Skocz do zawartości

silnik mz 250 i jego mozliwosci


wueska
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

gredo przyszłes mi smiecic w temacie czy masz cos do powiedzenia konkretnego ?? jak chesz sobie z kogos posmiac to idz do działu humor che tylko wypowiedzi tych ludzi ktorzy cos wnoszą do tematu a nie stoj.a z boku i mówią ze niewyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko Andrzej, wueska jeszcze nas zaskoczy , przyjedzie na otwarcie sezonu i bedzie bral wszystkie scigacze na gumie :lol:

 

Powodzenia w przerobce,aha i nie zapomnij o profesjonelnej tuningowej owiewce jak w tej 150 http://img.allegro.pl/photos/oryginal/31/3...314341/31434107 hahaha :smile2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gredo przyszłes mi smiecic w temacie czy masz cos do powiedzenia konkretnego ?? jak chesz sobie z kogos posmiac to idz do działu humor che tylko wypowiedzi tych ludzi ktorzy cos wnoszą do tematu a nie stoj.a z boku i mówią ze niewyjdzie

 

BUAHAHAHAHA człowieku, czy ty serio wierzysz ze uda ci sie to co napisales zrobic? Splanujesz głowice, wypolerujesz kanały bo tyle pewnie z wiejskiego tuningu umiesz i myslisz ze bedziesz mial 35 KM?? No nie moge :lol: :lol: Wiesz jaki jest kosz załozenia chłodzenia wodą zeby działało?? Ty chyba nie myslisz jak piszesz takie głupoty, bylo tu juz takich paru wielkich mechaników ale niestety niektorzy pokazali zdjecia swoich sprzetow i wyszło szydełko...... wiec nie wciskaj takiego kitu zes taki spec od wszystkiego, pokaz lepiej jakies "dzielo" ktore zrobiles bo pisac to i ja moge. Albo lepiej opisz jak chcesz to chłodzenie zrobic :lol: Aha, mozesz tez pochwalic sie jak masz zamiar i za ile wstawic zawór membranowy :mrgreen:

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gredo przyszłes mi smiecic w temacie czy masz cos do powiedzenia konkretnego ?? jak chesz sobie z kogos posmiac to idz do działu humor che tylko wypowiedzi tych ludzi ktorzy cos wnoszą do tematu a nie stoj.a z boku i mówią ze niewyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc.

Wiesz Wueska ja bym się zastanowił czy warto tracić szmal i energie na poprawianie silnika od Mzety. Fakt że można z niej wycisnać kilkanaście koników więcej ale bedzie to zawsze Mzeta. Silnik z którego wydusisz większą moc będzie mniej trwały od tego fabrycznego. Moim zdaniem wstaw inny silnik o ile fundusze nie pozwalają ci na kupinie czegoś innego niż MZ.

Pomysł chłodzenia silnika wodą jest oczywiscie dobry i stary jaka pewnie sama marka MZ. Kiedyś próbowaliśmy coś takiego zrobić ale bez maszyn do obrówki cylindra i zestawu do spawania aluminium szkoda sobie d.....zawracać. Mysle że jezeli chcesz pokręcić się na mzecie i wyszaleć to może na początek dopracowanie kanałów plus porządny gaźnik z jakiejś japonii i do tego zębatka 17 lub mniejsza. Mimo tych 21 konków już bedziesz mógł się wykazać umiejętnościami jazdy.

Ja nie negowałbym pomysłów Wueski - w taki sam sposób udupiono kilku naprawdę pomysłowych facetów. Myśle ze najpierw trzeba wytłumaczyć co też czynie. / to moja prywatna opinia /

Pozdrawiam.

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie negowałbym pomysłów Wueski - w taki sam sposób udupiono kilku naprawdę pomysłowych facetów. Myśle ze najpierw trzeba wytłumaczyć co też czynie. / to moja prywatna opinia /

 

Jasne, wszystko mozna zrobic,tylko trzeba zadac sobie jedno podstawowe pytanie: po co? Tak jak napisales mimo przerobek bedzie to nadal poczciwa mz i to z jeszcze mniej zywotnym silnikiem.Ponadto szkoda kasy,prawdopodobnie za koszt przerobki bedzie mozna kupic juz cos znacznie lepszego.Wueska chyba mysli,ze jak zamontuje wodne chlodzenie,bedzie mogl ustawiac sie w jednym rzedzie z motocyklami japonskimi :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof, wueska jest na razie małym chłopcem i pewne sprawy do niego nie docieraja. Naczytal sie w internecie szmelcowatrych stronek o pseudotuningu i uwaza ze "wszystko da sie zrobic". I nie z kazdego małego gnojka ktory tuninguje w sposób wiejski stary motocykl ktory zasłużył na odpoczynek wyrasta wspaniały konstruktor. Pozatym on tego nie robi dla pasji, to ma byc tani sprzet do zarzniecia

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie chłopy silnik kawasaki ma 125ccm i 41KM wiec czemu 250 nie moze miec 35KM ??

Bo to jest silnik wyczynowy gdzie zmieniasz tłoki co 12 godzin jazdy a korbowód co 20.

 

Co do przeróbek MZ to mój znajomy mechanik robił kiedyś tuning tak dla siebie rzeby sprawdzić co sie da zrobć to miał membrane, skorygowane kanały w cylindzre i do tego jeden dodaykowy kanał płuczący i splanowaną głowice i zmienioną komore spalania. Ale to jest fachowiec który całe życie przygotowywał sielniki do gokardów i motocrosu. On z tego żyje i sie zajebiscie zna. Do tego jak sam sobie to robił to miał to zadramo nie licząc kosztów mwbrany spawania aluminium i gażnika od jakiejs japoni. Sama maszynka do podcinania cylindrów kosztuje kilkaset zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie chłopy silnik kawasaki ma 125ccm i 41KM wiec czemu 250 nie moze miec 35KM ??

