Skocz do zawartości

Ja i Honda CB650R


Simon WRC
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak sama nazwa działu zobowiązuje chciałbym pochwalić się nowym nabytkiem a mianowicie Hondą CB650R w kolorze mat jeans blue metallic 😀.

Prawo jazdy A mam od ponad 10 lat, ale trochę się zeszło z decyzją o zakupie. Umiejętności szlifowałem od najmłodszych lat, od kiedy dostałem na komunię czerwoną motorynkę a później ojciec przywiózł mi z Niemiec Simsona SR50, co pod koniec lat 80tych było jak wiadomo czymś niezwykłym. Później była dłuższa przerwa aż do ubiegłego piątku, kiedy to odebrałem z salonu Hondę. Jest naprawdę świetna, podoba mi się w zasadzie w każdym aspekcie. Została wzbogacona o kilka akcesoryjnych dodatków jak owiewka i nakładki na widelec, boki i bak z aluminium. Teraz wygląda bardziej premium. Z dostępnością tego modelu jest cieżko i trzeba czekach 3 miesiące. Ja miałem dużo szczęścia, bo tydzień temu zamówiłem czarną i byłem przygotowany na październik a w międzyczasie otrzymałem telefon, że przyjechała niebieska. Szybka decyzja i biorę 😎. I rzeczywiście ten kolor na żywo robi robotę, czarny fajny, ale błyszczący i na baku wszystko widać. Zresztą oceńcie sami:

AD8DCCC3-C522-4549-8C3B-A4AF89EFAA5E.thumb.jpeg.4ba8ccace18deb0ab2ab9e160f97dee6.jpeg

441E30BF-104E-4C2A-AD40-6E57D0212C61.thumb.jpeg.8325932d3016a838ba913ed900ae5acc.jpeg

25FAB013-C538-427B-AC37-EF58B01F88A6.thumb.jpeg.988a2de9b72dc95e8b46d27e495f6e21.jpeg

Co prawda z motocyklami nie mam kompletnie doświadczenia, ale ku mojemu zaskoczeniu dogadaliśmy się bardzo szybko. Motocykl prowadzi się bardzo lekko, świetnie układa się w zakręty co sprawia, że jazda jest przyjemnością.

Mam trochę doświadczenia z rajdów, bo swego czasu trochę się ścigałem Subaru N12, ale to dość drogi sport i po kilku latach zamieniłem rajdówkę na seryjne STI i od czasu do czasu startuję w amatorskich imprezach z całkiem dobrym rezultatem 😉.

To moje kotki, nie dziwi fakt, że finalnie Honda jest niebieska 😂:

2A5AA3A5-5198-4A0E-A9DA-13D08375602E.thumb.jpeg.39b8e10924795d5c4e0c08b964c302b6.jpeg

DF6A9C74-E65B-4FDB-B346-F841A4B96E9B.thumb.jpeg.3ba6c3cf931b749b114e07bc08db5d4c.jpeg

8DFE0B1F-C682-4DE9-B7CE-47000D61EA8E.thumb.jpeg.fbc22321d51370c4c15cc653753421ee.jpeg

D132F1F7-812D-4575-B173-1067980685C7.thumb.jpeg.2c42f82961c26f8764dafde0babf2ef3.jpeg

Szerokości i do zobaczenia na drodze!!!

  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Razem z hondzią zrobiliśmy 1500km, głównie po Warszawie choć było też kilka krótkich wycieczek w plener. Jesteśmy po pierwszym przeglądzie i wymianie oleju, więc zacząłem się zaznajamiać z mocą i możliwościami motocykla.

Można powiedzieć go trochę poznałem, choć do wykorzystania pełni możliwości brakuje kilku lat 😀. Natomiast upewniłem się co do dobrej decyzji w temacie zakupu. Motocykl jest świetny praktycznie pod każdym względem. Bardzo przyjazny w prowadzeniu dla początkującego, bardzo zwrotny i zwinny w warszawskich korkach i naprawdę wygodny. Jedyne na co można narzekać, to słaby komfort powyżej 140km/h, ale to nie jego wada a raczej specyfika nakedów i z takimi prędkościami raczej mało się poruszam.

