Rura_ Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Tylko jaki ma sens zwiększanie stopnia sprężania w piecyku który nie wiadomo czy po odpaleniu od razu nie stanie? Adam Ci wyraźnie napisał co jest 5 z tym badziewnym silnikiem. I jak wcześniej ktoś zauważył, doprowadzenie tego szajsu do parametrów katalogowych to jest już osiągnięcie. Po dwóch próbach z badziewiem wróciłem jak najszybciej do dolnoołuka... Powodzenia... Cytuj "O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Abstrahując od sensowności prac nad silnikiem przejdźmy do meritum. Pierwsza sprawa to jakie masz tłoki. W Dnieprze stosowano co najmniej 2 rodzaje. Standardowo płaskie, umożliwiające właśnie pracę na niskooktanowej benzynie. Silnik miał wówczas stopień sprężania 7. W modelu MT10-36 wstawiano tłoki wypukłe z frezowanymi gniazdami dla zaworów. Stopień sprężania wzrastał aż do 7,5 :). Słyszałem też, że w wersjach dla milicji stosowano jeszcze bardziej wypukłe tłoki podnoszące moc. Jaki był wówczas stopień sprężania to nie wiem. Ponieważ stopień sprężania zależy od objętości komory sprężania, to istotna jest np. głębokość osadzenia gniazd zaworowych, to czy grzybki mają jakieś podtoczenia zmniejszające masę, Również zastosowanie krótkiej lub długiej świecy w niewielkim, ale jednak w jakimś stopniu wpływa na ostateczną pojemność komory. Dla tego samo tylko głębsze osadzenie głowicy poprzez np. splanowanie cylindra w miejscu gdzie siada głowica lub czasem stosowane wyrzucanie uszczelki aluminiowej pod głowicą niekoniecznie coś da. Tak jak piszą koledzy problemem jest jakość wykonania i powtarzalność wymiarów części. W porządnych motocyklach (BMW) dwie różne głowice są na pewno identyczne. W Dnieprze wątpię by tak było. Tak samo z tłokami. Może być tak, że podebranie pod zawory jest większe niż powinno być. Dla tego na podniesienie stopnia sprężania czy też doprowadzenia do parametrów fabrycznych trzeba patrzeć kompleksowo, sprawdzać na wstępie czy to co masz ma wymiary założone przez konstruktora. Tylko by to zrobić trzeba znać wartości bazowe, a to nie takie proste. Pozostaje metoda prób i błędów - bardzo kosztowna i pracochłonna. Efekt pozostaje niewiadomy. Dla tego ja radzę, doprowadź swój silnik do tego, że odpala i równo pracuje. Reszta na prawdę nie jest warta zachodu, ale jak chcesz to próbuj. Najwyżej jak wielu przed tobą postanowić zastąpić silnik Dniepra innym, dolniakiem lub bawarią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2018 A ten projekt inżynierski to sam wymyśliłeś? To zadana praca przez profesorka? Bo jeśli tak to profesorek dobrze Cię troluje TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marecki_55 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Pomysł projektu jest mój, w każdym razie pomysł zaczerpnąłem z artykułu Pipcyka.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rura_ Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Zmień na silnik bawary... W najgorszym razie piec Uralowy... Bo od MW wątpię żebyś dostał silniczek... A wieprzowy piec jest równie podatny na tuning, czy też jakąkolwiek inną zmianę parametrów jak miss puchlności na zostanie primabaleriną. .. W sumie może zostać po kilkunastu- kilkudziesięciu- latach. . Podobnie jak zmiana stopnia sprężania w wieprzowym piecyku... Czas ten sam... Nakład środków i pracy też... Cytuj "O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Pomysł projektu jest mój, w każdym razie pomysł zaczerpnąłem z artykułu Pipcyka..no właśnie o Pipcyka silniku od razu sobie pomyślałem - temat sprzed stu lat na tym forum :) Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.