Skocz do zawartości

Czesta awaria czujnikow ABS


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Co moze byc przyczyną częstych awarii czujniko ABS ? nie widać na nich uszkodzen mechanicznych, czujniki sa czyste , pierścien magnetyczny jest w łozysku, nie widac uszkodzen, po wymianie czujnikow potrafia działać od kilku dni , do kilku miesięcy . Zmiana marki czujnika nic nie daje. Pada tylko przod. ..tyl od 4 lat spokój. ..

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio spotkałem się z problemem abs w nowym aucie , w kompie zero błędów a wskazówka na postoju podchodziła pod 130 i zaświecała się asr i abs na kilka sekund w jeździe po dziurach , okazało się że padnięte łożysko w piascie miało minimalny luz i to było powodem problemów, plus nagromadzony syf ... a przebieg ? : 20 000 :) ( również z pierscieniem magnetycznym w łożysku )

W niektórych autach trzeba przeprowadzić autokalibracje czujników

Edytowane przez SintexRF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W całym swoim życiu elektromechanika spotkałem moze ze trzy uszkodzone czujniki bo w reszcie przypadków (i tutaj idzie w dziesiątkach) uszkodzone były przewody.

Czujniki mają jakąś rezystancję i jesli posiadasz te niby uszkodzone to zmierz ją na wtyczce a potem odizoluj przewód przy samum czujniki (zostaw kilka centymetrów na skurczybyka) i też zmierz rezystancję.

Napisz o wynikach to pomyślimy dalej.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe czujnik założone i jest ok , wiec prawdopodobnie winne sa przewody (ok 1.3 m zintegrowane z czujnikiem)..imho wydaje mi się, ze jest to zle rozwiązane i narazone na uszkodzenia..

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody sprawdziłem w uszkodzonym czujniki i sa sprawne, nawet rozbebeszylem sam czujnik i udalo sie zlokalizować końcówki kabla i tez nie ma przebic ani przerw.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz zapomnialem, ale zupełnie inna niz nowego , w każdym razie uszkodzic kabel jest prawie niemożliwe ,izolacja jest gruba i mocna. Zastanawia mnie jeden fakt, kupuje czujnik delphi z allegro, takiej firmy mam na tylnich kolach od kilku lat i jest spokój , obydwa maja wydrukowane logo firmy na kablu , natomiast te nowe z allegro nie mają loga na kablu , zamowilem 2 sztuki, pudełka mialy inne odcienie, a w 1 odklejal się hologram na zamknięciu pudełka. Moze to jakieś podroby i dlatego tak szybko lecą ? .

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, prawdopodobnie podróby. Jak "allegrowe" czujniki do rodziców wkładałem też cyrki się działy, zamówiłem delphi u kumpla w sklepie i problem ustał. Na alledrogo pełno podróbek wszystkiego , pomp paliwa, czujników, pompek spryskiwaczy etc. niektóre rzeczy kupuje tylko w sklepie stacjonarnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chińczycy nawet siebie podrabiają. Impedancja jest tutaj kluczem. Poza tym w programie diagnostycznym można sprawdzić odczyty z czujników podczas jazdy.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tygodniu powrot rozrywki , kupie czujniki TRW , ale w lokalnym sklepie motoryzacyjnym.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim kupisz kolejne czujniki, wróć do tematu w sposób, który proponuje Monter. Musisz wiedzieć jaką impedancję powinien mieć zdrowy czujnik. Jeżeli ma przewidzianą to coś nie tak w innym miejscu a nie wina czujnika.

Edytowane przez jarenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim stanie wtyczka i piny pompy ABS? Czujniki się tak nie sypią chyba że są naruszone podczas montażu lub wina samego pierścienia. Sprawdź multimetrem co pokazuje ten nowy który się sypnął.

 

Wysłane z mojego Cat'a S60 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...