Jump to content
PowWow1983

CBR 954 problem z odpaleniem i dziwne dzwieki

Recommended Posts

Zaczynając od poczatku: musiałem podkręcić śrubę od mechanicznego napinacz łańcuszka rozrządu. Podniosłem bak, generalnie odkrecilem od ramy i obróciłem bokiem, żeby mieć dostęp do ściągnięcia airboxa, nie ściągnąłem przepustnicy, bo dało się chwycić kluczami śrubę napinacza. ZŁOŻYŁEM, odpaliłem i hula bez problemu. Na drugi dzień pojechałem na stację, żadnych problemów z odpaleniem, na stację dopompowalem kółka chce odpalić i dupa, rozrusznik kręci, nie pali, słychać takie jakby metaliczne lelelelelele.... Kombinuje, kombinuje i odpaliłem jak docisnalem gazu. Próbowałem kilka razy odpalać, efekt różny, bez gazu odpala tylko jak nie wydawał dźwięku stekania. Moje hipotezy:

1) pada rozrusznik,

2) podczas składania scisnalem jakiś wężyk od czegoś takiego jak podcisnienie,

3) uszkodzilem jakiś czujnik,

4) za mocno dokrecilem rozrząd?

 

Panewki wykluczone.

 

A może coś innego..

 

Pomożecie?

 

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

Na zimno pali do strzału, zagrzany stęka i trzeba dać gazu, żeby odpalił.

 

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 90% któryś z wezyków albo się odpiął albo ściśnięty. Od tego bym na pewno zaczął.

Za mocno dokrecony rozrząd zwykle oddznacza się tym, że z silnika wydobywa się bardzo niepokojące metaliczne chrobotanie przy hamowaniu silnikiem. Tak przynajmniej było na moim byłym f4 i kumpla f4i z manualnym napinaczem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wężyk żaden nie ściśnięty. Jednak pojawiają się kolejne pytania Jaki związek ma klapka w airboxie z silniczkiem exupa, czemu w jednym airboxie klapka chodzi lżej niż w drugim (poprawiłem naciąg sprężyny, tej po prawej) i ostatnia rzecz, nie zauważyłem, żeby ruch silniczka exup poruszał w jakikolwiek sposób klapą airboxa (chyba, że źle zaobserwowałem dokąd prowadzi cięgno klapy, mus sprawdzić serwisowkę)

 

Ten dziwny dźwięk mógłby pochodzić od exup... Choć z FZS 1000 exup był uzależniony od obrotów.

 

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

Zdjęcia. Pierwsze klapą w airboxie, drugie silniczek exup. f0e0a0399c6f0b1e7ab88e5c5812fab4.jpg7c61b8b236798d659ab445e8a937ffec.jpg

 

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Sprawdzilem przewody, map sensor też. Było dobrze, ale objaw wrócił . Po przejechaniu kilkunastu km po zatankowaniu nie chciał odpalić. Dziś podnioselm bak, żeby posłuchać o co chodzi. Zagrzalem do 100 st C. Zgasiłem, odpalam i słychać jakby ktoś szczotką po puszce jeździł, tak jak na stacji, tylko teraz nie musiałem odkręcić gazu, żeby odpalił, porzęził i odpala.

 

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie odpala to rozrusznik kręci wałem czy tylko samym sobą?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to sprawdzić ? Ale wydaje mi się, sądząc po dźwięku przypominajacym wrzuconą do metalowej puszki kulkę z łożyska i jakby tym zakręcić to mogą to być obroty tylko rozrusznika.

 

Jeżeli odkręcę dekielek z prawej strony motocykla tam, gdzie ustawia się położenie walu, to przy zakręceniu rozrusznikiem bede widział, czy wał kręci. Tak na logikę.

 

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

Logika jednak nie ta, przeca rozrusznik nic wspólnego z walkiem nie ma.

 

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. Tylko uważaj na olej. Otwór jest spory i łatwo tam jakiś syf przy okazji wpuścić. Jak nie odpalisz to chlapać nie będzie, ale mimo wszystko bym uważał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zostawie temat mechanikowi. Dzięki mimo wszystko za wskazówki .

 

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logika jednak nie ta, przeca rozrusznik nic wspólnego z walkiem nie ma.

 

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

No ma, przecież kręci wałem :)


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ma, dlatego tym bardziej zostawię mechanikowi

 

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra, CBR przeszła przez dwóch dobrych mechaników. Zaden nie znalazł przyczyny dziwnych dźwięków. Rozrząd, wtryski, krućce, ciśnienie paliwa, oleju, pompy wody i oleju itd. Zawory, wszystko dobre, sprzęgiełko jednokierunkowe też, to co było pierwotnie tez było dobre. Dźwięki, jakby oslabły, na tyle, że trzeba się dobrze wsłuchać, niestety ja slysze, czy macie dalsze pomysły na takiego chochlika.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak by usCzelki wydechu... 


Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po rozgrzaniu powyzej 80 stC, przy rozruchu, jak wdusisz zaplon start, motocykl wydaje z siebie taki dźwięk jakbys do czajnika (metalowego) wrzycil kulke z łożyska i zakrecił. Tylko na ciepłym silniku na zimnym pali normalnie.

Wydechu nie sprawdzałem.



Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak by usCzelki wydechu... 
Na kolektorze, czy przy tlumiku?

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...