Jump to content
Nitomen

Czesta awaria czujnikow ABS

Recommended Posts

Witam

 

Co moze byc przyczyną częstych awarii czujniko ABS ? nie widać na nich uszkodzen mechanicznych, czujniki sa czyste , pierścien magnetyczny jest w łozysku, nie widac uszkodzen, po wymianie czujnikow potrafia działać od kilku dni , do kilku miesięcy . Zmiana marki czujnika nic nie daje. Pada tylko przod. ..tyl od 4 lat spokój. ..


KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Share this post


Link to post
Share on other sites

u rodziców padły 3 na raz, nie wiem czemu

co do czujników używałeś różnych niefirmowych czy firmowe również?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ostatnio spotkałem się z problemem abs w nowym aucie , w kompie zero błędów a wskazówka na postoju podchodziła pod 130 i zaświecała się asr i abs na kilka sekund w jeździe po dziurach , okazało się że padnięte łożysko w piascie miało minimalny luz i to było powodem problemów, plus nagromadzony syf ... a przebieg ? : 20 000 :) ( również z pierscieniem magnetycznym w łożysku )

W niektórych autach trzeba przeprowadzić autokalibracje czujników

Edited by SintexRF

Share this post


Link to post
Share on other sites

W całym swoim życiu elektromechanika spotkałem moze ze trzy uszkodzone czujniki bo w reszcie przypadków (i tutaj idzie w dziesiątkach) uszkodzone były przewody.

Czujniki mają jakąś rezystancję i jesli posiadasz te niby uszkodzone to zmierz ją na wtyczce a potem odizoluj przewód przy samum czujniki (zostaw kilka centymetrów na skurczybyka) i też zmierz rezystancję.

Napisz o wynikach to pomyślimy dalej.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowe czujnik założone i jest ok , wiec prawdopodobnie winne sa przewody (ok 1.3 m zintegrowane z czujnikiem)..imho wydaje mi się, ze jest to zle rozwiązane i narazone na uszkodzenia..


KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przewody sprawdziłem w uszkodzonym czujniki i sa sprawne, nawet rozbebeszylem sam czujnik i udalo sie zlokalizować końcówki kabla i tez nie ma przebic ani przerw.


KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juz zapomnialem, ale zupełnie inna niz nowego , w każdym razie uszkodzic kabel jest prawie niemożliwe ,izolacja jest gruba i mocna. Zastanawia mnie jeden fakt, kupuje czujnik delphi z allegro, takiej firmy mam na tylnich kolach od kilku lat i jest spokój , obydwa maja wydrukowane logo firmy na kablu , natomiast te nowe z allegro nie mają loga na kablu , zamowilem 2 sztuki, pudełka mialy inne odcienie, a w 1 odklejal się hologram na zamknięciu pudełka. Moze to jakieś podroby i dlatego tak szybko lecą ? .


KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, prawdopodobnie podróby. Jak "allegrowe" czujniki do rodziców wkładałem też cyrki się działy, zamówiłem delphi u kumpla w sklepie i problem ustał. Na alledrogo pełno podróbek wszystkiego , pomp paliwa, czujników, pompek spryskiwaczy etc. niektóre rzeczy kupuje tylko w sklepie stacjonarnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chińczycy nawet siebie podrabiają. Impedancja jest tutaj kluczem. Poza tym w programie diagnostycznym można sprawdzić odczyty z czujników podczas jazdy.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po tygodniu powrot rozrywki , kupie czujniki TRW , ale w lokalnym sklepie motoryzacyjnym.


KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanim kupisz kolejne czujniki, wróć do tematu w sposób, który proponuje Monter. Musisz wiedzieć jaką impedancję powinien mieć zdrowy czujnik. Jeżeli ma przewidzianą to coś nie tak w innym miejscu a nie wina czujnika.

Edited by jarenty

Share this post


Link to post
Share on other sites

W jakim stanie wtyczka i piny pompy ABS? Czujniki się tak nie sypią chyba że są naruszone podczas montażu lub wina samego pierścienia. Sprawdź multimetrem co pokazuje ten nowy który się sypnął.

 

Wysłane z mojego Cat'a S60 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...