Skocz do zawartości

Klx650 dziwny patent z dodatkową linią w pokrywie zaworów


Rekomendowane odpowiedzi

Nie nie, spokojnie z tą uszczelka pod głowicą. Ja mówię zdjęciu pokrywy zaworów aby zobaczyć manianę z dekompresatorem a wtedy i zobaczysz którędy leci olej do świecy.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu znalazłem czas żeby zdjąć tą pokrywę zaworów, zdjęcia w załączniku 

https://ibb.co/7Qmkr5X

https://ibb.co/jTzq3ST

https://ibb.co/qy3mc2T

https://ibb.co/6Wqk1MJ

https://ibb.co/XtnzC95

https://ibb.co/0f6Vjz0

https://ibb.co/fSp3bpX

https://ibb.co/92Vd8q5

Świeca jest brudna od oleju, więc możliwe, że metalowa uszczelka pod świecą jest nieszczelna, czy wymiana świecy pomoże...?

Dźwignia od dekompresatora wygląda na oryginalną, nie żadną druciarską przeróbkę. Wygląda na to że jest tutaj mechaniczny dekompresator, czy się mylę? Gniazdo linki w pokrywie zaworów było spawane, prawdopodobnie pękło przez zbyt mocne naciągnięte linki 

Edytowane przez badboy82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cylindrze nie masz oleju żeby Ci go wyciskało wiec wymiana świecy nie pomoże bo to nie wina pierścienia uszczelniającego. Olej dostaje się spod połączenia pokrywy zaworów i otworu na świecę, Ta płaszczyzna co ja najczęściej na Twoich zdjęciach widać. Sprawdź czy przy spawaniu ktoś tego nie wypaczył w pokrywie, nie pękło itp. Ewentualnie jak dla siebie robisz poszukaj drugą pokrywę.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, że szukałem już pokrywy i są tylko bez tego dodatkowego "czopu" do linki. Z tego co gdzieś udało mi się znaleźć na zagranicznych forach, na tyle na ile zrozumiałem, to chyba od 1996r. właśnie zmieniono pokrywę zaworów, ale 100% pewności nie mam, bo mój angielski kuleje, tyle "wyczytałem z Google translate :

"Mid-1996: Changed valve cover, added bracket to hold cam chain bumper"

Może ktoś to jeszcze potwierdzi...?

Najprawdopodobniej olej wycieka, przez to połączenie linki z pokrywą zaworów, gdzie jest ten silikon, ponieważ na górze pokrywy, po jeździe jest olej i pewnie spływa do otworu fajki, bo zauważyłem, że fajka też jest mokra od oleju. 

Edytowane przez badboy82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłem zdjęcia pokrywy zaworów, wyczyściłem ją i usunąłem silikon. Hmm... nie wygląda to na oryginalne rozwiązanie producenta, chyba ktoś wspawał tą tulejkę w pokrywę. Może się mylę ale prawdopodobnie ktoś przerobił automatyczny (dość awaryjny ) dekompresator na manualny, jeśli się mylę to proszę mnie poprawić. 

https://ibb.co/pQ8w30C

https://ibb.co/2Kw43X7

https://ibb.co/zsy0PnW

https://ibb.co/M2PnC6j

https://ibb.co/8jnnr8w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile modyfikacje to nic nadzwyczajnego to tutaj komuś zabrakło wiedzy. Ten element do spawania nie był dostatecznie dogrzany i sądzę, że z tego powodu pękł tutaj. Jest to ewidentne pęknięcie dla mnie.
Od wewnętrznej strony też widzę niepokojące rysy.
Masz dwie opcje. Albo to zanieść do naprawdę dobrego spawacza aby to ratował albo szukać dekla do linki.
 

20191125-205115.jpg

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy uważacie, pomijając tą "niefachowo spawaną" pokrywę, że rozwiązanie z linką to dobry patent? Bo czytałem, że ten oryginalnie zamontowany automatyczny dekompresator potrafi w razie uszkodzenia narobić niezłej sieczki w głowicy łącznie z wyrwaniem dziury. 

Tak wygląda oryginalny autodekompresator:

https://www.motomanijaci.com/index.php?topic=3921.20

A tak w moim klx 650:

https://ibb.co/0f6Vjz0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To jak, co sądzicie o tym rozwiązaniu z ręcznym dekompresatorem?

Przypuszczam, że "wyciek oleju" który przedostaje się do świecy, wynika z niedostatecznego doszczelnienia połączenia pokrywy zaworów z głowicą w miejscu tej tulei, w której znajduje się świeca ? W Kawasaki Klx 400 (quad) to połączenie jest uszczenione uszczelką pokrywy zaworów, ale tam wszystko jest w jednej płaszczyźnie, natomiast w Klx 650 już nie, bo płaszczyzna pokrywy zaworów jest kilkadziesiąt milimetrów niżej niż płaszczyzna "gniazda" świecy. Mam nadzieję, że dość obrazowo to ująłem? 

Czy naniesienie filmu z silikon mogło by naprawić tą "nieszczelność" ?

Edytowane przez badboy82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...