Jump to content
Limo

Wymiana szczotek alternatora - vw polo 9n

Recommended Posts

Hej - skończyły mi się szczotki w alternatorze i próbuję to sam ogarnąć, ale mam problem z wyjęciem altka bo rolka napinacza paska zasłania jedną ze śrub mocujących. Czy tam nie ma przypadkiem prawego gwintu? Próbowałem odkręcać 'tradycyjnie' ale rolka cofała się na tyle na ile pozwalała sprężyna a potem nic. Nie chciałem cisnąć na siłę żeby niczego nie urwać. Wolę najpierw zapytać. Dzięki za pomoc.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To kręć mocniej, śruba puści ;) Chyba pomyliłeś prawy z lewym. Prawy tam jest. Zasadniczo masz tam dwa otwory pod bolec aby zablokować napinacz w pozycji "do montażu".


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak, prawy czyli odkręcam w lewo. Ale ta rolka nawet jak jest maksymalnie cofnięta to i tak zasłania śrubę więc nie wiem czy blokada coś da.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tego właśnie chciałbym uniknąć bo nie wiem czy potem sobie poradzę z nawinięciem sprężyny.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale go wykręcasz a nie rozkręcasz. Wychodzi całość, nie wyskoczy Ci sprężyna. Znajdź w googlu jak wygląda to będziesz wiedział o co kaman.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok wiem o co chodzi. Altek wyjęty, jutro ciąg dalszy walki.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Monter, szczorki już zrobione ale zastanawiam się czy nie wymienić od razu komutatora bo ma spore wcięcia. Obejrzałem sobie tutorial na YT i nie jest to łatwa operacja. Zastanawiam się ile jeszcze może pojeździć ten stary z nowymi szczotkami bo osobiście robię małe przebiegi.


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wymieniaj, nie ma sensu, szybciej polówkę Ci ruda szmata opierd...i niż komutator skończy. Kiedyś się obtaczało ten próg.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzięki!


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monter, a mogę chwilowo jeździć bez adaptacji przepustnicy? Mój chiński interfejs przestał działać więc zamówię nowy lepszy od Diakena ale to pewnie dopiero w przyszłym tygodniu przyjdzie,

 

Chyba że ktoś z Warszawy miałby pożyczyć?


Why... So... Serious

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepustnica po pewnym dystansie sama się zaadaptuje, czasami trwa to 300 - 400 km. Ale "wyuczy" się pewnych wartości. Przez ten czas mogą być nierówne obroty itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...