samolot Opublikowano 23 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 Według fabrycznej serwisówki, w motocyklu takim jak Honda CBR 600 RR PC 40 luz zaworowy powinien wynosić 0,20+/-0,03mm dla zaworów ssacych i 0,28+/-0,03mm dla zaworów wydechowych. Serwisówka mówi, aby tak dobierać plytki stopniowane co 0,025mm aby jak najbliżej być wymiaru nominalnego. Wychodzi więc na to, że dla zaworów ssacych dokonujemy ingerencji luz gdy wynosi on 0,18mm i mniej, a w grupą stronę, gdy wynosi on 0,22mm i wiecej.Z różnych videeo poradników w internecie, a także z wypowiedzi doświadczonych mechaników wynika, że ingerujemy w luz dopiero gdy nie mieści się on w wymaganych granicach. W przypadku zaworów ssacych poniżej 0,17mm lub powyżej 0,23. Jakoś mnie ta metoda nie przekonuje, bo jeśli np po 24tys.km przewidziane jest kontrola luzu zaworowego i wynosi on owe 0,17mm i niby jest ok, to przy następnej kontroli przy 48tys.km może okazać się, że luz ten wynosi zaledwie 0,14mm, co mogło być szkodliwe dla silnika.Jak to w końcu z tym jest? Zalecania serwisówki są zbyt sumienne, czy mechanicy zbyt luźno podchodzą do tematu? Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 23 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 Jeśli masz luz na granicy tolerancji i decydujesz się zostawić to z następną kontrolą nie czekasz 24kkm tylko robisz częściej. A jak nie chce Ci się grzebać to ustaw po środku i z głowy. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 Masz zakres serwisowy ssących od 0.17 do 0.23 a wydechowych od 0.25 do 0.31. Wszystko ty przedziale jest ok. Jedne silniki mają tendencję do zacieśniania luzu inne do powiększania.Mechanik powinien wyregulować luz jeśli jest na granicy serwisowej. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamOSA Opublikowano 25 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2018 Nie za bardzo się zgodzę z tą opinią . Luz regulujemy jak jest poza granicą serwisową . Tym bardzie w Hondzie gdzie płytki są co 0,025 od jakiegoś czasu dopiero . Nigdy nie wiadomo z którą stronę pójdzie czy w górę czy w dól . Oczywiście po latach można domniemać że pewne modele silników mają tendencje -+ na ssących czy wydechach . Wartość luzu poza granicami nie powoduje wybuchu silnika , wymaga tylko korekty żeby silnik osiągnął pełną sprawność charakterystykę . Nie wydaje mi się żeby kierownik PC40 odczuł że mu jeden ssący na 0,14 uciekł . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 25 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2018 Jak Ci ssący uciekł z nominału 0.20 na 0.17 to widać, że kasuje więc nie ma co czekać aż skasuje do 0.14...taka moja filozofia. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 27 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2018 A nie może być tak, że w pierwszy etapie użytkowania nowego motocykla luz zaworowy będzie się zmniejszać, a po kilkudziesięciu tys. km już zwiększać z jakichś tam przyczyn?Jeśli zmierzony luz po 24tys.km będzie granicy np. wydechowego zaworu na poziomie 0,25 mm, gdzie nominał ma wartość 0,28+/-0,03mm to całkiem prawdopodobne, że przy następnej kontroli przy 48tys.km okaże się że ten luz ma wartość zaledwie 0,22mm. Czy owe 0,22mm na zimnym silniku, nie oznacza nie domykających się zaworów na garacym silniku lub innych nieciekawych konsekwencji?Jaka firma robi porządne plytki zaworowe i gdzie je kupić, aby nie natknąć się na podróby?Jaki niedrogi miktometr polecacie? On przyda mi sie również do wielu innych czynności warsztatowych. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 28 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2018 Nie słyszałem o tym aby silnik zmienił tendencję do luzów chyba, że wystąpiła usterka. Jednak to nie znaczy, że tak nie może być. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 13 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 Przewertowałem w ostatnim tygodniu wiele serwisówek od sportowych motocykli klasy 600. W każdej z nich płytki zaworowe dobiera się w nieco inny sposób. Wspólne jest jednak to, że nawet jak luz jest nawet na granicy tolerancji to nie ingerujemy w ten luz. Do następnej regulacji po 24tys.km. luz zaworowy nie powinien się na tyle zmienić, żeby to zaszkodziło silnikowi.Ciekawe jest natomiast to, że w przypadku koniecznej ingerencji w luz zaworowy serwisówka Hondy nakazuje trzymanie się jak najbliższej nominału, a w przypadku motocykli Suzuki miedzy dolnym wymiarem granicznym a nominałem. Nawet podano przykład, że zbyt mały luz zaworowy zwiększono tylko o tyle, aby był on dolnym wymiarem granicznym. Dziwna ta logika Suzuki.. Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.