jacekfedor Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 Wraz z pierwszymi porywami wiosny rozpoczynam prace przywracające do życia 30-kilkuletniego Sportstera. Kupiony trochę w ciemno na aukcji w USA dotarł do mnie w styczniu. Zgodnie z opisem, nie odpala. Do wymiany- z pewnością- akumulator, a do naprawy uszkodzony rozrusznik. Motocykl, jak to ze Stanów, mocno poprzerabiany. Z poważniejszych zmian- przedłużony wahacz oraz rama, ale choć przesunieto tylne amoryzatory, to bez większych zmian w konstrukcji samej ramy. idać, że Harley długo stał, tak na moje oko kilka sezonów. K ompletnie zapyziały okazał się też układ palwowy. W baku benzyna zmieszana ze szlamem i rdzą, w komorze pływakowej gażnika kilka łyżek brudu. Nadaje się jedak do wyczyszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lech N Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 To dużo roboty przed Tobą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekfedor Opublikowano 23 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 To dużo roboty przed Tobą.Zależy co jeszcze wyjdze. Na razie szacuje, że 2-3 dni jak się zrobi ładna pogoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 Proponuje rozebrac i wyczyscic uklad hamulcowy - glownie zaciski i oczywiscie zmienic plyn.Oprocz normalnych wymian oleju, filtra w silniku, sprzegle i skrzyni i smarowania wszystkiego, glownie wahacza.Silnik sie obraca i ma sprezanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekfedor Opublikowano 23 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2019 Proponuje rozebrac i wyczyscic uklad hamulcowy - glownie zaciski i oczywiscie zmienic plyn.Oprocz normalnych wymian oleju, filtra w silniku, sprzegle i skrzyni i smarowania wszystkiego, glownie wahacza.Silnik sie obraca i ma sprezanie ?Obraca się i ma sprężanie. Jeszcze nie mierzyłem jakie, bo rozrusznik nie działa, ale wyglada, że powinien odpalić. Olej oczywiście wymienię, a hamulcami i resztą zajmę sie po odpaleniu. Planuję też przeglad instalacjielektrycznej bo o ile główne obwody działaja to juz kontrolki są odłączone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 24 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2019 Tak jak Adam opisał, zwróć uwagę na układ hamulcowy- miał szczególną tendencję do blokowania się zacisków, jeśli miałby być to 100% oryginał, to poprzestałbym na czyszczeniu i wymianie, jeśli delikatna przeróbka, to chociaż wymień pompę z klamką, bo ten oryginał jest tępy jak niejeden polityk.... ;-)Gaźnik to wymaga na moje oko nie tylko czyszczenia, ale i chyba wymienić należałoby to i owo....Przy odpalaniu czasem może kichnąć i zionąć ogniem z puszki filtru powietrza, miej jakąś dużą czapkę w pogotowiu żeby zadusić ogień...zdarzylo mi się to w 3 różnych "żelaźniakach" Tak moto już klasyk...aby nie przegrzewać żeliwa to pojeździ... nawet biorący olej...Pozdr. J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekfedor Opublikowano 24 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2019 Tak jak Adam opisał, zwróć uwagę na układ hamulcowy- miał szczególną tendencję do blokowania się zacisków, jeśli miałby być to 100% oryginał, to poprzestałbym na czyszczeniu i wymianie, jeśli delikatna przeróbka, to chociaż wymień pompę z klamką, bo ten oryginał jest tępy jak niejeden polityk.... ;-)Gaźnik to wymaga na moje oko nie tylko czyszczenia, ale i chyba wymienić należałoby to i owo....Przy odpalaniu czasem może kichnąć i zionąć ogniem z puszki filtru powietrza, miej jakąś dużą czapkę w pogotowiu żeby zadusić ogień...zdarzylo mi się to w 3 różnych "żelaźniakach" Tak moto już klasyk...aby nie przegrzewać żeliwa to pojeździ... nawet biorący olej...Pozdr. J-999Wielkie dzięki za wskazówki. Przeglad układu hamulcowego mam oczywiscie w planie. Docelowo chcę przywrócic oryginał, ale na obecnym etapie skorzystam z tego co jest (chyba, że się nie da).Z gaźnikiem też zdecyduję jak zobaczę jak pracuje. Brudna i powierzchniowo utleniona była miska komory pływakowej oraz wnetrze pompki, powyżej uszczelki sam gaźnik był czysty. Po wyczyszczeniu całość wyglada już dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 24 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2019 Wyczyść dokładnie wszystkie dyszki i rozpylacze, dodatkowo zwróć uwagę na zaworek napełniający, jak ma wżery, albo zużycie dookoła stożka, to ja proponowałbym wymianę...bo nie będzie dobrze zamykać i wacha może się lać, oczywiście o filtrze na przewodzie paliwowym nie wspomnę ( znaczy trzeba założyć i to nie chiński mały od skuterka)... aha, zwróć uwagę na przekrój - nie może być zbyt mały, przewodów paliwowych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekfedor Opublikowano 24 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2019 Wyczyść dokładnie wszystkie dyszki i rozpylacze, dodatkowo zwróć uwagę na zaworek napełniający, jak ma wżery, albo zużycie dookoła stożka, to ja proponowałbym wymianę...bo nie będzie dobrze zamykać i wacha może się lać, oczywiście o filtrze na przewodzie paliwowym nie wspomnę ( znaczy trzeba założyć i to nie chiński mały od skuterka)... aha, zwróć uwagę na przekrój - nie może być zbyt mały, przewodów paliwowych...Tak zrobiłem. Zaworek po oczyszczeniu wygląda dobrze i sprawdzany na sucho trzyma, ale oczywiście będę go obserwował i w razie czego wymienię. Filtr też mam w planie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekfedor Opublikowano 28 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2019 Tak zrobiłem. Zaworek po oczyszczeniu wygląda dobrze i sprawdzany na sucho trzyma, ale oczywiście będę go obserwował i w razie czego wymienię. Filtr też mam w planie. Rozrusznik wymieniony, dotarła nowa uszczelka, można składać. Zbiornik się suszy po czyszczeniu. Jest wy akumulator, jeszcze czekam na olej, by zalać silnik i mogę zaczynać testy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba1340 Opublikowano 1 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2019 Ale śliczna paskuda :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekfedor Opublikowano 1 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2019 Ale śliczna paskuda :)Ma w sobie coś. Jakoś nie mam sentymentu do współczesnych silników, perfekcyjnych, ale jakby przekombinowanych.Tu przynajmniej wszystko rozumiem i potrafie naprawić. Nie wspominając o twałości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek hd Opublikowano 1 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2019 i ma łamcuch :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekfedor Opublikowano 1 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2019 Ciśnienie na cylindrach (na razie mierzone na zimno) 110/115 PSI. Ujdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekfedor Opublikowano 2 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2019 Dziś odpalił. Brzmi dobrze, po nagrzaniu cisnienie w cylindrach nie zmieniło się. Czyli jest nieźle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.