Dlatego ze silnik "kawasaki" ma troche inna budowe niz silnik MZ. Miedzy innymi ma: lzejsze (i wykonane z lepszych materialow) elementy ukladu tlokowo-korbowego; inne czasy otwarcia okien; inny stosunek srednicy cylindra do skoku tloka.

pozatym chłodzenie cieczą nie jest takie trudne w wykonaniu jak to sie to komu wydaje

A moze wrecz przeciwnie, jest o wiele trudniejsze niz sie Tobie wydaje. Technologicznie mozna to zrobic, ale pozostaje jeszcze kwestia wyliczenia grubosci plaszcza wodnego w kilku (kilkunastu, moze wiecej) miejscach cylindra.

pozatym jesli bede utrzymywał dobrą temperature silnika to juz mu doda mocy

Odlicz starty mocy na naped pompy cieczy chlodzacej. Chyba ze zrobisz obieg termosyfonowy, ale raczej nie bedzie on efektywny.

i zwiekszy jego wytrzymałość

Niekoniecznie. A co bedzie jezeli rozklad temperatury w tulei cylindrowej bedzie niewlasciwy...

Druga sprawa jest taka, ze im bardziej skomplikowana konstrukcja silnika tym wiecej elementow do popsucia sie. No i jeszcze dochodzi kwestia masy, chlodnica, pompa, naped pompy, przewody, ciecz, to wszystko wazy, lekkiego crossa raczej wtedy nie zrobisz.

tłok od tej RM 250 troche kosztuje i sprawdziłem zmiana tłokow moze byc zdradliwa wiec skruce tłok od mz.

To zapomnij o 35 KM. Tlok od etki jest za ciezki, skrocenie plaszcza i przetoczenie wewnecznej scianki da spadek masy gora kilkanascie gramow.

nastepnym patentem bedzie zastosowanie w głowce korbowodu specjalnego łozyska ( jesli starczy czasu zeby zrobic to wszystko)

Jakie lozysko masz na mysli? Slizgowe ze smarowaniem z dodatkowej pompy oleju? :lol:

wiedziałem ze reakcja bedzie taka  dlaczego bo wydaje wam sie ze jak cos zrobice w silniku to bedzie to drogie i nieprzyniesie duzych efektów !!

Spoko, jezeli masz czas, umiejetnosci i kase to mozesz zdzialac cuda.

a ja wam mowie ze dzieki temu ze mz ma dobry silnik mozna go jeszcze bardziej zrasowac wtedy sprawdzi sie tak naprawde wytryałosc korbowodu i silnika.

No to do dziela chlopie! Na poczatek polecam http://szoci.motoros.hu/download/mztuning.pdf

 

 

pozdr.

Luk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie wiem ze silnik w kawasaki jest wyczynowy i ze ma inną budowe ale to tylko przykład nezrozumieliscie

napewno bede chciał zmienic gaznik na cos z wiekzym przelotem gardzieli co do chłodzenia cieczą to zrobie nieco inne. luk mi niechodzi o krosa narazie bede robił silnik bo jak zaczne robic wszystko na raz to nieskoncze w zyciu.

pozatym dzikei chłopaki wiem ze wszystko jest drogie i obrubka maszynowa bedzie trudna

wiem ze niektorzy bedeą tylko mnie krytykowac bo tacy zawsze są

 

aha zapomniałem łozysko własnej konstrukcji widze ze macie niezły ubaw nie mowie narazie jak bedzie wyglodac dlatego ze niejestem pewny czy ta konstrukcja wytrzyma musze przeliczyc wszystko musze sprawdzic czy aby napewno to bedzie chodzic i zda egzamin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof, wueska jest na razie małym chłopcem i pewne sprawy do niego nie docieraja. Naczytal sie w internecie szmelcowatrych stronek o pseudotuningu i uwaza ze "wszystko da sie zrobic". I nie z kazdego małego gnojka ktory tuninguje w sposób wiejski stary motocykl ktory zasłużył na odpoczynek wyrasta wspaniały konstruktor. Pozatym on tego nie robi dla pasji, to ma byc tani sprzet do zarzniecia

 

 

o tu sie mylisz to nie ma byc sprzet do zarzniecia nigdy w zyciu ja poprostu che zeby mz miała wyzszą moc

dlaczego wszyscy rozumieją mnie na opak niektz was niewie ile dlanie problemu stwarza np. taki pażdzioch jak tokarz ide cos wytoczy (nawet rysunek chamowi zrobiłem) a on pyta mnie o wiek i czy wiem ile to bedzie kosztowac po czym prawi kazanie ze fabryki sie nie poprawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wueska: te 35 to zart? jeski uda ci sie wydusic 2-3 wiecej to mozesz mowic o sukcesie, jesli chodzi o przerobki ktorych chcesz dokonac to wymagaja one sporej kasy i bardzo duzej wiedzy o samozaparciu i mozliwosciach warsztatowych nie wspominajac, jesli masz to wszsyko to zycze powodzenia i z niecierpliwoscia oczekuje na efekty

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie zle mnie zrozumielsiscie nie wszystko da sie wykonac na raz rozłoze prace na 2 lata (chyba tyle bede miał mz ) i chodzi o to zeby jak najwiecej wykonał sam !! dziekuje za wsparcie a 35 KM to rzeczywiscie duzo jesli nie osiogne ich mowi sie trudno ale ja wole pracowac nad silnikiem niz jezdzic !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...