Soku11 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 Witam,Pacjent to GSXR 600 K6. Sytuacja wygląda tak, że najprawdopodobniej po jeździe na długich światłach padł aku. Po odpaleniu na pych okazało się że ładowanie na aku jest w granicach 10-9V. Po dojeździe do domu już było "lepiej" - około 12V. Teraz jest tak, że na aku jest napięcie około 12,1V, po włączeniu długich i kierunków nawet 11,8V. Jest to niezależnie od temperatury silnika. Wraz z obrotami ładowanie trochę się podwyższa. Co było robione:1. Wymieniony regulator na nowy. Zero poprawy2. Podmieniony regulator na zdrowy z innego moto. Zero poprawy.3. Zmiana akumulatora. Zero poprawy. Wrzuciliśmy też aku do innego moto i tam go ładuje 14V Co pomierzyliśmy:1. Napięcia międzyfazowe z alternatora ok - od około 30 do 80V2. Testy "diodki" między przewodami fazowymi ok - wszędzie zbliżona wartość. Nie piszczało.3. Napięcie wyjściowe z regulatora - jakieś 18V. Czy ktoś ma patent co to może być? Wszystko wydaje się zgodnie z książką, a jednak ładowania nie ma... Mimo wszystko alternator czy przewody jakieś? Z góry dzięki za pomoc! Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 Jak wszystko wygląda na sprawne to pozostaje masa. Gdzieś jest słaba. Przegląd instalacji trzeba zrobić. Całej nie ale wszystko wokół ładowania a potem wokół oświetlenia. Jeszcze możecie przetestować altka pod obciążeniem - test na żarówki. Gdzieś tutaj jest opisany. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 A zmierzenie prądu miernikiem cęgowym na przewodach z alternatora coś da? Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 Czytaj i sprawdzaj.http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/133793-problem-z-ladowaniem-krok-po-kroku/ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 15 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 Żeby nie rozbierać wszystkiego pomierzyłem prądy na wyjściu alternatora przy pracującym silniku. Na dwóch fazach około 11-13A a na jednym 5A. Czyli wychodzi na to że to kwestia alternatora, nie? Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 Wszystko inne wyeliminowałeś więc pewnie tak. Zrzucaj dekiel to się okaże. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 15 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2018 Tyle że spadek natężenia prądu niekoniecznie musi oznaczać że to wina altka. Oczywiście najlepiej do niego zajrzeć ale wcześniej - bo łatwiej - przetrzepał bym wtyczkę między altkiem a regulatorem. Przyjrzeć się kablom i pinom czy nic nie pęka i sie nie pali. Jak to ok to zostaje ci altek lub ewentualnie masz pecha do regulatorów ;) Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 2 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2018 Okazało się, że to kwestia spalonego statora ;) Dziwne tylko, że napięcia były ok i dopiero w momencie obciążenia wszystko padało. Po wymianie napięcie jest ponad 14V :) Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.