Skocz do zawartości

Stuk w silniku po remoncie Yamaha XT 125


Hameti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po remoncie silnika tj wymiana tłoka, szlif cylindra, planowanie głowicy, wymiana wszystkich simmeringów i łożysk (oprócz dolnego łożyska korbowodu, korba nie miała luzów, została więc założona taka jaka była, wcześniej żadnego stukotu nie było),

w moto występuje dziwne pukanie jak na video niżej, zawory ustawione dobrze według serwisówki, napinacz rozrządu mniej więcej w połowie wysunięty, przed remontem dźwięk nie występował. Chodzi o stuki występujące na filmie co około 1 sekundę. Co może być przyczyną?

https://drive.google.com/file/d/1nNyEhigWgCKdVBegsWlO5OV1Kjd7JiXs/view

@
EDIT:
Dzięki za upomnienie zamiast wywalenia tematu do kosza, już poprawiam post, ale nie wiem w jaki sposób zmienić nazwę tematu.

Motocykl to Yamaha XT125X z 2007 roku (ten sam silnik co w YBR125, oznaczany jeśli się nie myle jako "5VL"), numer silnika to: E393E-007353, NR VIN: :ZJM7401H074023857. Dodatkowo wrzucam poglądowe zdjęcie silnika i motocykla, żeby łatwiej było poznać
1329404718-yamaha-xt-125-x-3710.jpgyamaha__xt_125_x_2005_3_lgw.jpg

Edytowane przez Hameti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja, oczywiście przy użyciu prasy oraz kluczy dynamometrycznych uprzedzając pytanie. Znajomy podpowiedział że przez za bardzo splanowaną głowicę tłok wali w zawory, ale dźwięk występowałby wtedy chyba częściej niż na filmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, dopuki cos zdecydowanie nie siadze to mozna wrozyc z fusow, bo nikt naprawde nie wie i nie potrafi powiedziec jaki blad mogles popelnic.

Tak jak chocby z ta splanowana glowica o ktorej tez przez internet nie mozna powiedziec czy byla nie za bardzo splanowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, dzięki za pomoc. Głowica wraz z cylindrem zostały oddane do planowania i ściągnięto 0,03mm z cylindra i 0,07mm z głowicy, tłok miał seryjny wymiar, więc głowica wcześniej nie była na 90% wcześniej planowana, chyba że ktoś zmieniał samą uszczelkę.

Edytowane przez Hameti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązał się sam... Po około 100km dźwięk ustał, stopniowo było coraz ciszej aż w końcu stuk całkiem zniknął. Nic nie wypadło, nic się nie posypało (i mam nadzieję że tak pozostanie :biggrin: ) Może płozy rozrządu musiały się "dotrzeć" do nowego łańcucha - nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...