Skocz do zawartości

Yamaha 650 Maxim - dwa pytania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ogarniałem ten moto, zaworki, gaźnik i inne pierdoły. Ogólnie motocykl działa ładnie, jedzie dobrze tylko mam jeszcze jeden problem.

1) Mam wakuometr carbtune pro, przepustnice nie były mega rozsynchronizowane, ale motocykl podziała z minute na podłączonym waku po czym już chce zgasnac. Ratuje to dodawanie gazu raz na jakieś 10 sekund i tak się da z 2 min, a następnie nawet po dodaniu gazu moto gasnie i nie da się go odpalić. Odpali go się dopiero zakładając bak, wszystkie zaślepki na króćce. Potem działa normalnie. Przez takie zachowanie nie mogę przeprowadzić synchronizacji do końca choć już jest prawie ok. Czy to może gaźniki się zalewają czy co lub brakuje im paliwa. Śrubki paliwo powietrze mam narazie na 3 albo 2,5 obrotu, świece wtedy ok, moto jedzie dobrze To trochę dziwne. Paliwo mam normalnie z baku doprowadzone podczas synchro. Na 2 gazniku od lewej stojąc przodem do moto idzie wężyk do kranika od podciśnienia, a na pozostałych gaznikach czyli 1-3-4 są zaślepki. Zdejmuje 3 zaślepki i wężyk i wciskamy tam wezyki od synchro. Miejsce wyjścia z gaznika raz zaslepiam a raz nie lecz niema to wpływu na mój problem. Jeszcze nie patrxylem jedynie podpięcia waku na 1-3-4 a 2 zostawić z wezykiem idącym do kranika tylko to trochę bez sensu chyba.

 

2) Następne pytanie tyczy się odpalania. Dlaczego czasem odpalam moto bez gazu a czasami musze dodać bo w ogóle rozrusznik nie łapie, jest cisza? Lub bez gazu wciskając guzik czasem łapie od razu a czasem trzeba poczekać chwile ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmujesz wężyk od podciśnienia to membrana w kraniku zamyka się i nie masz paliwa, stąd gaśnięcie. Możesz założyć strzykawkę na wężyk i w ten sposób wytworzyć podciśnienie. To powinno rozwiązać problem.

 

Co do drugiego pytania to wyjaśnij czy rozrusznik czasami nie chce kręcić czy kręci normalnie ale nie chce odpalić?

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp na pierwsze pytanie. Co do drugiego to czasem po wciśnięciu guzika rozruchu w ogóle niema reakcji lub trzeba poczekać chwile albo dać lekko gazu, a czasem odpala bez dodania gazu. Rozrusznik kręci bdb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam to już mój kolejny temat w sprawie tego moto ale mam nadzieje, że ostatni. Mam problem z obrotami, wygląda to tak. Odpalam moto na ssaniu, motocykl trzyma ladnie obroty chodź są dość niskie coś około 1600,chyba powinny być trochę wyższe? Ssanie dobrze działa, odbija, nie zacina się itp wiec może ten model tak ma. Ale opisana sytuacja to można powiedzidc nie problem. Motocykl już po rozgrzaniu kiedy są dobrze ustawione wolne obroty pokrętłem działa ok na wolnych obrotach. Problem pojawia się kiedy moto lepiej się rozgrzeje i np przejade 1 km, wrzucę luz lub przytrzymam na sprzegle obroty rosną do 2 tys i na taki poziomie zostają, żeby je obniżyć do normalnych musze wykręcić śrubę i ustawie powiedzmy na 1200, ok chodzi ladnie. Przejade znów 3 min i znów to samo 2 tys i znów obniże na 1200 i jest ok. Przejade 3 min i znów to samo ustawiam na 1200 i jest już powiedzmy po 3 takich regulacjach ok. Jeżdżę 20 min w sumie i juz jest ok obroty fajne. Mozna powiedzidc, że wyregulowany. Zajezdzam do domu,daje mu odpocząć 5 min odpalam jest ok obroty takie jak ustawiłem na ostaniej jeździe. 10 min odpalam znów ok ale po 30 min takiego odpoczynku odpalam i obroty spadają do 1000 potem za minutę do 600 i zipie tak sobie, chce przygasnac potem ratuje go troszkę gazem i znów zipie na małych lecz nie zgaśnie. Po godzinie lub dwóch moto odpali lecz zgaśnie powiedzmy za 10 sekund bo już ma za małe obroty i trzeba było by podkręcić. Na drugi dzień odpale znów na ssaniu ladnie rozgrzeje ok i wyżej opisana sytuacje można powtarzać aż pojezdze z 15 min zrobię z 3-4 korekty i jest ok. Nie wiem co działo by się np po 2 godzinach jazdy czy juz ta regulacja po 15 minutach by wystarczyła czy znów trzeba było by obnizac. Moto ladnie działa, nie kicha nie prycha, nie dławi się. Skład mieszanki po świecach dobry. Synchronizację wykonałem, wyszła prawie idealnie, zawsze można by było ciut kę poprawić chodź nwm czy to ma aż taki wpływ. Gazniki czyscilem i naprawdę się so tego przylozylem, nie było aż tak w nich tragedii z syfem, jedynie można było by się przyczepić do troszkę wytartych iglica i korpusów gdzie pracują ich przepustnice. Bardziej lewe gaźniki chodź nie wiem czy to ma wpływ. Lub inne moje podejrzenie to kompresja. Mam miernik, kupiony nie najtańszy chodź śmiem twierdzić że na 99% zaniza pomiary. Przykładowo w crossówkach pokazuje mi 8 bar kiedy kompresja jest taka ze hoho, testowany na kilku zdrowych moto wiec nawet nie chce mi się go tam wkladac i patrzeć na zaniżone odczyt. Zawory robione. Wiec co myślicie? Moto ma 35 lat. Wysłużone gazniki ? Składy mieszanki tez kombinowane poprzez wkrecanie śrub w różny sposób. Może idealna synchronizacja? Słaba kompresja która po nagrzaniu dopiero daje ustawić dobrze wszystko ? A może coś jeszcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką teorię że może śruba przy gaźnikach, którą regulujesz jałowe obroty wkręca się lub wykręca podczas jazdy pod wpływem drgań. Możliwe że sprężyna która powinna temu zapobiegać jest już wysłużona. W każdym razie nie zaszkodzi sprawdzić.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazniki ustawia sie na rozgrzanym silniku i nie polega to tylko na podnoszeniu / opuszczaniu przepustnic, ale na doprowadzenie kazdego gaznika osobno do trzymania wolnych obrotow na goracym silniku regulujac to srubami skladu mieszanki na wolnych.

