Hameti Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2018 (edytowane) Witam, po remoncie silnika tj wymiana tłoka, szlif cylindra, planowanie głowicy, wymiana wszystkich simmeringów i łożysk (oprócz dolnego łożyska korbowodu, korba nie miała luzów, została więc założona taka jaka była, wcześniej żadnego stukotu nie było),w moto występuje dziwne pukanie jak na video niżej, zawory ustawione dobrze według serwisówki, napinacz rozrządu mniej więcej w połowie wysunięty, przed remontem dźwięk nie występował. Chodzi o stuki występujące na filmie co około 1 sekundę. Co może być przyczyną? https://drive.google.com/file/d/1nNyEhigWgCKdVBegsWlO5OV1Kjd7JiXs/view@EDIT:Dzięki za upomnienie zamiast wywalenia tematu do kosza, już poprawiam post, ale nie wiem w jaki sposób zmienić nazwę tematu. Motocykl to Yamaha XT125X z 2007 roku (ten sam silnik co w YBR125, oznaczany jeśli się nie myle jako "5VL"), numer silnika to: E393E-007353, NR VIN: :ZJM7401H074023857. Dodatkowo wrzucam poglądowe zdjęcie silnika i motocykla, żeby łatwiej było poznać Edytowane 28 Kwietnia 2018 przez Hameti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2018 http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/21059-w-temacie-podaj-problem-rok-produkcji-i-typ-motocykla/ czas do jutrajsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Ciezko powiedziec, kto skladal ten silnik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hameti Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Ja, oczywiście przy użyciu prasy oraz kluczy dynamometrycznych uprzedzając pytanie. Znajomy podpowiedział że przez za bardzo splanowaną głowicę tłok wali w zawory, ale dźwięk występowałby wtedy chyba częściej niż na filmie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2018 No niestety, dopuki cos zdecydowanie nie siadze to mozna wrozyc z fusow, bo nikt naprawde nie wie i nie potrafi powiedziec jaki blad mogles popelnic.Tak jak chocby z ta splanowana glowica o ktorej tez przez internet nie mozna powiedziec czy byla nie za bardzo splanowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hameti Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2018 (edytowane) Rozumiem, dzięki za pomoc. Głowica wraz z cylindrem zostały oddane do planowania i ściągnięto 0,03mm z cylindra i 0,07mm z głowicy, tłok miał seryjny wymiar, więc głowica wcześniej nie była na 90% wcześniej planowana, chyba że ktoś zmieniał samą uszczelkę. Edytowane 30 Kwietnia 2018 przez Hameti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hameti Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Problem rozwiązał się sam... Po około 100km dźwięk ustał, stopniowo było coraz ciszej aż w końcu stuk całkiem zniknął. Nic nie wypadło, nic się nie posypało (i mam nadzieję że tak pozostanie :biggrin: ) Może płozy rozrządu musiały się "dotrzeć" do nowego łańcucha - nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Tłok się wyklepał :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.