Zwraca też bardzo uwagę na ulicy, ludzie się oglądają, więc wygląd też jak widać OK 😉.

Edytowane przez Simon WRC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Pochwalę się, że do rodziny dołączyła CZ 175 Sport z 1973 roku, którą przez ostatnie pół roku odrestaurowywałem. O szczegółach piszę w innym wątku o klasykach. Motocykl dostał drugie życie i za sprawą akrylowego lakieru pokrytego bezbarwnym wygląda o niebo lepiej niż prawie 50 lat temu jak wyjeżdżał z salonu 😀.

01.thumb.jpg.ef2cd98a4a0b99e581396d875271f39a.jpg

02.thumb.jpg.b6fcbfa64a7cf0cd38a37d84825fab6e.jpg

03.thumb.jpg.c3202ecf1892ba8f1ad85bcc971a77e5.jpg

04.jpg.ba9824f14b03efde8d80c8f550d157f1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Rowniez gratuluje odbudowy CZty i zaswiadczam ze jakosc odbudowy przewyzsza o klase oryginaly wyjezdzajace z salonu, jako ze je dalej pamietam.:)

Zolty lakier byl bardziej matowy nie mowiac o wykonczeniu elementow alu i kolach. Gusta mamy podobne, Subaru na codzien ( choc nie STI ) i stare motocykle jako zabawka ( choc moje to stare angliki z lat tej CZ. )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 5/10/2020 at 5:25 AM, Adam M. said:

Gusta mamy podobne, Subaru na codzien ( choc nie STI ) i stare motocykle jako zabawka ( choc moje to stare angliki z lat tej CZ. )

Masz jakies Nortony z Wanklem ? Wrzuc zdjecia! 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta honda to tak szczerze mowiac pieknoscia nie grzeszy ale ta CZ'tato juz..... a zwlaszcza w tym kolorze -malyyyyyyyyyyyyyyyyyna ! 

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 9.05.2020 o 21:05, Awizisie napisał:

Nie miałeś wątpliwości przed zakupem motocykla z salonu nie mając zbyt wiele umiejętności? Szlify bywają kosztowne 😄

Nie szczególnie, tym bardziej, że do motocykla mam dużo pokory i absolutnie nie przesadzam. W aucie czuje się pewnie i wiem, że mogę sobie na wiele pozwolić z uwagi na lata doświadczeń, ale z moto jest całkiem inna bajka. Jakby nawet zdarzył się szlif, to przecież jest AC, choć zdecydowanie ból serca byłby spory 😀. Inna sprawa, że ta honda jest bardzo przyjazna dla początkujących i przez wiele serwisów właśnie początkującym polecana. Zrobiłem nią dopiero 4kkm i jeździ mi się na niej naprawdę super - nigdy mnie niczym nie zaskoczyła, prowadzi się niezwykle lekko - można powiedzieć wzrokiem. Idealny motocykl do miasta - kompaktowy i zwinny przez co jazda w korkach nie stanowi żadnego problemu - oraz na nie długie wypady za miasto. Powyżej 200km już czuć tyłek i kręgosłup z uwagi na niezbyt wygodną kanapę, jazda powyżej140km/h też nie stanowi przyjemności z uwagi na słabą aerodynamikę - może akcesoryjna szyba by to poprawiła, natomiast zdecydowanie popsuje wygląd. 

