SzeFo93 Opublikowano 10 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 Witam, kupiłem nieco ponad tydzień temu moto, dokładnie Yamaha FZR 600 92.r 91KM 58.000tyś nalotu, chciałbym przez zimę go przygotować nieco i pierwsze co to wymiana oleju, jaki najlepiej? Z tego co mówiono mi to full syntetyk odpada bo może przeciekać (zbyt rzadki), obecnie zalany mam Motul 3000 20w50 Mineral (zdjęcie poniżej) i polecają mi w sklepie abym dalej taki zalewał, lecz jak wiadomo przed jazdą dobrze musi się rozgrzać moto, no i ewentualnie proponowali mi również spróbować Motul 5100 10w40 Pół-syntetyk (zdjęcie nr.2)Wszystkie wasze opinie mile widziane, dodam że przy obecnym oleju Mineral nie widać jakichkolwiek wycieków, moto ma swoje lata, przebieg także chciałbym dla niego jak najlepiej ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 10 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 Heheh syntetyk nie jest rzadszy :D Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 10 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 Pytanie brzmi: co uszczelnia twój silnik? Uszczelki czy gnój?Dla silnika ważne jest, żeby miał olej jak najlepszej jakości. Powinieneś zacząć od kwestii, jaką klasę JAKOŚCIOWĄ zaleca się do tego silnika. Są to oznaczenia SG,SH,SJ...To jest najważniejszy wyznacznik, co wlać. Kolejna sprawa, to dodatki do poprawnej pracy sprzęgła mokrego. To oznaczenie MA,MA2. Trzecia rzecz, to klasa LEPKOŚCIOWA, dobierana w zależności od temperatury, w jakiej normalnie będzie pracował twój silnik. Na wyjazdy powiedzmy skandynawskie, gdzie jest stosunkowo chłodno, wlejesz 5W30, 10W40...Na trasę gorącą typu Maroko dasz 10W50, czy nawet 10W60... Co lać i dlaczego to powinien być syntetyk? Oleje syntetyczne są najbardziej odporne na starzenie. Najmniej tracą jakość na skutek parowania dodatków uszlachetniających. Najdłużej trzymają parametry. Są odporne na zwęglanie. Zachowują w czystości wnętrze silnika. Są rzadkie? Tak. Ale gęstość obserwowana to nie to samo, co zdolności smarujące. Marka oleju. Tu jest pewna dowolność. Jest na rynku sporo producentów. Niektóre, jak na przykład taka na M. są na forach polecane.Ale dlaczego? Najczęściej spotykam się z opinią, że ten olej jest dobry, bo.... jest dobry. Bo go ten czy tamten używa. Często najwięcej gadają ci, co obsługę zlecają mechanikom. Sami tak naprawdę nie mają pojęcia, czy oleju ubywa, jak wygląda to, co się zlewa, czy i ile występuje opiłków na magnesie korka... Całościowo rzecz biorąc, to tobie powinno leżeć na sercu, żeby jeździć na najlepszych dostępnych materiałach. Nie mechanikowi. Im częściej do niego wracasz tym lepiej dla niego... Podsumowując: najważniejszym kryterium doboru oleju powinna być zalecana klasa jakościowa - określona przez producenta motocykla. Powodzenia :) Żużu77, Cieszyn, R12RT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 a teraz proszę zapoznać się z poprzednimi setkami wątków o oleju, markach, opowieściach internetowych, opiniach i ocenach, i problem będzie rozwiązanyjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzeFo93 Opublikowano 16 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 Heheh syntetyk nie jest rzadszy :DTo ciekawych "specjalistów" mam w mieście :/ Pytanie brzmi: co uszczelnia twój silnik? Uszczelki czy gnój?Dla silnika ważne jest, żeby miał olej jak najlepszej jakości. Powinieneś zacząć od kwestii, jaką klasę JAKOŚCIOWĄ zaleca się do tego silnika. Są to oznaczenia SG,SH,SJ...To jest najważniejszy wyznacznik, co wlać. Kolejna sprawa, to dodatki do poprawnej pracy sprzęgła mokrego. To oznaczenie MA,MA2. Trzecia rzecz, to klasa LEPKOŚCIOWA, dobierana w zależności od temperatury, w jakiej normalnie będzie pracował twój silnik. Na wyjazdy powiedzmy skandynawskie, gdzie jest stosunkowo chłodno, wlejesz 5W30, 10W40...Na trasę gorącą typu Maroko dasz 10W50, czy nawet 10W60... Co lać i dlaczego to powinien być syntetyk?Oleje syntetyczne są najbardziej odporne na starzenie. Najmniej tracą jakość na skutek parowania dodatków uszlachetniających. Najdłużej trzymają parametry. Są odporne na zwęglanie. Zachowują w czystości wnętrze silnika.Są rzadkie? Tak. Ale gęstość obserwowana to nie to samo, co zdolności smarujące. Marka oleju.Tu jest pewna dowolność. Jest na rynku sporo producentów. Niektóre, jak na przykład taka na M. są na forach polecane.Ale dlaczego? Najczęściej spotykam się z opinią, że ten olej jest dobry, bo.... jest dobry. Bo go ten czy tamten używa.Często najwięcej gadają ci, co obsługę zlecają mechanikom. Sami tak naprawdę nie mają pojęcia, czy oleju ubywa, jak wygląda to, co się zlewa, czy i ile występuje opiłków na magnesie korka... Całościowo rzecz biorąc, to tobie powinno leżeć na sercu, żeby jeździć na najlepszych dostępnych materiałach. Nie mechanikowi. Im częściej do niego wracasz tym lepiej dla niego... Podsumowując: najważniejszym kryterium doboru oleju powinna być zalecana klasa jakościowa - określona przez producenta motocykla. Powodzenia :) Żużu77, Cieszyn, R12RTDzięki wielkie za bardzo pomocną odpowiedź :) a teraz proszę zapoznać się z poprzednimi setkami wątków o oleju, markach, opowieściach internetowych, opiniach i ocenach, i problem będzie rozwiązanyjszPodziękował :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.