Skocz do zawartości

obrotomierz do SUZUKI 650 N K2 -alternatywa


Berger
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie nie działał obrotomierz ,znaczy działał tak jak na filmie

jak go rozebrałem okazało się że w środku wszystko jest poklejone jakimś gównoplastem ale jak się dobrałem do obrotomierza

to była tam wkręcona śruba która uszkodziła chyba ścieżki .

Usvvm5g.jpg?2

PFSs0tn.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie łatwiej i prościej dolutować kawałek przewodu który ominie tą ścieżkę i obrotomierz powinien odżyć ??

ps . MOIM ZDANIEM ta śruba nie miała prawa tak uszkodzić ścieżki

prędzej płytka opierała się o jakiś plastik metal i od tego uszkodziła się płytka. Nawet widać na ścieżce ślad po czymś okrągłym

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeskrobać zielony lakier ochronny, pojawi się piękna miedź, pocynować i połączyć włosem plecionki i zalakierować lakierem do paznokci...byle nie różowym...i będzie dziiałać.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na elektronice za bardzo się nie znam, ale wydaje mi się, że obrotomierz elektroniczny jest napędzany w każdym moto tak samo, czyli czyta obroty silnika z czujnika elektromagnetycznego. Jeśli odpowiednio polączyć przewody, to powinien ruszyć. Plus, minus, plus podświetlenie, sygnałowy. Choć głowy nie dam.

W autach działało, tu zasada dzialania jest raczej taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grizzly, impuls do licznika nie idzie z żadnego czujnika tylko z modułu. I tutaj zależy jak wysterowany jest ten impuls i jak elektronika zegara go przetwarza. Mogłoby zadziałać a mogłoby oszukiwać lub nie zadziałać. Za dużo roboty na niewiadomy efekt.

Najprościej naprawić tą banalną usterkę lub kupić drugie zegary, reszta to odjechany pomysł.

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaniosłem obrotomierz do elektronika żeby sprawdził ścieżki -kupno drugiego nie jest proste - sam nowy obrotomierz 1000 pln ,zegary jak gdzieś się pojawiają w obiegu 1000 pln .

Też myślałem tak jak grizzli pisze że obrotomierz z tą samą skalą pasuje 1:1 zmieniłbym tylko tarczę a mechanizm podmienił .

Edytowane przez Berger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grizzly, impuls do licznika nie idzie z żadnego czujnika tylko z modułu. I tutaj zależy jak wysterowany jest ten impuls i jak elektronika zegara go przetwarza. Mogłoby zadziałać a mogłoby oszukiwać lub nie zadziałać. Za dużo roboty na niewiadomy efekt.

Najprościej naprawić tą banalną usterkę lub kupić drugie zegary, reszta to odjechany pomysł.

 

TT

Zgadza się, najprościej usunąć usterkę lub kupić zegary, choć, jak widać, tanio nie jest. Ale zakłada się jednak tuningowe zegary do motocykli, gdzie jest podany schemat podłączenia. I to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, najprościej usunąć usterkę lub kupić zegary, choć, jak widać, tanio nie jest. Ale zakłada się jednak tuningowe zegary do motocykli, gdzie jest podany schemat podłączenia. I to działa.

 

 

Kiedyś założyłem zegary z bandita 400 do xjoty i nawet działało ale tam prędkościomierz był na linkę, a to chyba najtrudniejszy element układanki.

Edytowane przez Limo

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ścieżki okazały się nie przerwane - rozebrałem obrotomierz i okazało się że ten silniczek jest uszkodzony

 

9Kbq1L3.jpg?2

 

Kupiłem ten od CBR ale faktycznie nie działał jak go podłączyłem ,ale mając 2 nie działające zegary postanowiłem trochę porzeźbić i przełożyłem ten silniczek

z cbr pod płytkę z sv bo wyglądał identycznie i jak się okazało pasował idealnie .

 

4s5fgXY.jpg?2

 

Podłączyłem do motocykla i zadziałał tylko na odwrót obroty z 13000 przy dodawaniu gazu wędrowały w stronę 0 ,rozkręciłem i obróciłem go w drugie położenie i działa prawidłowo .

Czyli cyferblat i silniczek z CBR a płytka z SV - ale teraz tarcza jest za duża i się zastanawiam czy jak wymienić ten cyferblat ?

 

dPW93En.jpg?2

 

Rozstaw śrubek jest taki sam ,wyskalowanie też - ale boję się uszkodzić wskazówkę podczas wyciągania czy czegoś się nie uszkodzi i czy będzie to działało jak ją włożę z powrotem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłóż zęby od widelca i podważ. Przed tym musisz zdjąć bolec o ktory opiera się wskazówka i zaznaczyć pozycję zerową. Jeśli już tego nie możesz zrobić to najpierw podłącz zegary, odpal i wtedy lekko nałóż wskazówkę i sprawdź czy pokazuje włąściwe obroty a jak nie to popraw. Na koniec leciutko dociśnij.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...