Skocz do zawartości

Kawa EN 500- Prośba o pomoc w diagnostyce.


Masselo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Wiec do rzeczy, problem to niska kompresja na prawym cylindrze oraz zuzycie oleju ok 1l /1000km.

Głowica sciagnieta, zalana- ,przepuszczaja delikatnie dwa ssące zawory, uszczelniacze ok, tak czy siak bedzie robiona kompleksowo, nastepnie zalałem tłoki nafta ustawione na "równo" czyli w połowie miedzy GMP a DMP i

1. z prawego cylindra nafty juz nie było po 4-5 godzinach
2. z lewego cylindra nafty nie było po 12-13 godzinach.

po tym tescie postanowiłem zmierzyc luzy pierscieni i odziwo są identyczne dla obydwu cylindrów.
czyli 0,55 dodam ze nie zmierzyłem olejowych.

Na moje oko na cylindrach nie widze wiekszych rys i zadziorów ale dołaczam zdjecia.
martwią mnie jedynie rdzawe kropki i brak jodełki po honowaniu.

Tłok mierzyłem i jest w normie, cylindry pomierze w tygodniu(nie posiadam w garazu srednicówki)
Zatem mam pare pytań.


Jak poprawnie zmierzyc luz pierscienia olejowego( składa sie on z dwóch zwykłych i sprezynki)

Czy takie rysy dyskwalifikują tłok z dalszej jazdy?


Czy w tych silnikach mozna robic szlif?

Co jeszcze sprawdzic?





post-40817-0-02474800-1515964482_thumb.jpg

post-40817-0-16421800-1515964502_thumb.jpg

post-40817-0-16129500-1515964585_thumb.jpg

post-40817-0-06634500-1515964619_thumb.jpg

post-40817-0-77904500-1515964660_thumb.jpg

post-40817-0-06634900-1515964701_thumb.jpg

post-40817-0-32049100-1515964793_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glownym problemem jest luz miedzy zaworami a prowadnicami, ale jak juz robic to i zrobilbym cylinder / tloki.

Jak chcesz po taniosci to przehonowac cylindry i zlozyc na tych samych pierscieniach + zrobiona glowica, ale jak to dlugo zadziala to nie wiem.

Zmierz luz miedzy srednica cylindrow na polowie ich wysokosci a srednica tloka pod sworzniem rownolegle i prostopadle do sworznia.

To pokaze czy potrzebny jest szlif i wymiana tlokow, czy nie.

Aha jesli luz okaze sie ponizej wymiaru naprawczego w serwisowce to mozesz uzyc tych samych tlokow, takie ryski to pryszcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzeba brać średnicówki, cylindry zajechane jak stopa pielgrzyma (czego można się było spodziewać po 20letnim mootcyklu). Profesjonalna naprawa to szlif plus tłoki nadwymiarowe, mniej profesjonalna to zakup nowych tulei w ASO i kpl nowych pierścieni, naprawa po kosztach: wstawienie nowych tulei zamienników. Wszystkie inne kombinacje nie przyniosą efektu.

 

Spalanie detonacyjne w takim (bez obrazy) staruszku? Nie sądzę :)

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

A wiec po pomiarach wychodzi mały owal w cylindrze . lecz wbrew pozorom cylinder trzyma wymiar.

Zmierzona wartośc róznych miejscach waha się to 74,01 i 74,05

Max dop to 74,11

Zwiazku z tym że jest moto dosc leciwe (niby tylko 25 000 km) musze mysleć o ekonomi tej naprawy ;)

Mam zamiar oddac cylinder do honowania na całośc na 74.8 i nowe pierscionki .
Co o tym myslicie?
Oczywiscie moje pomiary dam komuś do sprawdzenia gdyz bardzo rzadko posługuje sie srednicówką ;)

Pytanie czy jodełka po honowaniu tak szybko znika w japońcu? Czasem w aucie z przebiegiem 200 000 widać a tu tylko 25 000

Edytowane przez Masselo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skad wiesz ze motocykl ma przejechane 25 tys ?

Dla mnie ma 5 x tyle.

To ze zmierzyles cylinder to swietnie, ale musisz rowniez zmierzyc tlok, bez tego dalej nic nie wiemy.

Jesli luz bedzie za duzy miedzy tlokiem i cylindrem to nowe pierscienie nic nie dadza, nie ma co wyrzucac pieniedzy w bloto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmusiles mnie do wziecia kalkulatora i wyszlo 0.25mm max luz miedzy tlokiem a cylindrem.

Nie wiem jaki jest dokladny luz maksymalny, ale blizej polowy tego wymiaru.

No i masz przyczyne spalania oleju.

Potrzebne sa nowe tloki, pierscienie i szlif z honowaniem na nastepny nadwymiar, chyba ze zaklad, ktory bedzie to robil

stwierdzi ze da rade zrobic to na nowych tlokach i pierscieniach standartowych nie szlifujac cylindrow, tylko je honujac.

Wszystko zalezy w gruncie rzeczy od czlowieka ktory bedzie to robil.

W takim razie moze warto sprawdzic luzy zaworow w prowadnicach, bo moze sa OK i wystarczy wymienic uszczelniacze i przeszlifowac / dotrzec zawory ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

max luz to 0.17 wg serwisówki tak wiec dupa.

Ogólnie bede robił szlif obu cylindrów .

To mój pierwszy japonski konik a nie sztuka kupic nastepnego trupa..

Co do głowicy co prawda nie rozbierałem jej ale przecieki sa tak drobne ze raczej skonczy sie na przeszlifowaniu zaworów.
Adamie powiedz mi czy moge planowac głowice w tym modelu ? (wałki są w głowicy)
A moze cylindry z głowica?

 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planowac to za duzo powiedziane - zabielic cylindry i glowice jezeli sa jakies nierownosci.

Jesli nie ma i przylgnie sa dobre to bym tego nie ruszal.

Co do przeszlifowania zaworow to tez bym najpierw sprawdzil czy po szlifie zyletki przy przylgniach nie wyjda, czyli bardzo delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie.

Wiec
Szlif zrobiony , nowe tłoki i pierscienie, W głowicy wymienione 4 zawory i nowe uszczelniacze.

Zamierzam wszystko składać w sobote , wiec mam pytanie w jaki sposób skrecić głowice( nie mam na mysli kolejnosci srub). i wałki , oraz jakie Nm
51Nm to nie zamało ?a może coś źle czytam?


W zał skan z instrukcji.

 

 

 

20180301150236468.pdf

Edytowane przez Masselo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy skrecaniu walkow ich podstawy tam gdzie sa loza czopow musza byc wypelnione olejem, kieszenie kolo nich rowniez.

Czopy walkow tez pokryte olejem. Sprawdz moment dokrecania srub mostkow walkow, moze byc bardzo niewielki i moze byc rowniez tak ze sruby sa jedno lub tylko na 2 razy i moze warto wowczas je wymienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...