Bayan Opublikowano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2019 Witam ostatnio zmieniałem opony w moim KMX 125 i postanowiłem przy okazji wymienić klocki Jako że robię to pierwszy raz to musiałem coś popsuć , mianowicie parę razy nadusiłem hamulec i wyskoczył mi tłoczek Problem jest z włożeniem go z powrotem i mam kilka pytań Płyn który był w środku wylał się i teraz podczas wkładania tłoczka nie wiem czy wlać tam trochę płynu czy wkładać na sucho Odkręciłem odpowietrznik ale podczas wciskania do pewnego momentu czuć jakby tłoczek był blokowany przez powietrze Czy w zbiorniczku wyrównawczym musi być płyn czy będzie on potrzebny dopiero podczas odpowietrzania? I czy ma to jakieś znaczenie jak zbiorniczek jest otwarty lub zamknięty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JakubF Opublikowano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 Jak masz tłuste wszystko delikatnie i spokojnie wszystko montuj. Potem po skręceniu i odpowietrzaniu wszystko Ci się uzupełni. Zbiornik otwarty i oglądaj ile płynu ubyło ile dolać, przecież nie będziesz co chwile odkręcać zbiorniczka 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bayan Opublikowano 28 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Tłoczki włożyłem wszystko poskładałem odpowietrzyłem pompkę i układ ale tłoczek nie chce odbijać z powrotem i koło bardzo ciężko się obraca a po 10 minutach jazdy z hamulca aż dymi Co może być winne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorek84 Opublikowano 28 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Słuchaj, u mnie tłoczek nie odbijał bo był po prostu troszeczkę zardzewiały i nie chciał się cofać ale udało mi się wyczyścić/wypolerować i teraz jest git, ale to u mnie. Druga sprawa czy czasem nie podeszła ci gdzieś pod tłoczek ta uszczelka (podczas wkładania tłoczka) jakby się gdzieś zawinęła jak wkładałeś tłoczek? (raz tak miałem ale w aucie i też ciężko chodziło), jak wkładasz tłoczek to posmaruj troszkę płynem to łatwiej włożyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Czy tloczki nie mialy rdzy na koncowce ktora wychodzi poza obreb zacisku ? Czy zacisk mial oslony przeciwpylowe ? Czy w momencie gdy kolo kreci sie tak ciezko probowales poluznic odpowietrznik zacisku ? Jesli nie to zrob to inapisz co sie stalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bayan Opublikowano 29 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 (edytowane) Ewidentnie jest to winna nie cofającego się tłoczka bo udało mi się ustawić koło naprawdę luźno , kręciło się bardzo dobrze ale po przejechaniu paru km i hamowaniu koło znowu ciężko chodzi dlatego zamówiłem nowy tłoczek i uszczelki i za parę dni się okaże Stary tłoczek nie wygląda źle ale wymienię na nowy i będę miał pewność Edytowane 29 Czerwca 2019 przez Bayan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 Może być to także wina przewodu lub wina pompki. Jak zacisk trzyma to poluźnij odpowietrznik. Jeśli tłoczki się cofną to raczej puchnie przewód. Jeśli nadal trzyma to poluźnij przewód przy pompie. Jak wtedy hamulec odpuści to problemu szukaj w pompce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bayan Opublikowano 30 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 Zrobiłem powyższe rzeczy ale hamulec nie odpuścił , zobaczymy co będzie po wymianie tłoczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 Nie wymieniaj samego tłoczka bo to nic nie da. Tu najważniejsze są gumki w zacisku, które po tylu latach już są poza tolerancją i nie trzymają. Kup zestaw naprawczy zacisku i wymień te gumki, przy wymianie kapnij na gumki i w gniazda trochę płynu hamulcowego. Tłoczek weź wypoleruj delikatnie szmatką do czyszczenia miedzi - tylko pamiętaj aby polerować go ruchami nie tak jak wysuwa się tłoczek w poziomie tylko po obwodzie. Tłoczek ma być gładki, nie naciskaj za mocno podczas polerowania. Prowadnice dokładnie oczyść tą samą szmatką co tłoczek. Możesz je dodatkowo przesmarować specjalną pastą do hamulców. Tłoczka podczas wciskania nie smaruj żadnymi smarami ani pastami tylko płynem hamulcowym. Po takim zabiegu nie ma ch..a, zacisk musi dobrze działać. Oczywiście o ile nie puchnie przewód oraz nie ma problemów z pompką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bayan Opublikowano 30 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 Kupię nowy tłoczek bo sprzedają je razem z uszczelkami a jest tylko trochę droższy od zestawu naprawczego w którym są 2 uszczelki i jakiś smar Teraz mam problem z wyciągnięciem starego tłoczka Zacisk jest cały czas podłączony ale jak pompuje hamulec tłoczek rusza się lekko do góry i od razu opada ( tak jakby rusza się w miejscu) Nie mam też w pobliżu na tyle mocnego kompresora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.