Masselo Opublikowano 14 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2018 Witajcie.Wiec do rzeczy, problem to niska kompresja na prawym cylindrze oraz zuzycie oleju ok 1l /1000km.Głowica sciagnieta, zalana- ,przepuszczaja delikatnie dwa ssące zawory, uszczelniacze ok, tak czy siak bedzie robiona kompleksowo, nastepnie zalałem tłoki nafta ustawione na "równo" czyli w połowie miedzy GMP a DMP i1. z prawego cylindra nafty juz nie było po 4-5 godzinach2. z lewego cylindra nafty nie było po 12-13 godzinach.po tym tescie postanowiłem zmierzyc luzy pierscieni i odziwo są identyczne dla obydwu cylindrów.czyli 0,55 dodam ze nie zmierzyłem olejowych.Na moje oko na cylindrach nie widze wiekszych rys i zadziorów ale dołaczam zdjecia. martwią mnie jedynie rdzawe kropki i brak jodełki po honowaniu.Tłok mierzyłem i jest w normie, cylindry pomierze w tygodniu(nie posiadam w garazu srednicówki)Zatem mam pare pytań.Jak poprawnie zmierzyc luz pierscienia olejowego( składa sie on z dwóch zwykłych i sprezynki)Czy takie rysy dyskwalifikują tłok z dalszej jazdy?Czy w tych silnikach mozna robic szlif?Co jeszcze sprawdzic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 Glownym problemem jest luz miedzy zaworami a prowadnicami, ale jak juz robic to i zrobilbym cylinder / tloki.Jak chcesz po taniosci to przehonowac cylindry i zlozyc na tych samych pierscieniach + zrobiona glowica, ale jak to dlugo zadziala to nie wiem.Zmierz luz miedzy srednica cylindrow na polowie ich wysokosci a srednica tloka pod sworzniem rownolegle i prostopadle do sworznia.To pokaze czy potrzebny jest szlif i wymiana tlokow, czy nie.Aha jesli luz okaze sie ponizej wymiaru naprawczego w serwisowce to mozesz uzyc tych samych tlokow, takie ryski to pryszcz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 Ten tłok coś sklepał i wypluł. :) TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 Albo spalanie detonacyjne zrobiło te kraterki na tłoku. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 Nie potrzeba brać średnicówki, cylindry zajechane jak stopa pielgrzyma (czego można się było spodziewać po 20letnim mootcyklu). Profesjonalna naprawa to szlif plus tłoki nadwymiarowe, mniej profesjonalna to zakup nowych tulei w ASO i kpl nowych pierścieni, naprawa po kosztach: wstawienie nowych tulei zamienników. Wszystkie inne kombinacje nie przyniosą efektu. Spalanie detonacyjne w takim (bez obrazy) staruszku? Nie sądzę :) Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masselo Opublikowano 17 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 (edytowane) CześćA wiec po pomiarach wychodzi mały owal w cylindrze . lecz wbrew pozorom cylinder trzyma wymiar.Zmierzona wartośc róznych miejscach waha się to 74,01 i 74,05 Max dop to 74,11Zwiazku z tym że jest moto dosc leciwe (niby tylko 25 000 km) musze mysleć o ekonomi tej naprawy ;)Mam zamiar oddac cylinder do honowania na całośc na 74.8 i nowe pierscionki .Co o tym myslicie?Oczywiscie moje pomiary dam komuś do sprawdzenia gdyz bardzo rzadko posługuje sie srednicówką ;)Pytanie czy jodełka po honowaniu tak szybko znika w japońcu? Czasem w aucie z przebiegiem 200 000 widać a tu tylko 25 000 Edytowane 17 Stycznia 2018 przez Masselo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Skad wiesz ze motocykl ma przejechane 25 tys ?Dla mnie ma 5 x tyle.To ze zmierzyles cylinder to swietnie, ale musisz rowniez zmierzyc tlok, bez tego dalej nic nie wiemy.Jesli luz bedzie za duzy miedzy tlokiem i cylindrem to nowe pierscienie nic nie dadza, nie ma co wyrzucac pieniedzy w bloto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masselo Opublikowano 18 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 Tłok 73.90 wzdłuz sworznia 73,80 w poprzek jak mniemam smietnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2018 Zmusiles mnie do wziecia kalkulatora i wyszlo 0.25mm max luz miedzy tlokiem a cylindrem.Nie wiem jaki jest dokladny luz maksymalny, ale blizej polowy tego wymiaru.No i masz przyczyne spalania oleju.Potrzebne sa nowe tloki, pierscienie i szlif z honowaniem na nastepny nadwymiar, chyba ze zaklad, ktory bedzie to robilstwierdzi ze da rade zrobic to na nowych tlokach i pierscieniach standartowych nie szlifujac cylindrow, tylko je honujac.Wszystko zalezy w gruncie rzeczy od czlowieka ktory bedzie to robil.W takim razie moze warto sprawdzic luzy zaworow w prowadnicach, bo moze sa OK i wystarczy wymienic uszczelniacze i przeszlifowac / dotrzec zawory ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masselo Opublikowano 19 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2018 max luz to 0.17 wg serwisówki tak wiec dupa.Ogólnie bede robił szlif obu cylindrów .To mój pierwszy japonski konik a nie sztuka kupic nastepnego trupa..Co do głowicy co prawda nie rozbierałem jej ale przecieki sa tak drobne ze raczej skonczy sie na przeszlifowaniu zaworów.Adamie powiedz mi czy moge planowac głowice w tym modelu ? (wałki są w głowicy)A moze cylindry z głowica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2018 Planowac to za duzo powiedziane - zabielic cylindry i glowice jezeli sa jakies nierownosci.Jesli nie ma i przylgnie sa dobre to bym tego nie ruszal.Co do przeszlifowania zaworow to tez bym najpierw sprawdzil czy po szlifie zyletki przy przylgniach nie wyjda, czyli bardzo delikatnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masselo Opublikowano 1 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 (edytowane) Witajcie.WiecSzlif zrobiony , nowe tłoki i pierscienie, W głowicy wymienione 4 zawory i nowe uszczelniacze.Zamierzam wszystko składać w sobote , wiec mam pytanie w jaki sposób skrecić głowice( nie mam na mysli kolejnosci srub). i wałki , oraz jakie Nm51Nm to nie zamało ?a może coś źle czytam?W zał skan z instrukcji. 20180301150236468.pdf Edytowane 1 Marca 2018 przez Masselo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 Masz dokręcić jak w instrukcji, dobrze czytasz. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 Przy skrecaniu walkow ich podstawy tam gdzie sa loza czopow musza byc wypelnione olejem, kieszenie kolo nich rowniez.Czopy walkow tez pokryte olejem. Sprawdz moment dokrecania srub mostkow walkow, moze byc bardzo niewielki i moze byc rowniez tak ze sruby sa jedno lub tylko na 2 razy i moze warto wowczas je wymienic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.