Wytarte przepustnice obrotowe moga prowadzic do dostawania sie "lewego powietrza" do gaznikow i problemow z ustawieniem wolnych.

Najpierw jednak staralbym sie ustawic prawidlowo wolne obroty, albo oddal motocykl do kogos kto to potrafi zrobic.

Dopiero majac wolne obroty ustawione mozna synchronizowac gazniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to jakaś myśl lecz raczej odpada. Powiedzmy, że przyjezdzam po 20 minutowej jeździe z dobrymi wolnymi obrotami. Gas ze moto. Przychodzę za 2 godziny odpalić i dupa, trzeba mu pomóc troszkę gazem żeby się lepiej rozgrzal i zaczął coś trzymać, a srubka na postoju sama się nie wykręciła. Jeżeli jest jeszcze trochę ciepły to po włączeniu ssania zdlawi się czyli prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To to jest normalne że jak trochę ostygnie to trzeb pomóc gazem. Po 20 minutach jest za ciepły żeby dawać ssanie ale za zimny żeby trzymać prawidłowe obroty. Pytanie jak to wygląda po nagrzaniu.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rozgrzanym silniku moto pracuje dobrze, po ostygnieciu takie hece. Wiem, że ustawianie gaźnika nie polega tylko na regulacji wysokości przepustnic. Mozna jeszcze wiele etapów tutaj wymienić. Możesz pokrótce opisać Twój sposób na regulację po kolei każdego gaźnika? Przykładowo wykręcam każda śrub od mieszanki o 3 obroty i po kolei pierwsza wykrecam/odkrecam o tyle i tyle, słucham silnika itp. Chciałbym znać Twoją metodę lub link gdzie to opisujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy silnik się nagrzeje po jakiś 15 minutach jazdy jest ok. Ktoś powie pewnie ze przesadzam ze powinno się regulować na rozgrzanym silniku itp. No ale jak jest juz wszystko ładnie na rozgrzanym to na drugi dzień odpala nie na ssaniu powiedzmy 2 minuty a potem po spuszczeniu nie utrzyma wolnych tylko najlepiej żeby ze gdzieś przejechać 15 min i wtedy będzie ok. Jeżeli nie to po wyłączeniu ssania po 2 min trzeba znów podkręcić obroty żeby trzymał, a potem jedziesz i znów rosną, w rezultacie czego po 15 min będą rzędu 3 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulujesz tak zeby na goracym silniku bylo dobrze, a na zimnym po zapaleniu odpuszczasz powoli ssanie podczas jazdy, a nie trzymasz na ssaniu przez 2 min i potem calkowicie je zamykasz. Jezeli obroty sa za niskie przez pierwsze 5 min jazdy to po prostu dajesz jeszcze troszke ssania.

Pisalem ze gazniki sa zuzyte, dostaja za duzo powietrza przez przepustnice i tylko wymiana moze poprawic sytuacje.

 

W moim Tridencie prymitywne gazniki ( Amal Concentric ) zachowuja sie podobnie mimo ze sa w dobrym stanie - dopuki silnik naprawde sie nie rozgrzeje nie mam ladnego przejscia z wolnych obrotow wyzej do jakichs 3 tys, po rozgrzaniu wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...