Skocz do zawartości

Uszkodzona chłodnica oleju Honda cb600 Hornet pc34


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam taki nietypowy problem, więc od poczatku.

Kilka dni temu zakupiłem Horneta z 1999r z silnikiem pc34.

Z informacji od sprzedającego otrzymałem informacje iż w motocyklu który zakupiłem została wymieniona uszczelka pod głowicą a na potwierdzenie tego faktu otrzymałem doki z serwisu, moto po tej opieracji stało ponad trzy lata, w tym czasie przejechało około 300km co wydaje się być prawdą patrząc na stan licznika wpisany w dokumenty z serwisu i stan licznika na dzień dzisiejszy.

Po zakupie zrobiłem nim może 200km i jakie było moje zdziwienie kiedy po powrocie do domu pod motocyklem ujrzałem spienioną plamę oleju która to wydostawała się z rurki przelewowej od zbiorniczka wyrównawczego, taka sama piana znajdowała się w chłodnicy.

Przypuszczając iż uszczelka pod głowicą byla zmieniona moja diagnoza padła na chłodnicę oleju, po odkręceniu węzy u dołu silnika tuż przy pompie wody z układu wyleciało może z litr płynu chłodniczego a większej ilości właśnie ta piana z oleju.

Po odkręceniu obudowy filtra oleju również pełno tej piany, natomiast chłodniczka olejowa wygląda na całą.

Czy jest jeszcze inne miejsce gdzie olej może mieszać się z płynem?

Czy ktoś z was miał już podobny przypadek uszkodzenia chłodnicy olejowej i czy objawy były takie same??

Z góry dziękuję za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Mam taki nietypowy problem, więc od poczatku.

Kilka dni temu zakupiłem Horneta z 1999r z silnikiem pc34.

Z informacji od sprzedającego otrzymałem informacje iż w motocyklu który zakupiłem została wymieniona uszczelka pod głowicą a na potwierdzenie tego faktu otrzymałem doki z serwisu, moto po tej opieracji stało ponad trzy lata, w tym czasie przejechało około 300km co wydaje się być prawdą patrząc na stan licznika wpisany w dokumenty z serwisu i stan licznika na dzień dzisiejszy.

Po zakupie zrobiłem nim może 200km i jakie było moje zdziwienie kiedy po powrocie do domu pod motocyklem ujrzałem spienioną plamę oleju która to wydostawała się z rurki przelewowej od zbiorniczka wyrównawczego, taka sama piana znajdowała się w chłodnicy.

Przypuszczając iż uszczelka pod głowicą byla zmieniona moja diagnoza padła na chłodnicę oleju, po odkręceniu węzy u dołu silnika tuż przy pompie wody z układu wyleciało może z litr płynu chłodniczego a większej ilości właśnie ta piana z oleju.

Po odkręceniu obudowy filtra oleju również pełno tej piany, natomiast chłodniczka olejowa wygląda na całą.

Czy jest jeszcze inne miejsce gdzie olej może mieszać się z płynem?

Czy ktoś z was miał już podobny przypadek uszkodzenia chłodnicy olejowej i czy objawy były takie same??

Z góry dziękuję za podpowiedzi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że wymieniana była uszczelka o niczym nie świadczy. Uszkodzone może być np. uszczelnienie pompy wody, ale obawiałbym się najgorszego - czyli pęknięcia bloku/głowicy. Najgorsze jest to, że w takim przypadku poszukiwania miejsca nieszczelności mogą okazać się bardziej kosztowne niż wstawienie drugiego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Mam taki nietypowy problem, więc od poczatku.

Kilka dni temu zakupiłem Horneta z 1999r z silnikiem pc34.

 

 

Z informacji od sprzedającego otrzymałem informacje iż w motocyklu który zakupiłem została wymieniona uszczelka pod głowicą a na potwierdzenie tego faktu otrzymałem doki z serwisu, moto po tej opieracji stało ponad trzy lata, w tym czasie przejechało około 300km co wydaje się być prawdą patrząc na stan licznika wpisany w dokumenty z serwisu i stan licznika na dzień dzisiejszy.