 

W dniu 9.05.2020 o 23:25, Adam M. napisał:

Rowniez gratuluje odbudowy CZty i zaswiadczam ze jakosc odbudowy przewyzsza o klase oryginaly wyjezdzajace z salonu, jako ze je dalej pamietam.:)

Zolty lakier byl bardziej matowy nie mowiac o wykonczeniu elementow alu i kolach. Gusta mamy podobne, Subaru na codzien ( choc nie STI ) i stare motocykle jako zabawka ( choc moje to stare angliki z lat tej CZ. )

Lakier zdecydowanie bije na głowę ten oryginalny właśnie z uwagi na kilka warstw bezbarwnego, który nadaje połysk i jakby zwiększa głębie. Na żywo robi to naprawdę świetne wrażenie. Niedawno udało się załatwić wszelkie formalności i CZ oficjalnie stała się zabytkiem - żółta tablica jej nawet pasuje 😀. Ma już przejechane prawie 200km i czasami z ogromną przyjemnością ją wyciągam i bujam się lokalnymi drogami.

spacer.pngIMG_5054.thumb.jpg.ecb02d0eb64fd121300fd5c607d2d699.jpg

W temacie Subaru, to do STI buduje się nowy silnik - wytrzymałość ma być na poziomie rajdówki - seryjny po 65kkm wyzionął ducha jak to w serii 2,5T😀 .

W dniu 12.05.2020 o 18:37, ks-rider napisał:

Ta honda to tak szczerze mowiac pieknoscia nie grzeszy ale ta CZ'tato juz..... a zwlaszcza w tym kolorze -malyyyyyyyyyyyyyyyyyna ! 

Wszystko jest kwestią gustu. Mi przód tej hondy się podoba, tył już jest dyskusyjny. Za to CZ robi wrażenie 😉

Edytowane przez Simon WRC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Simon WRC napisał:

Powyżej 200km już czuć tyłek i kręgosłup z uwagi na niezbyt wygodną kanapę

Uwierz mi, że to nie kanapa.

Po prostu jeszcze "za miENTka" dupa. ; )

W pierwszym sezonie miałem to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.08.2020 o 07:11, Damian85 napisał:

Uwierz mi, że to nie kanapa.

Po prostu jeszcze "za miENTka" dupa. ; )

W pierwszym sezonie miałem to samo.

No nie do końca. Wziąłem od kolegi na próbę VFR 1200X i zrobiliśmy z żoną jednej niedzieli prawie 600km. Żadnych odczuć tyłka. ani ona, ani ja. Więc jednak zdecydowanie jakość siedziska ma znaczenie 😉. W VFRce jest szersze i bardziej miękkie, do tego dochodzi pozycja gdzie jeszcze bardziej siedzisz na tyłku, więc powinno być bardziej odczuwalne a nie jest...

Edytowane przez Simon WRC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...

Po niecałych 2-ch latach i przebiegu niespełna 4.500km CB650R poszła do nowego właściciela. Mimo, że nie spędziliśmy ze sobą dużo czasu, to będę ją wspominał bardzo dobrze. Świetny motocykl do miasta i na sporadyczne wyjazdy poza miasto. Żonie spodobały się wycieczki i z uwagi na jej oraz swoją wygodę do garażu zawitała nowa CRF1100 Africa Twin Adventure Sports. I jedyne czego żałuję, to... że nie kupiłem jej wcześniej 😀. Choć, aktualny model jest dostępny od zeszłego roku, to wyszło na dobre, bo zmiany są dość istotne. Maszyna świetna pod każdym względem, jeszcze czekam na ori kufry i gmole i będzie wszystko.

Umarł król, niech żyje król a raczej królowa 😉.

spacer.pngIMG_8066.thumb.JPG.e39d906a59af3f1393b18e8f894c436b.JPG

IMG_8069.thumb.JPG.ffdbdb1e15bc0de17a8d030a8f05f501.JPG

IMG_8071.thumb.JPG.64d611f897fdfe2e6bb4d3702e1ffb51.JPG

IMG_8218.thumb.jpg.74bee404e7750f420dbbdf556117da04.jpg

IMG_8181.thumb.jpg.e525ab945bfe2e10a3c70f4d09458bbd.jpg

IMG_8286.thumb.jpg.965dd8e3f0a5461e8ea2994ff8e5237a.jpg

Edytowane przez Simon WRC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...