pkali360 Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 Witam. Mam bardzo dziwny problem, mam nadzieję że uda mi się go rozwiązać. Trialówke posiadam prawie 2 lata, na początku roku motocykl przeszedł remont: nowy nicasil, tłok, korby, łożyska, uszczelniacze itp itd. Naprawy wykonuje sam, robiłem już XX silników czy to swoich czy kolegów, lecz nie uważam się kogoś kto pozjadał wszystkie rozumy i jeżeli tym razem coś sknociłem to pokornie przyznam się do błędu Moto przed remontem chodził dobrze, po remoncie także przez kilka baków paliwa, a z czasem ten problem się pojawił, ale do rzeczy.Gas Gas odpala normalnie czasem mogę nim jeździć 10 min i juz pojawia się problem, a czasem jeżdżę 2 godziny i jest wszystko ok.Oto przykład: odpalam moto, rozgrzewam, jeżdżę 20 min i zaczyna się... motocykl łapie dziwne nie równe obroty do tego w tym samym czasie dochodzi stuk przy dodaniu gazu , choć to głupie co powiem to przypomina on jakby tłok stukał w głowice. Da się przejechać może minute tak i motocykl sam zgaśnie lub sam go zgasze. Potem w ogóle nie można go odpalić lub jeżeli odpali to to znów stuki, przerywania.. Mogę zostawić to i na drugi dzień odpalam, pojezdze godzinę i albo zacznie się to samo albo będzie działał dobrze. Dodam że gdy GG działa dobrze to nie ma żadnych innych objawów, chodzi pięknie. Sprawdzałem lewa stronę tj. Koło zamachowe, prawą sprzęgło, rozbieralem cylinder w celu weryfikacji środka, swieca, gaznik ultradźwięki.Mógłbym stawiać na problemy z elektryką, ale raczej ten stuk go wyklucza. Najbardziej dziwi mnie ze to raz można pojeździć tylko 10 min a raz tak jak już wspominałem 2 godziny. Problem nie byłby tak dziwny gdyby to działo się od razu po odpaleniu. Zdaje sobie sprawę ze jeżeli nic nie pomoże to trzeba będzie rozebrać silnik powtórnie, lecz przed jakimikolwiek radami chciałbym tego uniknąć. Trochę pogmatwałem, mam nadzieję, że chciało się komuś to wszystko czytać i odpowie mi na ten problem jakaś konstruktywną krytyką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 Jeżeli rozbierałeś i cylinder jest ok, wykluczyłeś ewentualne przycieranie po rozgrzaniu, to stawiałbym w następnej kolejności na elektrykę jednak na elektrykę. Pomierz i przedzwoń impulsator i uzwojenia, a potem ponownie jak zacznie świrować, może wpadniesz na jakiś trop. Opis problemu można podciągnąć też pod to, że brakuje mu paliwa(falowanie obrotów, gaśnięcie), a charakterystyczne postukiwanie w 2t występuje kiedy silnik jest przegrzany, więc jeżeli jeszcze nie sprawdzałeś to zobacz czy w komorze pływakowej po zgaśnięciu jest odpowiedni poziom, warto wymienić przewód paliwa i zweryfikować kranik, bo to może być tak prozaiczna przyczyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 Przy spalaniu detonacyjnym spowodowanym m.in. zbyt wczesnym zapłonem występuje charakterystyczne stukanie. Zapłon może przestawiać się samoistnie np. przez uszkodzony impulsator lub moduł.Ale to tylko przy zapłonie analogowym. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 Jak wygląda wnętrze komory spalania? Czarno? Sadza? Wypalone na bardzo czysto? Jak wygląda świeca? Jej wybarwienie daje obraz procesu spalania. Objawy, które opisujesz, pasują do przegrzewania silnika i powstawania samozapłonów.Powody mogą być trzy:- przestawienie zapłonu (co realizuje wyzwolenie iskry? Przerywacz mechaniczny czy system bezstykowy?)- nadmierne zubożenie mieszanki (rozregulowanie zasilania, niedostatek paliwa, nieszczelności w dolocie tzw lewe powietrze)- źle dobrana wartość cieplna świecy. Skoro temat nie wykazuje stałości - raz szybciej raz później, skupiłbym się raczej nad zasilaniem w paliwo. Żużu77, Cieszyn, R12RT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.