel który idzie do regulatora to motor chodzi🤷

jak go podłączę to " odcina" zapłon (nie ma iskry) ale reszta elektryki działa czyli światła itp

3 godziny temu, przemek96 napisał:

Mało prawdopodobne, ale w podobnym silniku (Buell XB12R), odkleiły mi się magnesy na kole zamachowym. Objawy były podobne, motocykl gasł po odpaleniu po chwili (aku było padnięte, podłączony stary aku), też wymieniłem regulator, nie pomogło, zamówiłem nowy stator, ale dopiero po męce ze ściągnięciem koła zamachowego ukazał się prawdziwy powód braku ładowania... Choć jakieś ładowanie czasem musiał mieć, bo dojechałem do domu z trasy około 300 km bez problemu. Także jak wyeliminujesz wszystko inne, może to być ta opcja...

 

Tak się zastanawiam aby zajrzeć do stratora ale to już będzie ostatnia opcja ponieważ jest sporo pracy przy ściąganiu łańcucha pierwotnego i sprzęgła... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pajda 1111 napisal:

"Tam wychodzi z alternatora jeden kabel z 2 "pinami" i idzie do regulatora a nastepnie z regulatora do bezpiecznika 30a i aku, nastepnie czujnik przechyłu, stacyjka itd".

Jaki to alternator jesli wychodzi z niego kabel tylko z 2 ma pinami do reglera, czyzby jednofazowy? Czy sprawdzales jakie napiecie pradu zmiennego masz na tym kablu na pracujacym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Adam M. napisał:

Pajda 1111 napisal:

"Tam wychodzi z alternatora jeden kabel z 2 "pinami" i idzie do regulatora a nastepnie z regulatora do bezpiecznika 30a i aku, nastepnie czujnik przechyłu, stacyjka itd".

Jaki to alternator jesli wychodzi z niego kabel tylko z 2 ma pinami do reglera, czyzby jednofazowy? Czy sprawdzales jakie napiecie pradu zmiennego masz na tym kablu na pracujacym silniku?

Według książki serwisowej ma być miedzy 38 - 52 volt przy 2000 obrotach i tak właśnie jest. Opor ma być miedz 0,3-0,4 na wyłączonym silniku pomiędzy pinami i to się zgadza. Jutro jeszcze raz sprawdzę uziemienie ale na 99 procent jestem pewien ze była „nieskończoność” czyli no continuty wiec zgodnie z manualem. Jutro jeszcze raz sprawdzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.11.2024 o 09:36, przemek96 napisał:

Ja kontynuując mój wątek z odklejonymi magnesami, też miałem dobre oporności i prądy wychodzące z alternatora. Dlatego też kupiłem nowy regulator, który nie pomógł... 

Rozumiem, w weekend rozbiore i dam znac co znalazlem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, tak więc dostałem się do stratora i rotora i wygląda to tak jak na zdjęciach. Według mnie nie widać żadnych uszkodzeń i pomiary multimetrem są w normie.

 Co  do rotora, widać tam jakieś "super “mikro uszkodzenia ale tez uważam ze są nieznaczne i nie maja wpływu na funkcjonalność.

 Jedyne co wzbudziło moje wątpliwości to fakt ze uzwojenie jest czarne... lecz szukając po Internecie znalazłem oryginalne stratory z czarnym uzwojeniem wiec się "uspokoiłem" 😉

 Co wy na to? 

9371fae4-b897-4539-ab49-c8789ba2c79b.jfif 8e260d7c-2cc8-4306-bf9b-37dfdd7c35e2.jfif 1d87c7e2-756c-4893-8557-5992923cf11c.jfif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Adam M. napisał:

A rotor z magnesami, nic nie jest luzne?

Nic a nic. Wszysko tam jest jak powinno.

Fakt iż motocykl działa po odpięciu ładowania bardzo komplikuje sprawę ponieważ odpowiedzialne z a to elementy są sprawne. Pytanie czy moduł zapłonu może w jakiś sposób być odpowiedzialny?  

Wymiana na ślepo będzie bardzo kosztowna lecz chyba to jedyna opcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy moglbys zmierzyc na kablu pradowym zasilajacym modul lub cewki co sie zmienia w napieciu pradu gdy podlaczysz kabel z alternatora do reglera? Wiadomo ze przedtem chodzi na akumulatorze wiec napiecie jest kolo 12V. Wymienianie modulu na slepo warto zostawic jako ostatnia opcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

jakie jest napięcie akumulatora po rozgrzaniu i zgaśnięciu? Z jakiegoś powodu temperatura jest przyczyną problemów. Po fizycznym odpięciu ładowania iskra jest jeszcze na ładunkach z akumulatora.

Może być tak, że uszkodzona jest izolacja cewek układu zasilania. Mierzyłeś rezystancję izolacji na zimno i ciepło? Jeśli kręciłeś silnikiem wysokie obroty po odpięciu regulatora, na cewkach będziesz miał wysokie napięcia, których izolowany/emaliowany drut z żywicą mógł nie przeżyć, choćby miejscowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2024 o 20:12, Adam M. napisał:

A czy moglbys zmierzyc na kablu pradowym zasilajacym modul lub cewki co sie zmienia w napieciu pradu gdy podlaczysz kabel z alternatora do reglera? Wiadomo ze przedtem chodzi na akumulatorze wiec napiecie jest kolo 12V. Wymienianie modulu na slepo warto zostawic jako ostatnia opcje.

W weekend z powrotem złoże motor do kupy i sprawdzę tak jak sugerujesz.

Masz na myśli cewkę zapłonową? Ta jest kompletnie nowa i kable też

W dniu 10.11.2024 o 22:07, Andrzej JK napisał:

Cześć,

jakie jest napięcie akumulatora po rozgrzaniu i zgaśnięciu? Z jakiegoś powodu temperatura jest przyczyną problemów. Po fizycznym odpięciu ładowania iskra jest jeszcze na ładunkach z akumulatora.

Może być tak, że uszkodzona jest izolacja cewek układu zasilania. Mierzyłeś rezystancję izolacji na zimno i ciepło? Jeśli kręciłeś silnikiem wysokie obroty po odpięciu regulatora, na cewkach będziesz miał wysokie napięcia, których izolowany/emaliowany drut z żywicą mógł nie przeżyć, choćby miejscowo.

Masz na myśli cewkę zapłonową? Ta jest kompletnie nowa i kable też

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sorki za długie milczenie, ale miałem urwanie 4 liter w robocie…🤪

Udało się w końcu rozwiązać ta zagadkę i w moim przypadku po wymianie modułu zapłonu motocykl wrócił do życia! Nie mam pojęcia, dlaczego ale jeśli ładowanie było podłączone moduł zapłonu dostawał zwarcia bądź pod wpływem większego napięcia wyłączał zapłon.

Dziękuje bardzo wszystkim za pomoc🙏.

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...