paterlak Opublikowano 9 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2018 Witam. Czy rodzaj tłumika ( wydechu ) ma jakiś wpływ na zużycie paliwa? Pytam, ponieważ mam zamontowany u siebie taki tłumik, a motocykl, to honda cbr 600f4i z 2004r ( wtrysk) i cos za dużo chyba bierze paliwa. Ostatnio przy spokojnej jeździe spaliła 8l/1000km. Fakt, że jeździłem tylko po mieście, ale to chyba i tak za dużo. Mam jeszcze taki problem, że mam niby oryginalny tłumik i chciałem go zamontować, ale jest w nim wejście na sondę lambda, której w moim motocyklu nie ma. Szukałem kabli, kostek itd. i nic nie znalazłem. Jak w takim razie zamontować ten tłumik. Zaślepić ten otwór na sondę? Jeżeli oczywiście będzie to miało wpływ na spalanie, bo jeżeli nie, to nie będę sobie głowy zawracał. Czy ktoś, coś wie w tym temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rura_ Opublikowano 9 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2018 (edytowane) Nie chcąc być złośliwym dziadem (choć wiem, że i tak jestem) to może z Twoją techniką jeżdżenia jest coś nie tak?Najpierw mały zetor palił koło 6 i pół...Teraz mała cebra pali 8....skok z 500 i dwóch garnków, na 600 i cztery... wzrost o półtoraka... Może czas nabyć jakieś 125 (żonie GT paliło w porywach 3 litry, a jeździło w dwie twarze dobrze ponad stówkę)... Albo rower?To ostatnie to i zdrowie/forma/kondycha i oszczędność... i brak dylematów... Edytowane 9 Lipca 2018 przez quasimodoo Cytuj "O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paterlak Opublikowano 9 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2018 Daruj sobie quasi, bo jak bym miał się ciebie słuchać, to bym w zimę w klapkach zapier...... Nie wiem, po co się udzielasz nic się nie znając. W gpz-cie po wymienieniu dysz, zaworków iglicowych i po ponownym ustawieniu zaworów spalanie spadło o 1,5l na 100km. Jeżeli quasi nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia, to proszę cię, abyś nie udzielał się w założonych przeze mnie tematach. Mogę cię o to prosić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rura_ Opublikowano 9 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2018 Prosić możesz...Tylko sam sobie odpowiedz na pytanie: po co i dlaczego śmiecę na forum, zamiast zrobić od razu to co powinienem? Cytuj "O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paterlak Opublikowano 9 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2018 Czyli pali za dużo, czy pali dobrze, bo sam sobie zaprzeczasz w tym momencie?Dobra. Czy w takim razie, jeżeli ktoś zmienił tłumik na akcesoryjny, w przypadku, gdy nie ma sondy lambdy w motocyklu i nie regulował, czy tam mapował wtrysków, będzie to miało wpływ na dużo większe spalanie? Czy w ogóle przy wymianie wymianie tłumika, gdy nie ma sondy lambdy, trzeba zmieniać ustawienia wtrysków, czy zdejmujemy stary tłumik, zakładamy nowy i jeździmy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Judas Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Problem nie leży w tłumiku czy rodzaju ale w braku sondy. Jeśli sonda jest uszkodzona lub zdemontowana sterownik nie może ustalić prawidłowego składu mieszanki. Wtedy jednym z objawów jest zwiększone zużycie paliwa. Cytuj ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-2019,CBR650F 2018-2022, CRF 250Rally 2019-2022, Tracer7 2022-..., DR650RSE 2023-..., Big-1 2024-..., Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Spalanie wg mnie zdecydowanie za duże i to raczej nie tłumik a właśnie brak sondy za to odpowiada. Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Mnie się zdaje (choć nie jestem pewien) że te roczniki nie miały sondy a ori tłumik może być z innego rocznika i stąd miejsce na sondę. Ja bym zaślepił otwór i założył. Jeszcze istotne jest jaki masz filtr powietrza bo jeśli KN to w połączeniu z przelotowym tłumikiem będzie to powodowało większe spalanie. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.