paterlak Opublikowano 27 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Nieźle co? Czyli na to wychodzi, że kręcąc śrubkami od zaworów, luzy ustawił losowo i teraz nie wiadomo jakie są. Ja p...dole. :blink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masselo Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 W tym silniku nawet bez napinacza nie przestawisz tak łatwo rozrzadu.Luzy zaworowe ustawiasz na srubach które stykają sie zaworami .wpisz na YT regulacja zaworów ER5 zrobisz to sam bez wiekszych problemów. Ogólnie poszukaj serwisówki i zobacz o ile powinny byc wykrecone sruby od mieszanki(tak te na dole gażnika) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 Zdejmujesz zbiornik paliwa, wykrecasz swiece z obu cylindrow, wrzucasz np 3 bieg zeby krecic silnikiem za pomoca tylnego kola, ustawiasz tlok 1 cylindra w GMP uzywajac do tego cienkiego srubokreta wsadzonego w otwor swiecy ( tlok w najwyzszym punkcie, oba zawory zamkniete ) i po zdjeciu pokrywy zaworow sprawdzasz szczelinomierzem jaki jest luz miedzy zaworem a naciskajaca go dzwigienka. Jezeli jest nieprawidlowy to regulujesz go srubami umieszczonymi na dzwigience. Luzy wygooglaj sobie.Szczelinomierz powinien wchodzic miedzy zawor a dzwigienke dosc ciasno ale nie za ciasno.Potem robisz to samo z drugim cylindrem, zakladasz pokrywe, swiece, zbiornik i gotowe. Gazniki tak jak pisalem trzeba zdjac i sprawdzic, przede wszystkim poziomy paliwa maja byc zgodne z serwisowka, drugie podejrzenie to kiepskie zaworki komor plywakowych, ktore podciekaja i powoduja za wysoki poziom podczas zapalania. Ogolnie w tak starym motocyklu warto gazniki zdjac, przejrzec, wymienic zuzyte sruby, sprawdzic luzy na osiach przepustnic i stan membran, wymienic oringi srub regulacyjnych i lacznikow miedzy gaznikami oraz zaslepki rurek podcisnieniowych, a same czesci metalowe ( korpusy, komory plywakowe i dysze ) dac na myjke ultradzwiekowa. Po umyciu zlozyc i ustawic wolne obroty, po czym zsynchronizowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paterlak Opublikowano 30 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 Dzięki. Gaźniki już wyczyściłem, złożyłem i założyłem z powrotem , mam tylko parę wątpliwości: czy śrubki składu mieszanki, wystarczy wykręcić tak, jak podaje serwisówka, czy trzeba regulować na słuch? Druga sprawa, to regulacja wolnych obrotów. Rozumiem, że te 1200, to są obroty, które powinny być, kiedy silnik osiągnie normalną temperaturę pracy? Jeżeli tak, to jakie powinny być obroty zaraz po wyłączeniu ssania? Po jakim czasie w ogóle wyłączyć ssanie, gdy odpalam na zimnym? Przerwa na świecach, jak podaje serwisówka, czy też sprawa indywidualna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 30 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 Ze śrubami to zaczynasz od nastawów fabrycznych, ale jeśli nie będzie grało to trzeba na słuch. 1200 to obroty po rozgrzaniu. Zaraz po wyłączeniu ssania będą pewnie nieco niższe. Ssanie można wyłączyć po około 20-30 sekundach i ruszać, silnik się dogrzeje podczas jazdy. Tylko delikatnie z gazem przez pierwsze kilometry. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.