prelude3gen Opublikowano 4 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2019 Poszukuję odpowiedzi na pytanie czy warto remontować silnik CBR 125 4T 2004r. Objawy: głośna praca, silnik chodzi ma moc, kompresja o.k Po rozebraniu: 1. wałek rozrządu sklepany, wytarty, łożysko przy kole wałka luźne 2. Dźwigienki zaworowe wytarte, wydechowy wyżłobiony 3. Koło rozrządu - wytarte z jednej strony zębów 4. obudowa głowicy i cylindra w miejscu chodzenia łańcuszka rozrządu wytarta 5. Głowica, zawory, tłok i pierścienie wyglądają o.k Warto remontować czy dać sobie spokój? Czyżby uszkodzenia spowodowane były uszkodzonym łożyskiem wałka rozrządu czy już wał krzywo chodzi? Proszę o poradę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 4 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2019 Skoro dół silnika jest ok,to wymienić głowicę i będzie jeżdziła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prelude3gen Opublikowano 4 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2019 do końca dołu nie sprawdzałem, na pewno będę rozbierał żeby wypłukać opiłki i syf zalegający myślę czy nie sprawdzić osiowości wału co do wymiany góry (głowicy) głowica, zawory i reszta wyglądają o.k uszkodzeniu uległy dźwigienki zaworowe, wałek rozrządy no i może koło rozrządu sprawa wygląda tak że motocykl został zakupiony uszkodzony, nie wkręcał się powyżej 4tyś, po zdjęciu pokrywy ukazały się uszkodzenia. Wałek rozrządu, dźwigienki zostały zastąpione używanymi, zawory ustawione ale odwrotnie ssący 0,27 wydechowy 0,06 zrobione na tym 200km i znów stuki, lecz silnik ma moc, wkręca się znów rozebrany - wałek i dźwigienki do wyrzucenia, koło rozrządu zjechane z jednej strony, w silniku opiłki, w obudowie głowicy i cylindra widoczne ślady wytarcia które zrobił łańcuszek rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2019 Wszystko dokladnie rozebrac i wymyc, wymienic zuzyte czesci rozrzadu i sprawdzic / wymienic pompe oleju. Oczywiscie przy rozbieraniu sprawdzic luzy na korbowodzie, pierscienie wymienic a cylinder przehonowac jesli trzyma wymiar. Czy sie oplaca? Jaka jest cena dobrego uzywanego silnika z dobra kompresja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubuś50/125 Opublikowano 5 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2019 https://www.olx.pl/oferta/honda-cbr-125-silnik-sprawny-maly-przebieg-oryginal-jc-34-CID5-IDBKPmZ.html#f79833777d myśle, ze za 950/900 by poszedł, bardziej opłacalne niż robienie w tym silniku co teraz masz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prelude3gen Opublikowano 6 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2019 W dniu 4.10.2019 o 22:45, Adam M. napisał: Wszystko dokladnie rozebrac i wymyc, wymienic zuzyte czesci rozrzadu i sprawdzic / wymienic pompe oleju. Oczywiscie przy rozbieraniu sprawdzic luzy na korbowodzie, pierscienie wymienic a cylinder przehonowac jesli trzyma wymiar. Czy sie oplaca? Jaka jest cena dobrego uzywanego silnika z dobra kompresja? nie chciałbym rozpoławiać karterów, myślałem bardziej o wypłukaniu syfu bez rozbierania jak na razie mam zdjęte obie pokrywy, zdemontowane koło magnesowe i kosz sprzęgłowy pompa oleju zostanie sprawdzona i jakby nie trzymała wymiaru lub była uszkodzona pójdzie do wymiany co do luzu na korbowodzie - jak to sprawdzić? po takim rozebraniu silnika pierścienie mogą zostać stare jeśli są ok. czy jednak wymieniać? co do cen używanych silników, można wyrwać za 900zł ale czy będzie to chodziło, można wpakować się jeszcze gorzej mam 2 takie silniki w częściach więc jest z czego brać części zamienne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prelude3gen Opublikowano 8 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2019 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2019 Plukanie bez rozbierania to zawracanie glowy. Jezeli jakikolwiek syf jest w srodku to rozbierasz wszystko do golych karterow i czyscisz, bo opilki ktore gdzies sie schowaja moga ci zniszczyc wyremontowany silnik. Co to za problem rozbiorka dolu takiego silnika? Serwisowka powinna podawac jak mierzyc luz lozyska korbowodowego, ja za moich czasow bralem wal z tlokiem w reke i trzymajac wal z tlokiem za tlok uderzalem druga piescia w denko tloka - jesli luz byl to sie go czulo. Serwisowka pewnie okresla jakies wychylenie tloka z korbowodem na bok jako granice poza ktora trzeba lozysko wymienic. Pierscienie warto dac nowe bo te same mimo trzymania wymiarow moga sie dobrze nie dotrzec, no i trzeba przehonowac cylinder. Nowe pierscienie trzeba wlozyc w cylinder i sprawdzic luz na zamkach, jesli za maly to podpilowac konce. Stare pierscienie tez mozna wlazyc zeby sprawdzic luz na zamkach i ew zuzycie. Duze zuzycie elelmentow rozrzadu mowi nam ze albo olej nie byl regularnie wymieniany, albo pompa oleju ma jakis problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prelude3gen Opublikowano 9 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2019 dzięki za porady zrobię tak jak piszesz, porozbieram wyczyszczę sprawdzę ewentualne luzy jak już będę miał wał na wierzchu to może warto sprawdzić czy prosty i wyważony - słyszałem że u mnie koszt takiego sprawdzenia to 30zł? a kartery składać na sucho czy silikon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2019 Na szczeliwo do skladania silnikow, jesli nie ma tam uszczelki, do wszystkich tych robot niezbedna by byla serwisowka. Wal oczywiscie mozesz sprawdzac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prelude3gen Opublikowano 10 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2019 serwisówkę mam do cbr 125 JC39 a składam JC34, ale różnić tam chyba za dużych nie ma jeśli chodzi o to szczeliwo może być coś takiego https://sklep.regmot.com.pl/szczeliwo-do-misy-oleju-reinz-70-ml-70-31414-10,3,13920,5621 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 10 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2019 Dobre, ja używam jeszcze Dirko. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prelude3gen Opublikowano 10 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2019 nie wiedziałem że ta pasta uszczelniająca nazywa się szczeliwem człowiek uczy się całe życie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prelude3gen Opublikowano 30 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 niech ktoś się wypowie w serwisówce cbr 125 podają że podczas składania silnika wszystkie łożyska, prowadnice posmarować smarem molibdenowym (mieszanką oleju i smaru molibdenowego w stosunku 1:1) czy musi to być smar molibdenowy czy może być coś takiego https://allegro.pl/oferta/millers-assembly-lube-1l-do-skladania-silnikow-7061745814 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 30 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2019 Wal olejem silnikowy Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.