Skocz do zawartości

Kawasaki gpz 500 gaźnik problem.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W tym silniku nawet bez napinacza nie przestawisz tak łatwo rozrzadu.
Luzy zaworowe ustawiasz na srubach które stykają sie zaworami .
wpisz na YT regulacja zaworów ER5 zrobisz to sam bez wiekszych problemów. Ogólnie poszukaj serwisówki i zobacz o ile powinny byc wykrecone sruby od mieszanki(tak te na dole gażnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmujesz zbiornik paliwa, wykrecasz swiece z obu cylindrow, wrzucasz np 3 bieg zeby krecic silnikiem za pomoca tylnego kola, ustawiasz tlok 1 cylindra w GMP uzywajac do tego cienkiego srubokreta wsadzonego w otwor swiecy ( tlok w najwyzszym punkcie, oba zawory zamkniete ) i po zdjeciu pokrywy zaworow sprawdzasz szczelinomierzem jaki jest luz miedzy zaworem a naciskajaca go dzwigienka. Jezeli jest nieprawidlowy to regulujesz go srubami umieszczonymi na dzwigience. Luzy wygooglaj sobie.

Szczelinomierz powinien wchodzic miedzy zawor a dzwigienke dosc ciasno ale nie za ciasno.

Potem robisz to samo z drugim cylindrem, zakladasz pokrywe, swiece, zbiornik i gotowe.

 

Gazniki tak jak pisalem trzeba zdjac i sprawdzic, przede wszystkim poziomy paliwa maja byc zgodne z serwisowka, drugie podejrzenie to kiepskie zaworki komor plywakowych, ktore podciekaja i powoduja za wysoki poziom podczas zapalania. Ogolnie w tak starym motocyklu warto gazniki zdjac, przejrzec, wymienic zuzyte sruby, sprawdzic luzy na osiach przepustnic i stan membran, wymienic oringi srub regulacyjnych i lacznikow miedzy gaznikami oraz zaslepki rurek podcisnieniowych, a same czesci metalowe ( korpusy, komory plywakowe i dysze ) dac na myjke ultradzwiekowa.

Po umyciu zlozyc i ustawic wolne obroty, po czym zsynchronizowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Gaźniki już wyczyściłem, złożyłem i założyłem z powrotem , mam tylko parę wątpliwości: czy śrubki składu mieszanki, wystarczy wykręcić tak, jak podaje serwisówka, czy trzeba regulować na słuch? Druga sprawa, to regulacja wolnych obrotów. Rozumiem, że te 1200, to są obroty, które powinny być, kiedy silnik osiągnie normalną temperaturę pracy? Jeżeli tak, to jakie powinny być obroty zaraz po wyłączeniu ssania? Po jakim czasie w ogóle wyłączyć ssanie, gdy odpalam na zimnym? Przerwa na świecach, jak podaje serwisówka, czy też sprawa indywidualna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze śrubami to zaczynasz od nastawów fabrycznych, ale jeśli nie będzie grało to trzeba na słuch. 1200 to obroty po rozgrzaniu. Zaraz po wyłączeniu ssania będą pewnie nieco niższe. Ssanie można wyłączyć po około 20-30 sekundach i ruszać, silnik się dogrzeje podczas jazdy. Tylko delikatnie z gazem przez pierwsze kilometry.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...