Jump to content
marcin93

VTR 1000F po wymianie napędu nie działa sprzęgło

Recommended Posts

Witam, szukałem podobnego problemu na forum, ale nie znalazłem. Mianowicie Po wymianie napędu w moim VTR i poskładaniu kompletnie nie reaguje sprzęgło (hydrauliczne), klamka bez oporu nawet po odpowietrzeniu, dźwignia na 1 i luz wrzuca, do góry jakby miało blokadę. Jedyne co było ruszane to aby dostać się do małej zębatki musiałem odkręcić wysprzęglik, oczywiście skręcony jest tak jak był. Wiecie co trzeba zrobić? Lub co mogło się roz.. zepsuć przy takiej operacji? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popychacz jest? Prosty, dobrze założony? Cos mi się kojarzy, że tam jest jeszcze śrut ale nie jestem pewien

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdz manual. Powinien byc ladny opis ze zdjeciami .. sprawdz czy wszystko jest na swoim miejscu wg opisu.


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo sam wysprzeglik zapowietrzony jeszcze albo jego tłok się blokuje bo coś krzywo poskrecaliscie. Cudów nie ma. To jest proste urządzenie aczkolwiek sam wysprzeglik pamiętam że trudno się odpowietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 odkręcałem tylko tą kopułke na 3 śruby (grafika) przy odpowietrzaniu zero powietrza, sam płyn. Mimo to kilkukrotnie próbowałem, klamka chodziła troszkę ciężej ale nadal to nie to co powinno być. A dźwignia wrzuca na 1, na luz a do góry jakby coś blokowało. Z tego co czuje sprzęgło w ogóle nie łapie 

_20190603_120407.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

_20190603_121140.JPG.37ce4f146ee099c2a186845acc271861.JPGJedyne czego nie planowałem a co mi się wydarzyło to zaznaczony na czerwono bolec mi wyszedł 

Edited by marcin93

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale co ci się wydarzyło z tym bolcem? Bo to generalnie jest kluczowe w problemie cos czuję ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak jak napisałem, ściągając tą kopułkę razem z nią zaczął mi wychodzić ten bolec. Nie było na nim żadnego wcięcia, rowka ani nic co by mogło dać do myślenia więc włożyłem go z powrotem i kontynuowałem pracę. Czyżby on coś przytrzywał w środku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten bolec to właśnie popychacz o którym pisalem wcześniej

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale Ty na odpalonym to sprawdzasz i oczywiście z kręcącym się kołem?

 

 

2 godziny temu, marcin93 napisał:

 

2 godziny temu, marcin93 napisał:

 odkręcałem tylko tą kopułke na 3 śruby (grafika) przy odpowietrzaniu zero powietrza, sam płyn. Mimo to kilkukrotnie próbowałem, klamka chodziła troszkę ciężej ale nadal to nie to co powinno być. A dźwignia wrzuca na 1, na luz a do góry jakby coś blokowało. 

 

 


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zapowietrzyła się pompa sprzęgła. Przerabiałem to u siebie. Odpowietrz na przewodzie przy pompie

Edited by dawidwu

Share this post


Link to post
Share on other sites

No gdzie na odpalonym? Życie mojego sprzętu jeszcze mi miłe 🙂 jak poczułem że sprzęgło nie łapie to sprawdzałem na zgaszonym. Jutro z rana sprawdzę z tym odpowietrzaniem o którym mówicie i dam znać. Oby to było tylko to

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, dawidwu napisał:

Zapowietrzyła się pompa sprzęgła. Przerabiałem to u siebie. Odpowietrz na przewodzie przy pompie

Miałeś rację, przy pompie musiało złapać powietrza bo po poluzowaniu przewodu i odpowietrzeniu wróciło do normy, czyli jak to w vtr chodzi bardzo ciężko. Przejechałem się, jest ok. Dzięki za radę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, tylko że, do wymiany napędu, nie była potrzebna ingerencja w układ ciśnienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W odpowietrzaniu filozofii nie ma więc bez złośliwości proszę. Po prostu robiłem to odpowietrznikiem przy wysprzegliku to raz a dwa ingerencja w układ nastąpiła prawdopodobnie przy wysuniętym popychaczu, dlatego powietrze poszło aż do pompki i wszystko by się wtedy trzymało kupy 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jednak jest filozofia bo w motóngu w takich sytuacjach odpowietrza się każde łącze od pompy aż do zacisku po kolei. Zupełnie niezłośliwie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No w vfr kumpla mielismy podobnie. To sie generalnie chyba zapowietrza od strony klamki, nawet jak lekko wysunie się tłok to szybko ciągnie powietrze przez zbiorniczek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak czy inaczej będę wiedzieć na przyszłość. Dzięki za pomoc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...