Jump to content
Sign in to follow this  
prelude3gen

CBR 125 remont silnika

Recommended Posts

Poszukuję odpowiedzi na pytanie czy warto remontować silnik

 

CBR 125 4T 2004r.

Objawy:

głośna praca, silnik chodzi ma moc, kompresja o.k

Po rozebraniu:

1. wałek rozrządu sklepany, wytarty, łożysko przy kole wałka luźne

2. Dźwigienki zaworowe wytarte, wydechowy wyżłobiony

3. Koło rozrządu - wytarte z jednej strony zębów

4. obudowa głowicy i cylindra w miejscu chodzenia łańcuszka rozrządu wytarta

5. Głowica, zawory, tłok i pierścienie wyglądają o.k

Warto remontować czy dać sobie spokój? 

Czyżby uszkodzenia spowodowane były uszkodzonym łożyskiem wałka rozrządu czy już wał krzywo chodzi?

Proszę o poradę

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro dół silnika jest ok,to wymienić głowicę i będzie jeżdziła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

do końca dołu nie sprawdzałem, na pewno będę  rozbierał żeby wypłukać opiłki i syf zalegający

myślę czy nie sprawdzić osiowości wału

co do wymiany góry (głowicy)

głowica, zawory i reszta wyglądają o.k uszkodzeniu uległy dźwigienki zaworowe, wałek rozrządy no i może koło rozrządu

sprawa wygląda tak że motocykl został zakupiony uszkodzony, nie wkręcał się powyżej 4tyś, po zdjęciu pokrywy ukazały się uszkodzenia. Wałek rozrządu, dźwigienki zostały zastąpione używanymi, zawory ustawione ale odwrotnie ssący 0,27 wydechowy 0,06 

zrobione na tym 200km i znów stuki, lecz silnik ma moc, wkręca się

 

znów rozebrany  - wałek i dźwigienki do wyrzucenia, koło rozrządu zjechane z jednej strony, w silniku opiłki, w obudowie głowicy i cylindra widoczne ślady wytarcia które zrobił łańcuszek rozrządu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko dokladnie rozebrac i wymyc, wymienic zuzyte czesci rozrzadu i sprawdzic / wymienic pompe oleju. Oczywiscie przy rozbieraniu sprawdzic luzy na korbowodzie, pierscienie wymienic a cylinder przehonowac jesli trzyma wymiar.

Czy sie oplaca?

Jaka jest cena dobrego uzywanego silnika z dobra kompresja?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 4.10.2019 o 22:45, Adam M. napisał:

Wszystko dokladnie rozebrac i wymyc, wymienic zuzyte czesci rozrzadu i sprawdzic / wymienic pompe oleju. Oczywiscie przy rozbieraniu sprawdzic luzy na korbowodzie, pierscienie wymienic a cylinder przehonowac jesli trzyma wymiar.

Czy sie oplaca?

Jaka jest cena dobrego uzywanego silnika z dobra kompresja?

nie chciałbym rozpoławiać karterów, myślałem bardziej o wypłukaniu syfu bez rozbierania

jak na razie mam zdjęte obie pokrywy, zdemontowane koło magnesowe i kosz sprzęgłowy

pompa oleju zostanie sprawdzona i jakby nie trzymała wymiaru lub była uszkodzona pójdzie do wymiany

co do luzu na korbowodzie - jak to sprawdzić?

po takim rozebraniu silnika pierścienie mogą zostać stare jeśli są ok. czy jednak wymieniać?

 

co do cen używanych silników, można wyrwać za 900zł ale czy będzie to chodziło, można wpakować się jeszcze gorzej

mam 2 takie silniki w częściach więc jest z czego brać części zamienne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plukanie bez rozbierania to zawracanie glowy.

Jezeli jakikolwiek syf jest w srodku to rozbierasz wszystko do golych karterow  i czyscisz, bo opilki ktore gdzies sie schowaja moga ci zniszczyc wyremontowany silnik. Co to za problem rozbiorka dolu takiego silnika?

Serwisowka powinna podawac jak mierzyc luz lozyska korbowodowego, ja za moich czasow bralem wal z tlokiem w reke i trzymajac wal z tlokiem za tlok uderzalem druga piescia w denko tloka - jesli luz byl to sie go czulo. Serwisowka pewnie okresla jakies wychylenie tloka z korbowodem na bok jako granice poza ktora trzeba lozysko wymienic.

Pierscienie warto dac nowe bo te same mimo trzymania wymiarow moga sie dobrze nie dotrzec, no i trzeba przehonowac cylinder.

Nowe pierscienie trzeba wlozyc w cylinder i sprawdzic luz na zamkach, jesli za maly to podpilowac konce.

Stare pierscienie tez mozna wlazyc zeby sprawdzic luz na zamkach i ew zuzycie. Duze zuzycie elelmentow rozrzadu mowi nam ze albo olej nie byl regularnie wymieniany, albo pompa oleju ma jakis problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki za porady

zrobię tak jak piszesz, porozbieram wyczyszczę sprawdzę ewentualne luzy

jak już będę miał wał na wierzchu to może warto sprawdzić czy prosty i wyważony - słyszałem że u mnie koszt takiego sprawdzenia to 30zł?

a kartery składać na sucho czy silikon?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na szczeliwo do skladania silnikow, jesli nie ma tam uszczelki, do wszystkich tych robot niezbedna by byla serwisowka.

Wal oczywiscie mozesz sprawdzac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiedziałem że ta pasta uszczelniająca nazywa się szczeliwem

człowiek uczy się całe życie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...