Po zakupie zrobiłem nim może 200km i jakie było moje zdziwienie kiedy po powrocie do domu pod motocyklem ujrzałem spienioną plamę oleju która to wydostawała się z rurki przelewowej od zbiorniczka wyrównawczego, taka sama piana znajdowała się w chłodnicy.

Przypuszczając iż uszczelka pod głowicą byla zmieniona moja diagnoza padła na chłodnicę oleju, po odkręceniu węzy u dołu silnika tuż przy pompie wody z układu wyleciało może z litr płynu chłodniczego a większej ilości właśnie ta piana z oleju.

Po odkręceniu obudowy filtra oleju również pełno tej piany, natomiast chłodniczka olejowa wygląda na całą.

Czy jest jeszcze inne miejsce gdzie olej może mieszać się z płynem?

Czy ktoś z was miał już podobny przypadek uszkodzenia chłodnicy olejowej i czy objawy były takie same??

Z góry dziękuję za podpowiedzi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Mam taki nietypowy problem, więc od poczatku.

Kilka dni temu zakupiłem Horneta z 1999r z silnikiem pc34.

 

 

Z informacji od sprzedającego otrzymałem informacje iż w motocyklu który zakupiłem została wymieniona uszczelka pod głowicą a na potwierdzenie tego faktu otrzymałem doki z serwisu, moto po tej opieracji stało ponad trzy lata, w tym czasie przejechało około 300km co wydaje się być prawdą patrząc na stan licznika wpisany w dokumenty z serwisu i stan licznika na dzień dzisiejszy.

Po zakupie zrobiłem nim może 200km i jakie było moje zdziwienie kiedy po powrocie do domu pod motocyklem ujrzałem spienioną plamę oleju która to wydostawała się z rurki przelewowej od zbiorniczka wyrównawczego, taka sama piana znajdowała się w chłodnicy.

Przypuszczając iż uszczelka pod głowicą byla zmieniona moja diagnoza padła na chłodnicę oleju, po odkręceniu węzy u dołu silnika tuż przy pompie wody z układu wyleciało może z litr płynu chłodniczego a większej ilości właśnie ta piana z oleju.

Po odkręceniu obudowy filtra oleju również pełno tej piany, natomiast chłodniczka olejowa wygląda na całą.

Czy jest jeszcze inne miejsce gdzie olej może mieszać się z płynem?

Czy ktoś z was miał już podobny przypadek uszkodzenia chłodnicy olejowej i czy objawy były takie same??

Z góry dziękuję za podpowiedzi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że wymieniana była uszczelka o niczym nie świadczy. Uszkodzone może być np. uszczelnienie pompy wody, ale obawiałbym się najgorszego - czyli pęknięcia bloku/głowicy. Najgorsze jest to, że w takim przypadku poszukiwania miejsca nieszczelności mogą okazać się bardziej kosztowne niż wstawienie drugiego silnika.

Głowica też była planowana w dobrym warsztacie w Poznaniu na Obornickiej, natomiast gdyby był pęknięty blok to silnik chyba chodziłby nie tak a odpala od strzała i chodzi dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli się zmęczysz zakładając piąty raz ten sam temat, to zapewnię kilkudniowy odpoczynek od śmiecenia

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica też była planowana w dobrym warsztacie w Poznaniu na Obornickiej, natomiast gdyby był pęknięty blok to silnik chyba chodziłby nie tak a odpala od strzała i chodzi dobrze

Może być pęknięcie między wodą a kanałem olejowym i będzie chodził dobrze dopóki się nie zatrze na panewkach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Gdyby kogoś interesowało rozwiązanie problemu to było nastepujące:

Po wyjęciu chłodniczki oleju okazało się że rurki które wchodzą w blok silnika nie do końca są spasowane " taka wada fabryczna" przez co fabryczne oringi nie dokładnie tam pasują i po zastosowaniu lepszych bardziej dopasowanych oringów problem znikł 

Myślę że poprzedni właśiciel również został wprowadzony w błąd i ktoś mu wymienił usczelkę niepotrzebnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...